۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه شاخص استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۵ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه شاخص استان قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه شاخص استان خبر داد.

جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه شاخص استان قزوین برگزار می‌شود
حجت الاسلام میثم عباسپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: به همین مناسبت در همه امامزادگان سطح استان که حائز شرایط لازم بوده و امکان اجرای برنامه دارند ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین

وی افزود: مراسم احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین یکی دیگر از برنامه‌هایی است که ساعت ۲۳ با سخنرانی حجت الاسلام آشوری و با نوای حاج علی فرمانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه از برگزاری مراسم جشن عید نیمه شعبان در ۳۰ بقعه شاخص استان خبر داد و گفت: در این راستا در بقاع متبرکه استان مراسم جشن و سرور و برنامه‌های مختلف دیگر پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: موکب قرار دوازدهم در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان در راستای تبیین فرهنگ مهدویت برپا است که این برنامه از سوم اسفند ماه آغاز شده و تا هفتم اسفند ماه ادامه دارد.

عباسپور خاطرنشان کرد: طرح قرار دوازدهم با محوریت اجرای نیات واقفین خیراندیش دوازدهم هر ماه با هدف دستگیری از نیازمندان در سطح بقاع و اماکن مذهبی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت اعیاد شعبانیه بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته سلسله جشن‌های اعیاد شعبانیه در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان، مراکز علمی، دانشگاه‌ها، ادارات، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و مساجد و سایر مراکز با حضور سه تن از سخنرانان مطرح و برجسته کشوری برگزار می‌شود.

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه با هدف تبیین اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: این برنامه با محوریت ترویج فرهنگ مهدویت در بین اقشار مختلف مردم و همچنین تبیین اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی ادامه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مجموعا نزدیک به ۳۰ برنامه در بازه زمانی سه روزه از ششم تا هشتم اسفند ماه اجرا خواهد شد.

عباسپور در پایان گفت: به مناسبت جشن نیمه شعبان کمک به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مجموعه‌های مذهبی برپاکننده جشن در سطح شهر در دستور کار قرار دارد و در روز نیمه شعبان هم در صورت مساعد بودن شرایط جوی ایستگاه صلواتی ۷۰ متری در خیابان شهدا دایر خواهد شد که اداره کل اوقاف استان هم در برپایی آن مشارکت دارد.
 
انتهای خبر/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان