۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین کسانی که در تبلیغات انتخاباتی بریزو بپاش می‌کنند به کار مجلس نمی‌آیند
کد خبر: ۳۶۷۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۴ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کسانی که در تبلیغات انتخاباتی بریزو بپاش می‌کنند به کار مجلس نمی‌آیند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: کسانی که در تبلیغات انتخاباتی بریزو بپاش می‌کنند به کار مجلس نمی‌آیند.

کسانی که در تبلیغات انتخاباتی بریزو بپاش می‌کنند به کار مجلس نمی‌آیند
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: میلاد امام زمان (عج)، منجی عالم بشریت و ریشه‌کن‌کننده ظلم، جور و بدی را تبریک عرض می کنیم، از خدای متعال ملتمسانه می خواهیم لیاقت سربازی آن حضرت و خدمتگزاری به آرمان های آن حضرت را به همه ما عنایت فرماید.
 
وی ادامه داد: خدای متعال در آیه 5 سوره قصص می فرماید «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»، یعنی (و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏ شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان مردم گردانيم و ايشان را وارث زمين كنيم).
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه فرموده «ما اراده کرده ایم»، آنجایی که خدای متعال از کلمه «ما» استفاده می کند، می خواهد مشارکت مردم را نشان بدهد، یعنی ای مردم شما هم باید اقدام کنید، از شما حرکت و از ما برکت خواهد بود، اراده مردم باید به میدان بیاید تا خدا این اراده را محقق کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین خدای متعال فرموده ما این اراده را داریم که شایستگان زمین، پیشوایان زمین باشند و وارثان زمین به حساب آیند.
 
وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 6 سوره قصص نیز فرموده «وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَنُرِيَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا كَانُوا يَحْذَرُونَ»، یعنی (و در زمين قدرتشان دهيم و از طرفى به فرعون و هامان و لشكريانشان آنچه را كه از جانب آنان بيمناك بودند بنمايانيم)، خدای متعال در این آیه می فرماید به فرعون و لشکریانش همان چیزی را نشان بدهیم که از آن می ترسیدند و از آن فرار می کردند.
 
آیت الله عابدینی تأکید کرد: فرعون از چه چیزی فرار می کرد؟ فرعون از موسی (ع) فرار می کرد، خدا با استفاده از موسی (ع) او را غرق کرد، مستکبران امروزه همه امکاناتشان را به کار گرفته اند که اسلام را از چشم مردم بیندازند، آن هایی که اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را تبلیغ می کنند، می خواهند کاری کنند که مردم دنیا اسلام حقیقی را نبینند.
 
خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال می فرماید همان چیزی که از آن بر حذر هستید، همان ریشه شما را خواهد کند، جهان متوجه اسلام حقیقی خواهد شد، مردم جهان اسلام حقیقی را خواهند شناخت و فوج فوج فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی بلند خواهند کرد، برخی مسلمان نیستند اما کم کم دارند از دروازه عدالت اسلام وارد اسلام می شوند، از دروازه ظلم‌ستیزی اسلام، آن را می پسندند و می گویند ما هم می خواهیم ظلم‌ستیز و مستکبر ستیز باشیم، این ها نعمت های خدا و وعده های خداست که دارد محقق می شود.
 
وی یادآور شد: مناسبت دیگری که در پیش‌رو داریم روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است، این امر بسیار مهم است، امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر تربیت بسیار سفارش کرده و می کنند، تربیت چیزی نیست که همین طوری پیدا شود، پیر و جوان، زن و مرد به تربیت احتیاج دارند، باید یک کسانی روی ما تأثیر تربیتی بگذارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه 2 سوره جمعه فرمود «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»، یعنی (اوست خدایی که میان عرب امّی یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند، پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا تلاوت می‌کند و آنها را از لوث جهل و اخلاق زشت پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند).
 
آیت الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال چرا پیامبر (ص) را مبعوث به رسالت کرد؟ برای اینکه آیات کتاب خدا را برای مردم تلاوت کند، مردم را از هر گونه آلودگی شامل حرام‌خوری، دروغ‌گویی، ظلم و شرک پاک کند، قرآن می فرماید مشرکین نجس هستند، آن کسی که شرک می ورزد، آن کسی که دنیاپرستی می کند، آن کسی که قوم و قبیله اش را می پرستد، آن کسی که حزب و جناح می پرستد، مشرک است، رسول خدا (ص) آمده که ما را از هر آلودگی پاک کند.
 
وی بیان کرد: ظرف دل ما باید از آلودگی پاک شود، کتاب و حکمت، این شراب ناب بهشتی را به جان ما می چشاند، این کار رسول خداست، این به معنای تربیت و ساخته شدن است، این به معنای پاک شدن از آلودگی هاست، «َيُزَكِّيهِمْ» در آیه 2 سوره جمعه از زکات است، وقتی زکات می دهیم یعنی مالمان را پاک می کنیم، «َيُزَكِّيهِمْ» هم جانمان را پاک می کند.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم اگر بوته انگور پاکسازی و هرس نشود و زواید آن بریده نشود، در ابتدا ساقه هایش ضعیف می شوند و دانه های انگور ریز می شوند، بعد دیگر بار نخواهد داد و نابود می شود، انسان و مال نیز همین طور هستند، باید زکات مال را پرداخت کرد تا رشد کند، شما وقتی بوته انگور را هرس می کنید نه تنها کم نمی شود، بلکه زیاد می شود، جان انسان نیز با آلودگی رنجور می شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: وقتی رنجور شد قرآن دیگر برایش اهمیتی ندارد، روایات اهل بیت (ع) دیگر برایش مهم نیست، نماز دیگر برایش اهمیتی ندارد، عدالت و غیر عدالت برایش فرقی ندارد و نماینده شایسته با نماینده دغل تفاوتی برایش ندارد اما اگر جان انسان پاک باشد به دنبال پاکان می گردد.
 
وی تصریح کرد: یکی از بهترین منابع پاکی، قرآن است، وقتی جان انسان پاک شد به قرآن علاقمند می شود، برای اینکه قرآن را فقط پاکان می فهمند، پاکان از گفت و شنود قرآنی لذت می برند، برای اینکه جانشان پاک بوده و تشنه قرآن، دعا، نماز، صداقت، راستی و عدالت است، جان آدم باید پاک باشد تا تشنه این گونه معارف باشیم.
 
آیت الله عابدینی یادآور شد: امیرالمؤمنین (ع) در نامه 53 نهج‌البلاغه فرمودند قلب نوجوان ها و جوان ها مثل زمین خالی و بااستعداد است، هر چیزی در آن بیندازی، این زمین آن را می پذیرد و رشد می دهد.
 
خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: این یعنی ای آموزش‌وپرورشی‌ها، این نوجوان هایی که در اختیار شما قرار دارند، قلبشان خالی اما مستعد است، برخی زمین ها را یک دانه گیاهی یا بذر در آن بیندازی، چند صباح دیگر می بینی این دانه قد کشید، قلب نوجوان و جوان نیز این گونه است.

وی عنوان کرد: اگر قبل از ما، رسانه های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی آمدند این جوان را هدف گرفتند، کار آن ها می گیرد، برای اینکه دل این جوان آماده است، اگر ما کوتاهی کنیم دشمن این زمین ها را غصب می کند، همان طوری که سرزمین های خاکی را اشغال کرده اند، سرزمین دل ها نیز مانند سرزمین های اشغالی بسیار با اهمیت است، اگر ما کوتاهی کنیم دشمن سرزمین دل ها را هم غصب می کند، وقتی غصب کرد ما خیلی ضرر می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این وظیفه امور تربیتی آموزش و پرورش است، البته تربیت فرزندان ما از آموزش و پرورش آغاز نمی شود، بلکه وظیفه پدران و مادران است که قبل از مدرسه آنان را تربیت کنند، قبل از ازدواج نیز والدین باید حلال و حرام زندگی را به فرزندان خود بیاموزند، اگر کسی حرام بخورد در ازدواج و فرزندش هم تأثیر می گذارد.
 
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمودند فرزندانتان را با سه ویژگی و اخلاق تربیت کنید، اول اینکه کاری کنید فرزندانتان پیغمبرشان را دوست داشته باشند، دوم اینکه حبّ اهل بیت (ع) را در دل آن ها بگذارید، چون گنج های کلمات اهل بیت (ع) آدم‌پرور و تربیت‌کننده است، سوم اینکه قرائت قرآن را به آن ها بیاموزید.
 
وی تأکید کرد: دوست داشتن پیامبر (ص) مانند کلید حل مشکلات است، وقتی کسی پیامبر (ص) را دوست داشته باشد به دنبال کلام حضرت و به دنبال جانشینان حضرت می رود.
 
آیت الله عابدینی افزود: عده ای هستند که پای کار قرآن هستند، همین دیروز از کشورهای مختلف دنیا مهمان رهبر عزیز انقلاب بودند که اهالی قرآن از کشور خودمان هم در این جمع حضور داشتند.
 
خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: اینها سالم ترین و اثرگذارترین افراد هستند و امیدواریم در زمینه تعلیم و تربیت هم شیوه و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را داشته باشیم.
 
وی عنوان کرد: در باب انتخابات الحمدالله عزیزان نمازگزار همواره با جدیت پای کار هستند و جامعه نیز آماده است منتها ما بایستی کار جهادی انجام دهیم تا کسانی که شبهاتی در ذهنشان وجود دارد و اهمیت انتخابات را نمی دانند، این اهمیت را منتقل کنیم چرا که اگر کسی بی تفاوت باشد به نفع دشمن کار کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بی تفاوت ها به انتخابات دل صهیونیست ها، آمریکای جنایتکار، انگلیسی ها و منافقین را شاد می کنند. ممکن است کسی از مشکل و یا معیشتی ناراحتی دارد، این ناراحتی با بی تفاوتی بهتر نخواهد شد.
 
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اما اگر به میدان آمدیم و شایسته ترین افراد وارد مجلس شوند، وظیفه خود را در باب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری وظیفه خود را انجام داده ایم.
 
وی تصریح کرد: اینکه دنبال شایسته ترین افراد هستیم درواقع دنبال انسان مؤمنی هستیم که در زندگی اش دنبال کارهای خوب و خیر بوده است، ما به دنبال کسی هستیم که التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس نظام، ولی فقیه دارد و اگر این مهم به درستی تحقق یابد بعداً باعث پشیمانی انسان نخواهد شد.
 
آیت الله عابدینی بیان کرد: کسی که برای مجلس انتخاب می شود باید اهل صداقت و درستی باشد، جامعه آدم راستگو و غیر راستگو را تشخیص می دهد، جامعه به دنبال کسی است که اهل تقوا و انقلابی باشد و الحمدالله انقلابی از غیر انقلابی مشخص شده است و خوب می توانیم بفهمیم.
 
خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: کسی باید برای مجلس انتخاب شود که عدالت مدار باشد و عدالت را برای مردم می خواهد نه اینکه جیب هایش را برای غارت بیت المال دوخته باشد. دور از فساد باشد و با فاسد مبارزه می کند نه اینکه خودش غرق در فساد باشد.
کسانی که در تبلیغات انتخاباتی بریزو بپاش می‌کنند به کار مجلس نمی‌آیند
 
وی اظهار کرد: یک انسان سالم برای انتخابات شیوه تبلیغ صحیح و سالم را در پیش می گیرد و آن کسی که برای تبلیغات بریزو بپاش می کند اگر از بیت المال است که خیانت می کند و اگر از پول خودش هم باشد اسراف می کند، چنین انسانی به کار مجلس نمی آید، چرا به نیازمندان کمک نمی کند در حالی که می خواهد به مجلس برود تا به فکر گرسنگان هم باشد.
 
کسانی که همراهان و یاران اهل ایمان و تقوا دارند به کار مجلس می‌آیند
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امانت داری و داشتن همراهان و یاران اهل ایمان و تقوا، ویژگی کسی است که به کار مجلس می آید، یک آدم متقی هم اگر با یک آدم نااهلی همراهی و دوستی دارد، به کار مجلس نمی آید.
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند فرمود کسانی که با نگاه های دنیایی با هم رفیق هستند، روز قیامت که می شود دشمن یکدیگر می شوند، مگر کسانی که اهل تقوا هستند و دوستی هایشان را بر اساس تقوا هماهنگ می کنند و آنها می توانند شفیع یکدیگر باشند.



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان