۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین محله راه‌آهن قزوین رنگ و بوی اعیاد شعبانیه ندارد+تصاویر
کد خبر: ۳۶۷۲۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲ ساعت: ۱۶:۴۹ ↗ لینک کوتاه

شهروند خبرنگار؛

محله راه‌آهن قزوین رنگ و بوی اعیاد شعبانیه ندارد+تصاویر

شهروندان قزوینی از بی‌فروغ بودن جشن‌های شعبانیه در محله راه آهن این شهر گلایه کردند.

محله راه‌آهن قزوین رنگ و بوی اعیاد شعبانیه ندارد+تصاویر
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ایام شعبانیه را سپری می‌کنیم ایام شادی ائمه که حال و هوای ویژه‌ای برای شیعیان دارد و هر کس سعی می‌کند به نوعی ارادت خود را به ائمه نشان دهد. در این میان فضاسازی کوچه و خیابان‌ها هم حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و با آذین‌بندی که توسط مدیریت شهری و خود شهروندان اتفاق می‌افتد این زیبایی و نشاط که دلیلش ایام شادی ائمه هست نیز به چشم عابر و بیننده‌ای می‌خورد.

 محله راه‌آهن قزوین از محلات جنوب شهر است که گویا هنوز اندر خم مناسبت‌های گذشته مانده است و وقتی در کوچه و خیابان‌های آن قدم برمی‌داری بنرهای تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، ریسه‌های 22 بهمن و حتی بنرهای مربوط به مناسبت روز مادر را هم یک ماه از آن می‌گذر به چشم می‌خورد اما خبری از آذین‌بندی به مناسبت ایام اعیاد شعبانیه دیده نمی‌شود.

آیا فضاسازی این نقطه از شهر دور از چشم مدیریت شهری قرار دارد؟ یا اینکه به روز کردن فضاسازی شهر متناسب با ایامی که در آن قرار داریم برای شهرداری دشوار است که باوجود اینکه چند روز بیشتر تا روز میلاد منجی عالم مهدی موعود (عج) باقی نمانده اما در خیابان راه آهن این ایام مهم را حس نمی‌کنیم.

شهروندان قزوینی با انتشار تصاویری در فضای مجازی و ارسال آن به سایت خبری صبح قزوین، درصدد هستند این گلایه را به گوش مسئولان و متولیان امر برسانند تا نسبت به این مسئله ترتیب اثر دهند.

امروز که کار فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است می‌طلبد متولیان امر از هیچ ظرفیتی برای ترویج امور دینی و اقامه شئاعر دینی فروگذار نکنند چه بسا که با کمترین هزینه هم می‌شود این انتظارات را برآورده کرد و نیاز جدی به بودجه‌های کلان نیست بلکه فقط به خلاقیت و نوآوری بستگی دارد.

مهمترین مطالبه شهروندان قزوینی در این ایام این است که چرا باید نمای شهر در مهمترین اعیاد دینی و مذهبی در بی‌سلیقه‌ترین حالت ممکن باشد؟! آیا محله راه ری از دایره دید مدیران شهری خارج است؟!





انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان