۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین کلنگ‌زنی احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه امام (ره)
کد خبر: ۳۶۷۲۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه امام (ره)

پروژه عملیات تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان به مساحت ۲۸ هکتار، هفت و نیم هکتار مساحت مسکونی، دو و نیم هکتار مساحت خدمات و تعداد ۷۵۰ واحد تامین شده اجرایی خواهد شد.

کلنگ‌زنی احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه امام (ره)
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عملیات اجرایی تامین 59 هزار و 500 واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها دولتی و آزاد کشور به طور همزمان با دستور رئیس محترم جمهور به صورت برخط در سراسر کشور آغاز شد.
 
در این مراسم که با حضور اعضای شورای ملی مسکن و شهرسازی و وزرای محترم راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی مسکن و مسئولان عالی رتبه استانی، صبح روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه برگزار شد؛ آیت‌الله رئیسی بیان کرد: تامین مسکن برای نخبگان، هیات علمی و اساتید دانشگاه از دغدغه‌های دولت سیزدهم بوده است.
 
وی افزود: امروز قریب به ۶۰ هزار واحد مسکونی با همت وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و فناوری به ثمر نشسته است.
 
رئیس جمهور بیان کرد: مسئله مسکن نخبگان و خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان یکی از مسائلی است که با رفع آن شاهد رونق و ایجاد امید در این قشر فرهیخته خواهیم بود.

 
سیدعلی قاسم‌زاده در مراسم کلنگ‌رنی واحدهای مسکونی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین بیان کرد: تامین مسکن برای نخبگان و اساتید یک طرح ناب و بسیار مبتکرانه و نادر است که در طول ۴۰ و اندی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نظیر ندارد که با همت دولت سیزدهم و وزارت علوم و راه و شهرسازی عملیاتی شد.

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) جز دانشگاه پیشرو تامین زمین دولتی برای ساخت مسکن برای قشر فرهیخته جامعه است.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین(ره) اظهار کرد: تقارن آغاز عملیات کلنگ‌زنی مسکن دانشگاهیان با اعیاد شعبانیه به فال نیک می‌گیریم، امیدواریم مایه خیر و برکت بوده و مشکلات این جامعه دانشگاهی را حل کند.
 
وی ادامه داد: بدین منظور ابتدا ۱۵ هکتار زمین برای مسکن دانشگاهیان در نظر گرفته شد که در نهایت با تلاش مجموعه مدیریت استان ۲۸ هکتار اختصاص داده شد و هم مجوز شورای برنامه‌‍ریزی، راه و شهرسازی و ماده ۵ تغییر کاربری زمین اخذ شده است.

 
قاسم‌زاده بیان کرد: امید است با همتی که در دانشگاه و مجموعه مدیریت استان وجود دارد، این پروژه سریعتر انجام شده و شاهد بهبود شرایط برای جامعه دانشگاهی و رفع مشکلات آنان باشیم.
 
وی افزود: با اجرای این پروژه کارکنان و هیات علمی، دانشجویان متاهل و افراد واجد الشرایط، می‌توانند از این فرصت به نحو احسن بهره‌برداری کنند.
 
گفتنی است؛ در این پروژه عملیات تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان به مساحت ۲۸ هکتار، هفت و نیم هکتار مساحت مسکونی، دو و نیم هکتار مساحت خدمات و تعداد ۷۵۰ واحد تامین شده اجرایی خواهد شد.
 
انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان