۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۸۱۰ روستای استان از خدمات مخابراتی بهره می‌برند
کد خبر: ۳۶۷۰۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت مخابران استان قزوین:

۸۱۰ روستای استان از خدمات مخابراتی بهره می‌برند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین گفت: تعداد ۸۱۰ روستاهای استان به سیستم مخابراتی متصل هستند که از این تعداد، ۳۶۰ روستا تحت پوشش تلفن خانگی و تعداد ۵۶۶ روستا پوشش تلفن همراه و تعداد ۱۲۲ روستا دارای ADSL هستند.

۸۱۰ روستای استان از خدمات مخابراتی بهره می‌برند
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدرضا نصرآبادی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان که عصر امروز در سالن جلسات شرکت مخابرات استان قزوین برگزار شد، به اشاره به پروژه «نجما» اظهار کرد: مخابرات منطقه قزوین برای اولین بار در کشور با اجرای طرح نجما اقدام به بستر فیبر نوری به منازل کرده است.
 
وی ادامه داد: براساس این طرح اتصال 7 میلیون مشترک در طرح فیبر نوری منازل توسط شرکت مخابرات اجرا خواهد شد که با واگذاری آن سرویس‌های مورد نیاز الکترونیکی و مورد اطمینان را به مردم ارائه خواهیم داد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین بیان کرد: با اقدامات انجام شده به دنبال توسعه ICT استان بوده و می‌خواهیم در دولت هوشمند و در راستای توسعه ارتباطی سهم عمده‌ای داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: امکانات زیرساختی برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت فیبر نوری برای مشترکین مسکونی و مراکز تجاری مهیا بوده و با توجه به نیازمند‌ی‌های مراکز تجاری، آموزشی، خدماتی و مسکونی و دسترسی آنان به سرویس‌های ارتباطی با پهنای باند بالا و سرعت متناسب ایجاداین سروریس از ضروریات دریافت خدمت است.

طرح نجما ابر پروژه مخابرات قزوین
 
نصرآبادی با بیان اینکه 13 منطقه در شهر قزوین و یک منطقه در محمدیه در طرح نجما قرار دارند، اظهار کرد: این طرح انقلاب ارتباطی در سطح شهرهای استان به وجود خواهد آورد که در مراحل بعدی و با امکان‌سنجی و همکاری دیگر شهرداری‌های استان توسعه خواهد یافت تا پاسخگوی نیازهای ارتباطی هم‌استانی‌ها باشد.
 
وی با اشاره به پروژه IMS کشوری در قزوین بیان کرد: در مگا پروژه نجما پنج ریزپروژه تعریف شده و بابت آنها سرمایه‌گذاری کلان، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم حوزه انتقال، دیتا و سوئیچ در سطح استان انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین گفت: پروژه IMS کشوری در قزوین به عنوان یکی از پروژه‌های مهم نجما در فازهای چهار و پنج هم اکنون به پایان رسیده است.
 
وی افزود: در راستای پیاده‌سازی پروژه «ناک» یکی از چالش‌های اساسی در مخابرات مناطق، رشد سریع تکنولوژی به ویژه در حوزه سوئیچ و لزوم حرکت به سمت استفاده از کلیه ظرفیت‌های شبکه فعلی است، بدین منظور پروژه مراکز OMC در مخابرات ایران تعریف شد.
 
نصرآبادی بیان کرد: در این پروژه سوئیج‌های موجود در سطح کشور در هر استان به یک سامانه مشترک متصل شده و از این طریق تمام سوئیچ‌ها توسط یک سیستم واحد مدیریت می‌شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی تصریح کرد: با دانشگاه آزاد به منظور راه‌اندازی دفتر تحقیق و توسعه مخابرات و دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای توافق‌نامه‌های آموزش تفاهم‌نامه امضا شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین افزود: در زمینه آموزشی با دانشگاه غزالی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان تفاهم‌نامه انعقاد کرده، همچنین با بانک‌های ملی و سپه، سازمان آتش‌نشانی و نوسازی مدارس تفاهم‌نامه‌های همکاری و ارائه خدمات امضا کرده‌ایم.
 
نصرآبادی با اشاره به وضعیت دیتای استان، اظهار کرد: تعداد پورت‌های منصوبه ADSl مخابرات 133 هزار و 234 پورت، تعداد پورت‌های VDSl مخابرات دو هزار و 874 پورت، تعداد 88 هزار و 947 مشترکین ADSl مخابرات، تعداد یکهزار و 363 مشترکین VDSl مخابرات  می‌باشد.
 
وی افزود: تعداد پورت‌های FTTH مخابرات 6 هزار و 200 و تعداد مشترکین FTTH مخابرات یکهزار و 967 مشترک است.

یک میلیون و 800 مشترک همراه اول در استان قزوین
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین بیان کرد: تعداد 15 سایت بی تی اس در سطح استان به نسل پنجم متصل شده که تعداد مشترکین همراه یک میلیون و 800 هزار نفر، سهم بازار همراه 60/4، ضریب نفوذ همراه 139/2، تعداد سایت‌های بی تی اس همراه 657 سایت است.
 
وی ادامه داد: در راستای عدالت ارتباطی، مخابرات منطقه قزوین برنامه مدون در خصوص ارائه خدمات ارتباطی به استان را در برنامه کار خود قرار داده که در این راستا از تعداد 810 روستاهای استان، تعداد 360 روستا تحت پوشش تلفن خانگی و تعداد 566 روستا پوشش تلفن همراه و تعداد 122 روستا دارای ADSL  هستند.
 
نصرآبادی بیان کرد: تعداد 523 هزار و 996 منصوبه تلفن ثابت و 417 هزار 262 تلفن مشغول به کار در استان داریم و جمع کل خدمات فیبرنوری شهری، بین شهری و روستایی سه هزار 666 کیلومتر است.
 
وی با بیان اینکه بستر برگزاری انتخابات الکترونیک در استان آماده است، تاکید کرد: برای تحقق حماسه سیاسی انتخابات در اسفندماه سال جاری، تلاش کردیم تا امکانات مخابراتی لازم برای برگزاری انتخابات پرشور تامین شود و بستر ارائه این خدمات در استان به خوبی فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین بیان کرد: ماهانه 900 هزار تماس تلفنی برای دریافت اطلاعات تلفنی با سامانه 118 برقرار می‌شود که این تماس برای مشترکین رایگان و برای مخابرات برای هر تماس 45 تومان هزینه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 99 درصد پرداخت قبوض مخابرات استان غیرحضوری و به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که باعث صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد و حفظ کاغذ می‌شود.
 
نصرآبادی در پایان گفت: شرکت مخابرات قزوین قریب به 40 میلیارد تومان مطالبات لاوصولی دارد که با توجه به اینکه توسعه ارتباطی در اقصی نقاط استان با مبالغ وصولی قبوض امکان‌پذیر است، انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌های استان این مطالبات وصول و اهداف توسعه ارتباطی در تمام نقاط استان به ثمر بنشیند.
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان