۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین ساخت ۴ ایستگاه مدرن هواشناسی در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۹۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل هواشناسی استان قزوین خبر داد:

ساخت ۴ ایستگاه مدرن هواشناسی در قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از ساخت چهار ایستگاه مدرن هواشناسی در استان قزوین خبر داد.

ساخت ۴ ایستگاه مدرن هواشناسی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، یوسف شیخ‌الملوکی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در جریان تور رسانه‌ای در روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امسال چهارمین سال خشکسالی در استان قزوین را داریم و با کاهش 57 درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری مواجه هستیم.

وی افزود: منابع آبی در کشور خوب نیست و باید به سمتی برویم که این تغییر اقلیم را کاهش دهیم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: در استان قزوین 44 ایستگاه فعال داریم که در صدد هستیم سه الی چهار ایستگاه را به این تعداد اضافه کنیم.

این مسئول بیان کرد: 85 الی 90 درصد از احداث ایستگاه‌های جدید تکمیل شده که به دلیل 10 درصد باقیمانده نتوانستیم در دهه فجر افتتاح کنیم.

شیخ‌الملوکی ابراز کرد: چهار ایستگاه ساخته شده نیز تمام اتوماتیک و تمام خودکار است که در پارک ملی باراجین، آبیک، الوند و دانسفهان قرار دارد و حداقل برای هر ایستگاه 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: ذخایر آب در استان نگران‌کننده است و کمیته خشکسالی را فعال کردیم؛ باید الگوی کشت تغییر کند و رسانه‌ها باید پای کار اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیایند تا افکار جامعه درباره صرفه‌جویی آبی که در دسترس دارند نیز آگاه شوند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: پدیده ابردزدی یا باروری ابرها صحت ندارد چراکه وقتی جامعه اطلاعات کافی درمورد موضوعی را نداشته باشد، ممکن است هر شایعه‌ای درمورد آن را بپذیرد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان