۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین تحصیل ۸ هزار دانشجو در دانشگاه امام (ره) قزوین
کد خبر: ۳۶۶۹۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد:

تحصیل ۸ هزار دانشجو در دانشگاه امام (ره) قزوین

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که میزبان تعداد ۶۰۰ نفر از دانشجویان بین‌المللی از ۲۴ کشور دنیا هستیم.

تحصیل ۸ هزار دانشجو در دانشگاه امام (ره) قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سیدعلی قاسم‌زاده ظهر امروز در دیدار با سفیر ترکیه در ایران در سالن مفاخر و مشاهیر دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مولود انقلاب اسلامی است و قریب به ۴۰ سال سابقه فعالیت علمی و پژوهشی دارد.

وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر 8 هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که میزبان تعداد ۶۰۰ نفر از دانشجویان بین‌المللی از ۲۴ کشور دنیا هستیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) بیان کرد: به سبب رسالت دانشگاه از ۱۳۰ کشور تاکنون دانشجو داشته‌ایم، این مسیر جذب دانشجو از مبادی بین‌المللی در دولت سیزدهم رو به رشد است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز جزو سه دانشگاه برتر جامع کشور و همچنین جزو ۹ دانشگاه برتر در کل مراکز آموزش عالی کشور است.

قاسم‌زاده یادآور شد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در رتبه‌بندی جهانی یین رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ قرار گرفته است و ۱۱ دانشمند و اساتید خوب این دانشگاه جزو اساتید پراستناد و یک درصد برتر جهان هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام خمینی(ره) ۳۲ عضو هیات مدیره و هفت دانشکده دارد، بیان کرد: در رتبه‌بندی شانگهای که تعداد ۱۶ دانشگاه از ایران در این نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در رشته مهندسی مکانیک در رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: مرکز آموزش زبان فارسی ۳۳ سال سابقه دارد، جزو برترین مرکز آموزش زبان ایران است و تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی که میان ایران و ترکیه وجود دارد و با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری ایران به ترکیه و تفاهم‌نامه‌هایی که به منظور افزایش ارتباطات و تعاملات دیپلماسی اتفاق افتاده اميدواريم این تعاملات به حوزه علمی نیز تسری پیدا کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: ارتباطات میان این دو کشور همواره مستحکم بوده با این وجود این ظرفیت وجود دارد که در زمینه‌های مختلف علمی، علوم انسانی و فناوری و زیست محیطی و ارتباطات دوسویه گام‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: از دولت ترکیه به خاطر مواضعی که در مورد حوادث غزه و رژیم کودک‌کش صهیونیستی دارد، تشکر می‌کنیم چرا که این گونه نگاه باعث تقویت اسلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) بیان کرد: تفاهم‌نامه‌های علمی متعددی تاکنون با دانشگاه‌های ترکیه داشتیم که هنوز مفاد آن به طور جدی پیگیری نشده که اميدواريم این تعاملات بیشتر و بهتر شود.

وی افزود: یکی از زمینه‌های تعاملاتی ما با دانشگاه‌های ترکیه تلاش برای گسترش و آموزش زبان ادبیات فارسی و ترکی و موضوع گردشگری و مسائل فرهنگی است که امیدواریم این دیدار آغازی دوباره برای اینگونه ارتباطات باشد.

قاسم‌زاده در پایان گفت: با توجه با اینکه بخشی از مشکلات زیست محیطی میان دو کشور همسایه ایران و ترکیه مشترک است، برگزاری جلسات علمی و ارتباطات دپیلماتیک دوطرفه می‌تواند در این زمینه و سایر حوزه‌ها راهگشا باشد.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان