۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین دانشگاه‌ امام خمینی(ره) جزو مراکز برتر جهان به لحاظ علمی و فرهنگی است
کد خبر: ۳۶۶۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

سفیر ترکیه در ایران:

دانشگاه‌ امام خمینی(ره) جزو مراکز برتر جهان به لحاظ علمی و فرهنگی است

سفیر ترکیه در ایران گفت: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین(ره) جزو دانشگاه‌های برتر از نظر علمی و فرهنگی است و طی سال‌های مختلف باتوجه پیشرفت‌هایی که داشته در سطح بین‌المللی رتبه‌های خوبی کسب کرده است.

دانشگاه‌ امام خمینی(ره) جزو مراکز برتر جهان به لحاظ علمی و فرهنگی است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، پروفسور حجابی کرلانگیچ، در دیدار با هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین که ظهر امروز در تالار مشاهیر و مفاخر این دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین(ره) جزو دانشگاه‌های برتر از نظر علمی و فرهنگی است و طی سال‌های مختلف باتوجه پیشرفت‌هایی که داشته در سطح بین‌المللی رتبه‌های خوبی کسب کرده است.

وی به اشاره به سطح علمی بالای دانشگاه امام‌خمینی افزود: بنده به مدت دوسال معاون دانشگاه آنکارا بودم، آنجا نیز رتبه‌هایی هم ردیف این دانشگاه کسب کرده بود و در تلاش است که رده خود را بالاتر ببرد.

وی با اشاره به مرکز آموزش زبان فارسی در این دانشگاه بیان کرد: دوستان زیادی داشتم که از همین مرکز زبان فارسی را آموخته و تا رده‌های ارشد و دکتری نیز پیش رفته‌اند.

سفیر ترکیه در ایران ادامه داد: سفر آقای رئیسی رئیس جمهور ایران به ترکیه ره‌آورد خوبی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی داشت که موجب گسترش تعاملات بین دو کشور دوست و همسايه خواهد شد.

وی بیان کرد: ترکیه به ایران بسیار اهمیت داده و مشترکات فرهنگی و جغرافیایی زیادی با ایران دارد، من در میان ایرانیان احساس غریبگی نمی‌کنم چرا از آب و نمک ایران خورده و رفت‌ و آمدهای زیادی در آن داشته‌ام.

سفیر ترکیه در ایران با اشاره به سابقه تدریس در دانشگاه علامه بیان کرد: بنده یکسال در دانشگاه علامه زبان تدریس کردم و با فرهنگ و زبان فارسی به خوبی آشنا هستم، من در ایران حق نان و نمک دارم و نمک نشناس نخواهم بود.



وی تاکید کرد: ظرفیت‌های مختلفی برای ارتباط هرچه بیشتر میان کشور ایران و ترکیه وجود دارد، به جز مسائل و پژوهش‌های علمی، در موضوعات زیست محیطی و توریسم و گردشگری نیز می‌توان تعاملات را افزايش داد چرا که ایران کشوری متمدن و به لحاظ جاذبه‌های گردشگری و تاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

حجابی تصریح کرد: شهر قزوین به لحاظ آثار تاریخی بسیار اهمیت دارد، در طول تاریخ علمای بزرگی از این خطه برخواسته و بر جهان اسلام تاثیرگذاشته‌اند، همچنین دانشگاه و مراکز علمی آن به لحاظ علمی، فناوری و تجاری در رده‌های بالایی قرار دارد که این زمینه می‌توان ارتباطات را افزایش داد و از علم و تجربه این مراکز علمی بهره برد.

وی ادامه داد: موسسات علمی فرهنگی ترکیه برای پیشبرد پروژه‌های خود می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

سفیر ترکیه در ایران بیان کرد: حدود پنج دانشگاه در ترکیه زبان و ادبیات فارسی را آموزش می‌دهد اما زیاد موفق نیستند ، جهت ارتقای سطح آموزش‌ها و استفاده از علم روز نیاز است از تجربیات و ظرفیت دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین استفاده کند.

گفتنی است، سفیر ترکیه در ایران پس از شنیدن سخنان هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین از مراکز آموزشی و دانشکده‌های این دانشگاه بازدید کرد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان