۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۲۳ پروژه فنی‌ و حرفه‌ای قزوین در دهه فجر
کد خبر: ۳۶۶۹۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خبرداد:

افتتاح ۲۳ پروژه فنی‌ و حرفه‌ای قزوین در دهه فجر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در ایام دهه مبارک فجر ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۴ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌شود.

افتتاح ۲۳ پروژه فنی‌ و حرفه‌ای قزوین در دهه فجر
به گزارش خبرنگار اجتماعی «صبح قزوین»، علی طاهرخانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که با محوریت تشریح بخشی از دستاوردها و عملکرد ۱۰ ماهه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر 23 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی افزود: ایجاد کارگاه برق خودرو شامل آموزش خودروهای هیبریدی، افتتاح مرکز آموزش جواز پادگان در سپاه صاحب الامر(عج)، افتتاح مرکز آموزش جوار پادگان در لشکر 16 زرهی، افتتاح مرکز آموزش جوار زندانیان در زندان مرکزی چوبیندر بخشی از این پروژه‌ها است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین تصریح کرد: از دیگر پروژه‌هایی قابل افتتاح در ایام دهه فجر استان قزوین می‌توان به ایجاد سایت آزمون آنلاین در مرکز خواهران قزوین، احداث کارگاه کشتکار گلخانه‌ای در شهرستان آوج و بهره‌برداری از تعدادی آموزشگاه‌های آزاد در حوزه‌های مختلف مهارتی اشاره کرد.
 
اشتغالزایی مستقیم 34 نفر با افتتاح پروژه‌های دهه فجر
 
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین در مجموع برای 34 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می‌شود.
 
طاهرخانی در ادامه به اهم دستاوردهای این اداره کل در سال جاری اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول سامانه رصد در بین دستگاه‌های اجرایی استان، کسب رتبه نخست آموزش دولتی در بین استان‌های کشور، نهایی شدن ثبت مجمع خیرین مهارتی استان و برگزاری مراحل شهرستانی و استانی مسابقات آزاد زندانیان از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در 10 ماه امسال است.
 
وی در ادامه از راه‌اندازی ۷۰ آموزشگاه آزاد جدید طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مراحل شهرستانی و استانی بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت، مولدسازی کارگاه‌ها و مراکز کم بهره‌ور، به طوری که در حال حاضر هیچ فضای بلااستفاده در اداره کل و مراکز وجود ندارد از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 1402 است.

نهایی شدن ثبت مجمع خیرین مهارتی استان در سال جاری

این مسئول در ادامه از تهیه و تدوین طرح صدف متشکل از «صنعت، دانشگاه و فنی و حرفه‌ای» در استان قزوین و انعقاد تفاهم نامه با برخی شرکت‌ها و دانشگاه‌ها به منظور توانمندسازی مهارتی دانش‌آموختگان و دانشجویان جهت ورود به بازار کار خبر داد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین عنوان کرد: کسب یک مدال نقره، یک مدال برنز و پنج دیپلم افتخار در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت، راه‌اندازی کارگاه آموزشی تعمیر خودروهای دوگانه سوز، خرید تجهیزات کارگاه آموزشی تعمیر خودروهای هیبریدی و آماده‌سازی برای بهره‌برداری از دیگر اقدامات شاحص انجام شده در سال جاری است.

سازمان فنی و حرفه‌ای متولد انقلاب اسلامی است

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای متولد انقلاب اسلامی است و در راستای انجام جهاد تبیین که از وظایف شرعی ما محسوب می‌شود به ارائه بخشی از عملکردهای این اداره کل جهت آشنایی عموم مردم با فعالیت‌های صورت گرفته طی ۱۰ ماهه امسال پرداخته می‌شود.
 
طاهرخانی بیان کرد: هم اکنون 11 مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای اعم از خواهر و برادر در سطح استان داریم همچنین 367 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان مشغول ارائه فعالیت هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای و  آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به 11 گروه هدف خدمات ارائه می‌شود که سربازان وظیفه، زنان خانه‌دار، ساکنان مناطق روستایی، افراد دارای معلولیت، کودکان کار و خیابان، مشمولان بیمه بیکاری و معتادین بهبود یافته از جمله آنها هستند.

فعالیت 367 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان
 
این مسئول دو ماموریت اصلی فنی و حرفه‌ای را آموزش کارجویان فاقد مهارت و ارتقای مهارت شاغلین عنوان کرد و گفت: این دو گروه می‌توانند اثر زیادی در بحث اشتغال جامعه داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: عملکرد آموزشی مراکز دولتی استان در 10 ماهه نخست امسال در مجموع بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر ساعت و به عبارتی بالغ بر 15 هزار نفر دوره بوده همچنین میزان عملکرد آموزشگاه‌های آزاد سطح استان در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 685 هزار نفر ساعت متشکل از 10 هزار و 876 نفر دوره است.

صدور نزدیک به 22 هزار گواهینامه مهارت‌آموزی در سال جاری
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به وجود 50 مرکز جوار کارگاهی در استان ادامه داد: تعداد آزمونهای برگزار شده در 10 ماهه امسال 25 هزار و 978 مورد بوده که برای 21 هزار و 895 نفر از مهارت آموزان گواهینامه صادر شده است.
 
وی در پایان گفت: هم اکنون 367 آموزشگاه آزاد در حوزه‌های مختلف مهارتی مشغول ارائه خدمات به متقاضیان هستند که از این تعداد 70 آموزشگاه امسال مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان