۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴ پروژه گازرسانی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۶۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴ پروژه گازرسانی در استان قزوین

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: گازرسانی به ۹۱ روستا در قالب ۱۴ پروژه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در دستور اجرا قرار دارد و در مجموع برای این پروژه‌ها یک میلیون و ۹۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه و برای ۱۸۹ نفر به طور موقت و برای ۹ نفر نیز به طور دائم اشتغالزایی شده است.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴ پروژه گازرسانی در استان قزوین
علی حجتی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» با اشاره به وضعیت بهره‌مندی گاز در روستاهای قزوین اظهار کرد: با گازرسانی به 634 روستا از روستاهای کل استان، 6/92 درصد از خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند و با اتمام پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا تا پایان سال 1403، این رقم به 9/96 درصد افزایش می‌یابد.
 
وی در خصوص عملکرد شرکت گاز در دولت سیزدهم بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 39,382  معادل 9 درصد قبل از آن افزایش مشترک داشتیم، همچنین طی این مدت 693  کیلومتر شبکه‌‌گذاری کردیم که معادل 9 درصد قبل از آن است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 704 مشترک صنعتی معادل 23 درصد به مشترکان ما اضافه شده و همچنین طی این مدت 77 روستا از نعمت گاز بهره‌مند و 91 روستا نیز در حال گازرسانی هستند.
 
وی با اشاره به سفر طی سفر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین؛ 133 روستای دیگر در برنامه گازرسانی قرار گرفت که شرکت گاز استان تاکنون بیش از 147 روستا «یعنی بیش از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور» را یا گازدار کرده و یا پروه گازرسانی به آنها در دست اقدام است.



گازرسانی به 147 روستای استان قزوین در دولت سیزدهم
 
حجتی‌پور تصریح کرد: از تعداد 147 روستا تاکنون 56 روستا از نعمت گاز بهره‌مند و 91 روستا در حال گازرسانی هستند که با گازرسانی به این تعداد روستا بیش از 11 هزار و 500 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
 
وی یادآور شد: هزینه گازرسانی به این 147 روستا بالغ بر 732 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به اقدامات این شرکت برای عبور از پیک مصرف گاز بیان کرد: اطلاع رسانی در خصوص تهیه و تأمین زیرساخت استفاده از سوخت مایع به‌عنوان جایگزین گاز طبیعی در قالب مکاتبه مستقیم با صاحبان صنعت از اوایل اردیبهشت ماه 1402 از اقدامات در راستای مدیریت مصرف گاز بوده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا همچنین برگزاری جلسات مدیریتی و کارشناسی متعدد با متولیان امور صنایع از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، اتاق بازرگانی، اتحادیه صنوف تولیدی و... داشتیم.
 
حجتی‌پور خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات ما برای جلوگیری از قطعی گاز در زمان پیک مصرف، اطلاع‌رسانی به فرمانداران در خصوص پیگیری اقداماتی که می‌بایست صنایع جهت رعایت محدودیت مصرف در دوره سرد سال انجام دهند، بوده است.
 
وی افزود: همچنین چندین نشست با عنوان «مدیریت مصرف» با حضور مدیران عامل صنایع عمده و بزرگ استان جهت هماهنگی نحوه اجرایی الزامات مدیریت مصرف برگزار شده و و در راستای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی صنایع در گروه‌های مختلف جهت درجه‌بندی اهمیت آنها در زمان اعمال محدودیت‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تاکید کرد: در این زمینه مصارف سایر گروه‌ها مانند، خانگی، تجاری، عمومی و... جهت رعایت الزامات مدیریت مصرف با هدف صرفه‌جویی تا حد ممکن پایش شدند، تا فشار کمتری به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شود.

وی افزود: طی این مدت با دیسپچینگ ملی گاز به منظور تعامل بیشتر با شرکت گاز استان قزوين به دلیل سهم بیشتر این استان در تأمین انرژی واحدهای تولیدی رایزنی شد.



معافیت بیش از 7500 خانوار مددجوی از بهای گاز
 
حجتی‌پور با اشاره به تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار طبق مصوبه ابلاغی از سوی دولت سیزدهم به منظور لوله کشی داخلی منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی ، بیان کرد: از محل این اعتبارات از  تاکنون 471 مدد جو با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد و 260 میلیون ریال بهره بردند.
 
وی افزود: طی این مدت 8 هزار و 469 مشترک اشتراک‌پذیری رایگان داشته و بهای گاز 7 هزار و 522 خانوار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی از معافیت برخوردار شدند.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به پروژه‌های دهه فجر سال جاری بیان کرد: گازرسانی به 91 روستا در قالب 14 پروژه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در دستور اجرا قرار دارد که در مجموع برای این پروژه‌ها یک میلیون و 960 میلیون ریال اعتبار هزینه و برای 189 نفر به طور موقت و برای 9 نفر نیز به طور دائم اشتغالزایی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: عمده پروژه‌های گازرسانی مربوط به روستاهای بخش طارم سفلی، کوهین، الموت شرقی و همچنین روستاهای شهرستان تاکستان و آبیک خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه امسال تغییری در تعرفه خانگی و کشاورزی دولتی نداشتیم، تاکید کرد: از شهروندان مخواستاریم تا با مصرف بهینه گاز، تعدیل دما در منزل، رعایت دمای 18درجه سانتیگراد در محل کار ما را در مدیریت مصرف گاز یاری برسانند.
 
حجتی‌پور در پایان گفت: مشترکین با استفاده از پرده هوای گرم در ورودی ادارات، استفاده از لباس‌های گرم در خانه، انسداد دریچه‌های کولر، استفاده از پرده‌های ضخیم برای درها و پنجره‌ها، فعال نمودن درب های اتوماتیک و... از هر گونه هدررفت گاز پیشگیری و در مصرف آن دقت کنند.
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان