۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین وجود ۲ میلیون مترمربع فضای نیمه‌کاره در آموزش عالی کل کشور
کد خبر: ۳۶۶۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد

وجود ۲ میلیون مترمربع فضای نیمه‌کاره در آموزش عالی کل کشور

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در حال حاضر قریب به ۲ میلیون مترمربع فضای نیمه‌کاره در آموزش عالی کل کشور داریم و به جز خوابگاه‌های دانشجویی پروژه احداثی دیگری نداشتیم.

وجود ۲ میلیون مترمربع فضای نیمه‌کاره در آموزش عالی کل کشور
به گزارش خبرنگار دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی خطیبی صبح امروز در حاشیه افتتاح چندین طرح بزرگ عمرانی در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در جمع خبرنگاران قزوین اظهار کرد: در دولت سیزدهم براساس دستور رئیس جمهور و استراتژی وزارت علوم هیچ فضای جدیدی احداث نمی‌کنیم و فقط پروژه‌های نیمه تمام قبلی را تکمیل خواهیم کرد.

تخصیص تمام اعتبارات صرفا جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

وی افزود: تمام اعتبارات صرفاً جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافته است، برخلاف گذشتگان که اصرار بر احداث پروژه‌های جدید داشتند در وزارت علوم به همه روسای دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام کردیم که پروژه‌های نیمه‌تمام باید تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ۲ میلیون متر مربع فضای نیمه کاره در آموزش عالی کل کشور داریم که به جز خوابگاه‌های دانشجویی پروژه احداثی دیگری نداشتیم.

تصویب ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

وی عنوان کرد: تمام اهتمام ما بر این امر است که همه پروژه‌های نیمه‌تمامی که سالیان سال در آموزش عالی رها شده و راکد مانده است تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسد.

خطیبی خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه‌ها عمدتاً از محل اعتبارات ملی و بخشی هم از درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها تامین می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در دوره اول سفرهای ریاست جمهوری محترم به استان‌ها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های سراسر کشور مصوب شد.

ساخت خوابگاه‌های متاهلی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم در این دوره است

این مسئول تصریح کرد: در خصوص احداث خوابگاه‌های متاهلی که جزو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده و هم بر اساس قانون جوانی جمعیت که مصوب مجلس شورای اسلامی است ما را به این قضیه مکلف کرده است.

وی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم در این دوره را بحث ساخت خوابگاه‌های متاهلی عنوان کرد و گفت: تنها پروژه ایجادی که ما داریم از صفر ایجاد می‌کنیم و رشد خوبی هم در این زمینه داشتیم در بخش احداث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان گفت: البته تعداد خوابگاه‌های متاهلی نسبت به تعداد دانشجویان متاهل، کسری بسیار زیادی دارد اما امیدواریم با توجه به احداث پروژه‌هایی که شروع کردیم و بهره‌برداری از آنها، بخش قابل توجهی از نیازها را پاسخ دهیم.

گفتنی است؛ بهره‌برداری از فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی «ساختمان استاد حسن غفوری‌فرد»، افتتاح تالار مشاهیر و افتخارات دانشگاه، افتتاح مجتمع آزمایشگاهی دانشکده علوم پایه، افتتاح زمین چمن مصنوعی مجتمع خوابگاهی دختران از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی است که در سفر یک روزه دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان