۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۱۰ مسجد در قزوین میزبان معتکفین خواهند بود
کد خبر: ۳۶۶۷۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین:

۱۰ مسجد در قزوین میزبان معتکفین خواهند بود

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: امسال تعداد مساجد میزبان معتکفین به دو برابر افزایش یافته و به ۱۰ مسجد رسیده است.

۱۰ مسجد در قزوین میزبان معتکفین خواهند بود
حجت‌الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اقدامات انجام شده جهت برگزاری مراسم اعتکاف در قزوین اظهار کرد: با شروع ماه رجب و در آستانه ایام‌البیض، ثبت‌نام علاقمندان برای حضور در مراسم اعتکاف از دو روز گذشته شروع شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: نخستین اقدام در برگزاری مراسم اعتکاف تشکیل ستاد مردمی اعتکاف است که در محضر امام جمعه محترم شهر قزوین این ستاد تشکیل شد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین تصریح کرد: ارگان‌های مختلفی مانند سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، سپاه استان، اداره اوقاف و امور خیریه استان و سایر نهادها و سازمان‌ها در این ستاد نقش دارند.

تعداد مساجد میزبان معتکفین به دو برابر افزایش یافته است

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد مساجد میزبان معتکفین به دو برابر افزایش یافته و به ۱۰ مسجد رسیده است؛ ضمن اینکه ظرفیت حضور علاقمندان در این مراسم معنوی هم به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

عباسی بیان کرد: امسال چهار مسجد ویژه آقایان و دانش‌آموزان پسر و ۶ مسجد هم مختص بانوان و دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شده است.

وی در مورد فرآیند نام‌نویسی در مراسم اعتکاف عنوان کرد: علاقمندان جهت حضور در اعتکاف باید به پایگاه اطلاع رسانی ستاد اعتکاف قزوین به نشانی etekafqa.ir مراجعه کنند، در این سایت توضیحات لازم در مورد نحوه ثبت نام، شرایط و سایر اطلاعات مربوطه ارائه شده است.

این مسئول یادآور شد: هر مسجد دارای یک معاونت فرهنگی است و برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری حلقه‌های معرفت، دعوت از سخنرانان، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) و مراسم سوگواری رحلت حضرت زینب (س) پیش‌بینی شده است به طور کلی مقدمات برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته مراسم معنوی اعتکاف امسال در مسجدالنبی، مسجد جامع، مسجد موسی بن جعفر (ع)، مسجد مسلم بن عقیل، مسجد امام خمینی (ره)، مسجد محمد رسول الله (ص)، مسجد جامع المهدی، مسجد امام هادی (ع) و مسجد جوادالائمه واقع در خیابان راه آهن قزوین برگزار خواهد شد.

مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین ویژه مادران و دختران معتکف

عباسی یادآور شد: امسال مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین ویژه مادران و دختران در نظر گرفته شده است که البته این اقدام سال گذشته هم انجام شد و تجربه خوبی بود زیرا بسیاری از مادران مشتاق حضور در مراسم اعتکاف هستند اما دارای فرزند کوچک هستند و همین مانعی جهت حضور آنان در این مراسم معنوی است.

وی ادامه داد: برای این منظور کودکستانی با حضور مربیان توانمند در حسینیه مسجد محمد رسول الله (ص) جهت بازی، سرگرمی و تربیت کودکان در نظر گرفته شده تا مادران با خیال راحت در مراسم اعتکاف مسجد شرکت کنند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین در پایان تصریح کرد: برای اعتکاف دانشجویی هم مسجد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)قزوین در نظر گرفته شده است که در صورت رسیدن آمار ثبت‌نام کننده به حد نصاب این مسجد میزبان معتکفین دانشجو خواهد بود.
گفتنی است؛ زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در ماه رجب، از روزهای پنج تا هفت بهمن ۱۴۰۲ «۱۳ تا ۱۵ ماه رجب» است.

انتهای خبر/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان