۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین رونمایی از سه محصول دانش‌بنیان در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۷۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت: ۲۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شد؛

رونمایی از سه محصول دانش‌بنیان در قزوین

با حضور قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، فرزاد ابراهیمی مدیر مرکز رشد دانشگاه، از یک محصول دانش‌بنیان "آفت‌کش‌های گیاه پایه" تولید شده در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه و دو دستاورد تیم‌های دانشجویی «خودروی برقی و کوادکوپتر» رونمایی شد.

رونمایی از سه محصول دانش‌بنیان در قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیل «صبح قزوین»، با حضور قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، فرزاد ابراهیمی مدیر مرکز رشد دانشگاه، از یک محصول دانش‌بنیان "آفت‌کش‌های گیاه پایه" تولید شده در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه و دو دستاورد تیم‌های دانشجویی «خودروی برقی و کوادکوپتر» رونمایی شد.

فرزاد ابراهیمی، در حاشیه این مراسم در خصوص محصولات دانش‌بنیان تولیدی گروه‌های دانشجویی اظهارکرد: یکی از این محصولات دانشجویی خودروی برقی است که ساخت آن توسط تیم‌های دانشجویی بیش از دو سال زمان برده است و صفر تا صد ساخت آن توسط همین دانشجویان انجام شده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین بیان کرد: تمام مراحل ساخت این محصول از قوای محرک تا کنترل، بدنه و سازه به صورت کامپوزیتی توسط تیم دانشجویی آسپا ساخته شده است.

وی ادامه داد: این خودرو اولین تجربه تمام دانشجویی کشور در زمینه ساخت خودروهای برقی است.



ابراهیمی تاکید کرد: ساخت این محصول این نوید را می‌دهد که در پروژه‌های آتی قوی‌تر حاضر شده و بتوانیم در این حوزه حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور اقدامات چندانی در زمینه خودروی برقی صورت نگرفته است، تاکید کرد: هم اکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی در این مسیر حرکت کرده اما هنوز محصولی تحت عنوان خودروی برقی در این شرکت‌ها به مردم عرضه نشده که این اقدامات می‌تواند به روند تعالی مسیر کمک کند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: خودروی برقی دست ساز تیم دانشجویی آسپا با یک تن وزن، حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و مسافت پیمایش آن با یک بار شارژ ۵۰ کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به دومین محصول رونمایی شده تصریح کرد: این محصول توسط تیم دانشجویی «سَرَد» در زمینه ساخت پهپاد خاص تولید شده است، این نوع پهپادها در صنایع کشاورزی و سمپاشی، نظامی و امدادرسان استفاده می‌شود.



ابراهیمی ادامه داد: از مشخصات پهپاد ساخت تیم دانشجویی سَرَد؛ وزن ۲/۶ کیلوگرمی با سیستم «همراه با باتری»، مداومت پروازی ۲۰ دقیقه‌ای و حد نهایی ارتفاع پرواز ۲۰۰۰ متری است.

وی بیان کرد: امروز همچنین از محصول دانش‌بنیان تولید شده در شرکت فرنیا اکسیر با عنوان «آفت‌کش‌های گیاه پایه» رونمایی شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: آفت‌کش‌ها مورد استفاده در کشور اکثرا وارداتی و شیمیایی هستند و این محصولات وقتی استفاده می‌شوند علاوه بر تاثیری که بر آفات می‌گذارند بر خود محصولات هم تاثیر شیمیایی گذاشته و حتی روی ارگانیسم مهم در مانند برخی حشراتی که برای کشاورزی مهم هستند نیز تاثیر سوء می‌گذارند.



وی افزود: محصولی که در این شرکت تولید شده کاملا بر پایه گیاهی و غیرشیمیایی است و به صورت خاص روی آفات تمرکز کرده و آن را از بین می‌برد، امیدواریم بتوانیم این محصول را بعد از آزمایش و بررسی کیفیت محصول به تولید انبوه برسانیم.

ابراهیمی در پایان گفت: این نوع آفت‌کش کاملا دوستدارو حافظ محیط زیست بوده و محصولی غیرسمی برای انسان‌ها، حیوانات و پرندگان است و قیمت آن نسبت به سایر محصولات وارداتی مراتب پایین‌تر است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از گروه‌های دانشجویی فعال در مرکز رشد دانشگاه تقدیر شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان