۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین پیش‌بینی برف و کولاک تا اواخر روز یکشنبه در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۷۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی استان قزوین خبرداد:

پیش‌بینی برف و کولاک تا اواخر روز یکشنبه در قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: از ابتدای هفته تا پایان روز یکشنبه با گذر متناوب امواج حاصل از سامانه بارشی از سطح منطقه افزایش ابر و در برخی ساعات بارش باران و برف خواهیم بود.

پیش‌بینی برف و کولاک تا اواخر روز یکشنبه در قزوین
مریم بهروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: براساس آخرین خروجی نقشه‌های هواشناسی، از ابتدای هفته تا پایان روز یکشنبه با گذر متناوب امواج حاصل از سامانه بارشی از سطح منطقه، افزایش ابر و در برخی ساعات بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید را خواهیم داشت.

وی افزود: طی این مدت در پاره‌ای از مناطق بخصوص در نقاط کوهستانی، ارتفاعات و مناطق سردسیر استان شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی قزوین بیان کرد: پدیده غالب طی این مدت به ویژه در مناطق غربی استان وزش شدید باد و در مناطق کوهستانی احتمال کولاک خواهد بود.

بهروزی گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار در سطح منطقه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به لحاظ دمایی از امروز شنبه تا یکشنبه در طول روز کاهش دما و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما را در طول روز خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی قزوین بیان کرد: بامداد امروز حداقل دما در کوهین با صفر درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای استان در بعداز ظهر روزگذشته نیز مربوط به رازمیان با 13 درجه سانتی‌گراد بوده است.

بهروزی افزود: نوسانات دمایی شهر قزوین طی شبانه‌روز گذشته بین 4 الی 9 درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با اشاره به میزان بارش استان قزوین تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر اظهار کرد: تاکنون میزان بارش ثبت شده برای شهر قزوین 5/4 میلی‌متر و برای شهر آوج نیز 10 میلی‌متر بوده است.

کارشناس هواشناسی قزوین در پایان گفت: میزان ارتفاع برف در شهر آوج 4 سانتی ‌متر و بیشترین سرعت وزش باد برای سیردان معادل 72 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان