۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اقامه نماز اصل مهم در مبارزه با فساد است
کد خبر: ۳۶۶۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اقامه نماز اصل مهم در مبارزه با فساد است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نماز در قله عبادت‌هاست و ما را به تقوی می‌رساند، گفت: اگر نماز به درستی اقامه شود؛ عدل نیز اقامه شده و دیگر شاهد دزدی، اختلاس و فساد نخواهیم بود.

اقامه نماز اصل مهم در مبارزه با فساد است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نهمین اجلاس استانی نماز که صبح امروز «چهارشنبه» با حضور معاون امنیتی سياسی استاندار قزوین و جمعی از مسئولین و فعالین حوزه نماز برگزار شد، اظهار کرد: نماز از شعائر دینی است، همه باید کمک کنیم تا این فریضه الهی و اجتماعی بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود و در این مسیر اگر حر‌کت ما برای رضای خداوند باشد آنگاه به برکت این امر خداپسندانه در ترویج نماز سهیم خواهیم بود.
 
وی افزود: محبوب‌ترین کارها نزد خداوند نماز است به شرطی که به‌ موقع و درست اقامه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بعد از اقامه نماز آنچه که بیشتر سفارش شده است، نیکی به والدین، جهاد بانفس و جهاد کبیر است که همان مبارزه با توطئه‌‌های دشمنان است.
 
وی ادامه داد: نماز را سهل و آسان نگرفته و سبک نشماریم به ‌ویژه اگر مسئولیتی برعهده داریم و می‌توانیم تاثیرگذار باشیم، باید این فریضه الهی را با عمل درست و رفتار شایسته خود تبلیغ کنیم.
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: باید زندگی خود را بررسی کرده و ببینیم برای خدا چه کردیم و چند نفر را با نماز آشنا کرده و تا چه اندازه مروج نماز بودیم تا برای آخرت خود اندوخته داشته باشیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نماز در قله عبادت‌هاست و ما را به تقوی می‌رساند، اظهار کرد: اگر نماز به درستی اقامه شود؛ عدل نیز اقامه شده و دیگر شاهد دزدی، اختلاس و فساد نخواهیم بود.
 
وی افزود: اقامه درست نماز موجب ایجاد یقین، طمانینه و آرامش شده و با مراکز فساد و استکباری مبارزه خواهد کرد، اقامه نماز است که انسان را به سمت حمایت از مظلومینی همچون مردم غزه و انزجار از ستمگری چون اسرائیل و حامیانش می‌کشاند.

 
عابدینی تاکید کرد: هرکس با خدا ارتباط ندارد آرامش هم نخواهد داشت و زندگی مشقت باری دارد و در واقع هیچ عاملی وی را به آرامش نمی‌‌رساند.
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: عبارات و حرکات نماز سرتاسر پرمفهوم و اثرگذار است، از همان عبارت اولیه آن در تکبیره الاحرام تا سلام نماز همه پر از مفاهیمی است که ما را به معرفت می‌رساند.
 
وی با اشاره به عبارت «سلام علیک ایها النبی و برکاته» تصریح کرد: ما در نماز مستقیماً و بی‌واسطه با پیامبرخدا (ص) صحبت می‌کنیم و به او سلام می‌دهیم، این یعنی باید نماز ما را به مرحله‌ای برساند که پیامبر و صالحان را در برابر خود ظاهر و ناظر ببینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: نماز میعادگاه عاشقان و گفتمان عشق است، باید فرد را به مرحله‌ای برساند که برای رسیدن موعد نماز لحظه‌‎شماری کند.
 
وی ادامه داد: همه در پیشگاه نماز مسئول بوده و مکلف هستیم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن و اقامه درست آن اقدام کرده و در این زمینه یار و یاور هم باشیم.
 
عابدینی در پایان گفت: باید در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد مروج فرهنگ نماز باشیم، اگر نزدیک مدرسه و دانشگاه مسجدی هست حتما نماز را در آن مسجد اقامه کرده تا در رونق این کانون‌های دینی نقش‌آفرین باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از 23 دستگاه اجرایی به عنوان فعالین حوزه نماز تجلیل شد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان