۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین وصیت‌نامه شهید محمدی‌رامندی
کد خبر: ۳۶۶۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ساعت: ۰:۵ ↗ لینک کوتاه

چراغ راه؛

وصیت‌نامه شهید محمدی‌رامندی

شهید «محمدعلی محمدی‌رامندی» طی توصیه‌ای به ملت ایران در وصیت‌نامه اش می‌نویسد: «از سنگر اسلام محافظت نمایید، زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید؛ ادامه‌دهنده راه شهدا باشید و قانون‌های اسلامی را رعایت کنید ...»

وصیت‌نامه شهید محمدی‌رامندی
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شهید محمدعلی محمدی‌رامندی، دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۴ در روستای طرویزک از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد، پدرش یاور، کشاورز بود و مادرش گلستان نام داشت، تا اول متوسطه درس خواند، کشاورز بود، سال ۱۳۶۳ ازدواج کرد و صاحب سه دختر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۷ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


متن وصیت‌نامه شهید محمدعلی محمدی‌رامندی:

اینجانب محمّدعلی محمّدی‌رامندی بنا بر حدیثی که معصوم فرموده است: «سزاوار نیست کسی که شب را به صبح رساند و وصیت‌نامه‌اش زیر سرش نباشد، که اگر بدون وصیت‌نامه بمیرد، در جاهلیت مُرده است»؛ قلم و کاغذی تهیه کردم و مطالبی چند را به عنوان وصیت‌نامه نگاشتم.

همه ما، اعم از پیر و جوان و زن و مرد، از این دنیای فانی رفتنی هستیم؛ پس چه خوب است آدمی در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل و در کربلا‌های ایران از کردستان تا خوزستان و در راه اسلام شهید شود.‌ ای ملت شهیدپرور! در این برهه از زمان، درخت اسلام نیاز به رشد و شکوفایی دارد که این رشد و شکوفایی نیازمند به خون است و باید این خون هم از رگ‌های پُر توان شما ریخته شود؛ زیرا وقتی خون شهید به زمین ریخته می‌شود، از هر قطره‌اش هزاران قطره خون به وجود می‌آید و هر قطره آن انقلابی به وجود می‌آورد.

پشتیبان روحانیت و ولایت‌فقیه باشید‌
 
ای ملت غیور و شهیدپرور ایران! پشتیبان روحانیت و ولایت‌فقیه باشید؛ با قلم و اسلحه خودتان با دشمنان مقابله کنید؛ هرگز از دشمنان نهراسید که سازش با دشمنان ننگ است؛ همیشه یاور مستضعفان و مظلومان باشید و با ظالمان و ستمگران بجنگید، اسلحه‌ام را بر زمین نگذارید؛ مثل شیر بتازید و حق را از شکم باطل بیرون آورید. از اهالی روستایم می‌خواهم مرا حلال کنند.

پدر و مادر عزیزم! بنده با ایمان و اعتقاد عرض می‌کنم که قدرت جبران زحمات شما را ندارم؛ شما بسیار زحمت کشیدید و بزرگم کردید؛ من به وجود شما افتخار می‌کنم که مرا به اسلام عزیز هدیه کردید.

از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید

پیامم به برادران این است: از سنگر اسلام محافظت نمایید، زیر بار مسئولیت، شانه خالی نکنید؛ ادامه دهنده راه شهدا باشید و قانون‌های اسلامی را رعایت کنید.‌ای همسر عزیزم! همچون همسران شهید صدر اسلام، مقاوم و استوار باش و فرزندان‌مان را خوب تربیت کن و تحویل جامعه بده و بعد از شهادتم با پدر و مادرم طوری رفتار کن که به تو افتخار کنند؛ سنگر حجاب را حفظ کن و همچون کوه استوار باش.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان