۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین برگزاری جشن تکلیف برای ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر قزوینی
کد خبر: ۳۶۶۶۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قزوین خبرداد:

برگزاری جشن تکلیف برای ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر قزوینی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته جشن تکلیف امروز برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی مدارس دولتی ناحیه یک در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری جشن تکلیف برای ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر قزوینی
 حسین محمدزاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت برای آینده و زندگی خود موضوعات مختلفی را یاد می‌گیرند، آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی دانش‌آموزان برنامه‌هایی از جمله جشن تکلیف را که در مقدمه آن مباحث آموزش تقلید و مرجعیت است را در برنامه کاری خود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: در این فرآیند ابتدا دانش‌آموزان توسط طلاب طرح امین و طلاب اعزامی با موضوع تقلید و مرجعیت آشنا شده، سپس با همکاری و مشارکت خانواده‌ها جشن تکلیف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته جشن تکلیف امروز برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی مدارس دولتی ناحیه یک در مسجد امام حسن عسکری (ع) کوثر برگزار خواهد شد.

محمدزاده با اشاره به مشارکت نهادها و دستگاه‌‌های دیگر در برگزاری این برنامه گفت: به طور کلی در این فرآیند از برنامه تقلید تا جشن تکلیف دفتر امام جمعه، حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، صدا و سیما با آموزش‌و‌پرورش همراه بودند که از مساعدت همه مسئولان به ویژه خانواده‌ها و همکاران فرهنگی تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون جشن تکلیف یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دختر سوم ابتدایی ناحیه دو و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر در شهر اقبالیه برگزار شده است.

این مسئول بیان کرد: تلاوت قرآن کریم به شکل خاص توسط گروه حاملان قرآن و گروه همخوانی، سرود ملی، آشنایی دانش‌آموزان با بعضی احکام به شکل اجرای نمایش، اجرای سرود ویژه جشن تکلیف، پخش کلیپ‌های آموزشی احکام، اجرای سرود همگانی من دختر ایرانی‌ام، صلوات خاصه، دکلمه با موضوع جشن تکلیف، اجرای سرود نسل آرمانی، تجلیل از حافظان قرآن دانش‌آموزان مکلف از جمله برنامه‌هایی است که در جشن تکلیف امروز اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه برنامه نیم ساعت قبل از اذان تمام خواهد شد، نماز شکر به صورت آموزشی و به شکل جماعت برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان