۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین مشارکت هزار و ۶۷۶ قزوینی در طرح ملی «شهریاران»
کد خبر: ۳۶۶۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد:

مشارکت هزار و ۶۷۶ قزوینی در طرح ملی «شهریاران»

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طی اولین مرحله هزار و ۶۷۶ ایده در سامانه ثبت شد که پس از مرحله غربالگری تعداد ۲۳۸ ایده به مرحله داوری رسیده است.

مشارکت هزار و ۶۷۶ قزوینی در طرح ملی «شهریاران»
محمد خورشیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به طرح «شهریاران» اظهار کرد: طرح شهریاران یک ابتکاری است که دولت سیزدهم در راستای مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم برای حل مسائل جامعه به راه انداخته است.

وی افرود: در این طرح مردم برای حل مسائل خود پیش‌قدم شده و در آن مشارکت می‌کنند؛ همزمان مسئولان نیز باید با شناختن ظرفیت‌های مردمی و حمایت‌های گوناگون موانع را از سر راه مردم برداشته و ظرفیت‌های قانونی، امکانات و تجهیزات دولتی را پای کار مردم بیاورند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: مهم‌ترین هدف طرح شهریاران؛ ایجاد گفتمان مردمی‌سازی حل مسائل کشور در بین جامعه و شناسایی مسائل و فرصت‌های جدید مغفول مانده با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و دریافت صدها ایده برای حل مسائل کشور است.

خورشیدی تاکید کرد: بر اساس این طرح هر کس در محله و محیطی که زندگی می‌کند، می‌تواند ایده و مسائل خود را در سامانه ثبت کند و یا اگر کاری انجام داده که نیاز به دیده شدن دارد و از دید مسئولان محلی دور مانده را معرفی کرده تا در سطح کشور مطرح و در نهایت در حل مسائل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرح شهریاران در دو سطح عمومی و شهریاران نوجوان مطرح شده است که در شهریاران نوجوان، از ظرفیت دانش‌آموزان در محیط مدرسه و منطقه برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی استفاده شده و آنان می‌توانند در این زمینه طرح و ایده‌های خود را با دولت به اشتراک بگذارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: فراخوان اولیه این طرح از ۲۷ آبان‌ماه تا ۱۵ آذرماه صورت گرفت، طی اولین مرحله بیش از یک هزار و 676 ایده در سامانه www.shahriaran.ir ثبت و ضبط شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نه تنها از شهر قزوین بلکه از تمام 6 شهرستان‌ استان قزوین و حتی روستاها نیز در این طرح مشارکت داشته‌اند.

خورشیدی بیان کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه مرحله غربالگری صورت گرفت تا آن ایده‌هایی که نواقصی دارند و یا ثبت‌نهایی نشده‌اند مشخص شود که در نهایت 238 ایده برای مرحله داوری ارسال شده است و تعداد 64 ایده نیز بازگشت خورده تا اصلاح و کامل شوند و به کمیته داوری ارسال شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تاکید کرد: کمیته داوران متشکل از پنج نفر شامل یک مدیر اجرایی و دولتی، دو نخبه و استادذعلمی و دانشگاهی و دو نفر نیز از نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد است که براساس جدول امتیاز طرح‌ها را بررسی کرده و امتیاز می‌دهند.

وی با بیان اینکه سقف کمی برای انتخاب طرح و ایده در نظر گرفته نشده، اظهار کرد: هر طرحی که به لحاظ کیفی و براساس شاخصه‌های تعریف شده قابلیت اجرا و عرضه را داشته باشد، می‌توان به سطح ملی معرفی کرد و در خصوص تعداد آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

خورشیدی بیان کرد: چنانچه ایده و طرح پس از ارزیابی مورد تایید قرار گرفت، براساس موضوعی که دارد دستگاه مربوطه و خود صاحب‌‌نظر نیز برای ارائه طرح و توضیحات بیشتر دعوت می‌شود تا ایده خود را حمایت کند و آن دستگاه نیز او را در راستای اجرا کمک و همراهی نماید.

وی یادآور شد: مرحله داوری این طرح مردمی‌سازی از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتایج به اطلاع عموم شرکت‌کنندگان خواهد رسید، هیچ یک از طرح‌های ثبت شده در سامانه کنار گذاشته نمی‌شود و به عنوان راهکار در دستگاه‌های دولتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خورشیدی در پایان گفت: طبق پایشی که از طرح و ایده‌های مردمی صورت گرفته بیشتر سهم مسائل استان قزوین موضوعات فرهنگی و اجتماعی است که توسط هم‌استانی‌ها بیان شده است.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان