۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین از مشارکت در مراسم اعتکاف تا نقد بر تملک واحدهای مسکونی
کد خبر: ۳۶۶۶۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت: ۸:۹ ↗ لینک کوتاه

آنچه در صحن شورای شهر قزوین گذشت؛

از مشارکت در مراسم اعتکاف تا نقد بر تملک واحدهای مسکونی

در جلسه علنی شورای شهر قزوین مصوباتی همچون مشارکت مدیریت شهری در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهر قزوین، طرح دوفوریتی تعیین و تکلیف برج حکم‌آباد جهت تحویل پروژه، طرح دو فوریتی کاهش درصد سهم اختصاص یافته به شهرداری از سهام شرکت psp بانک شهر به تصویب رسید.

از مشارکت در مراسم اعتکاف تا نقد بر  تملک واحدهای مسکونی
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه علنی شورای شهر قزوین شامگاه (یکشنبه) ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام علی عباسی رئیس ستاد اعتکاف قزوین‌، اصغر الهیاری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین و حجت‌الاسلام محمدمحمودی کلایه رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و اعضای شورا شهر قزوین برگزار شد، مصوباتی همچون مشارکت مدیریت شهری در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهر قزوین، طرح دوفوریتی تعیین و تکلیف برج حکم‌آباد جهت تحویل پروژه، طرح دو فوریتی کاهش درصد سهم اختصاص یافته به شهرداری از سهام شرکت psp بانک شهر به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین موضوعاتی چون تامین اعتبار برای تملک اراضی در پروژه توسعه امامزاده حسین(ع) و لایحه سامان‌دهی مشاغل مراکز تره و بار به صورت محله محور و مزایده برای تصدی بازارچه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مشارکت شهرداری قزوین در مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام علی عباسی در صحن علنی شورای شهر قزوین اظهار کرد: امسال در نظر داریم با توجه به استقبال شهروندان قزوینی از مراسم معنوی اعتکاف ظرفیت مساجد را به ۲۵۰۰ نفر افزایش دهیم.

وی افزود: امسال همچنین بنا داریم یکی از مساجد را برای حضور مادران و فرزندان اختصاص دهیم که فضایی را فراهم کنيم تا مادران با فراغ بال در کنار فرزندان خود مزه خوش بندگی را چشیده و کودکان نیز در کنار آنان با این فضای معنوی آشنا بشوند.

عباسی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هزینه خورد و خوراک برای هر فرد در این مراسم می‌باشد که مبلغ ۳۰۰ تومان را خود معتکف و مابقی را مجموعه مدیریت شهری برعهده بگیرد.

این مصوبه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

فاطمه اشدری در این جلسه با اشاره به لزوم مشارکت شورای شهر در امر اعتکاف اظهارکرد: اعتکاف یک ظرفیت خوب فرهنگی است که باید در اجرای هر چه باشکوه‌تر شدن آن مشارکت کرد.

وی ادامه داد: این بسیار مطلوب است که یکی از مساجد شهر برای حضور مادران و فرزندان در نظر گرفته شده، اما مطلوب‌تر این است که مکانی را نیز برای ظهور پدران و پسران در نظر بگیرید چرا که نوجوان پسر نیز نیاز دارد زمانی را کنار پدر بگذراند و شخصیت الگوپذیری او نیز کار شود.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: باتوجه اقدامات خوب صورت گرفته از سوی ستاد اعتکاف این احتمال می‌رود که تعداد متقاضیان شرکت‌کننده بالاتر از ظرفیت در نظر گرفته شده باشد، لذا نیاز است تمهیدات لازم برای این مهم نیز در نظر گرفته شود.



تملک 62 واحد مسکونی در راستای طرح ساماندهی امامزاده حسین

در ادامه این جلسه موضوع تامین اعتبار برای سهم شهرداری در طرح ساماندهی امامزاده حسین به منظور تملک ۶۲ واحد مسکونی، مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد پس از احصا ردیف بودجه و اصلاح موارد خواسته شده دوباره در صحن شورا مطرح شود.

علی فرمایی در خصوص این مصوبه اظهار کرد: هرچند موضوع توسعه و ساماندهی امامزاده حسین به عنوان قطب مذهبی شهر قزوین برای شهر اهمیت دارد، اما تامین ۲۰ میلیارد تومان برای تملک اولیه ۶۲ واحد مسکونی رقمی است که باید در ردیف بودجه در نظر گرفته شده باشد.

وی گفت: نیاز است طراز بودجه و روند آن اصلاح شود و مجدد در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد.

آه ساکنان جنوب شهر دامن‌گیر پروژه توسعه امامزاده حسین شده است

فاطمه اشدری نیز با بیان اینکه ما به امامزاده‌حسین و تمام اهل‌بیت(ع) و فرزندانشان ارادت داریم، گفت: بنده یقین دارم خود این امامزاده عظیم شأن نیز موافق نیست یک عده شهروند بی‌سروسامان شده و در شرایط بلاتکلیفی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: هرنوع تصمیمی در این خصوص نیاز به پشتوانه فکری، اجرایی و بودجه‌ای دارد.

این عضو شورا بیان کرد: قبلا آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر سر تملک اراضی در این طرح به مردم رسیده و عده‌ای بی‌خانمان شدند که آه و ناله آن دامن‌گیر این طرح شده است.

در ادامه این جلسه همچنین لایحه دوفوریتی کاهش درصد سهم اختصاص یافته به شهرداری از سهام شرکت psp مورد نقد و بررسی قرار گرفته که با توجه به عدم ارائه مهلت مناسب از سوی بانک شهر با آن موافقت شد و مقرر گردید علت کاهش سهم از سوی بانک شهر نیز بررسی شود.

در این جلسه همچنین موضوع تعیین تکليف برج حکم‌آباد برای تحویل پروژه به عنوان طرح دوفوریتی مطرح و با کلیات آن موافقت شد.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان