۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین امروز ایران اسلامی بازیگر اصلی منطقه خاورمیانه است
کد خبر: ۳۶۶۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین:

امروز ایران اسلامی بازیگر اصلی منطقه خاورمیانه است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اقداماتی که داشت ایران اسلامی را به قدرت و بازیگر اصلی منطقه تبدیل کرد.

امروز ایران اسلامی بازیگر اصلی منطقه خاورمیانه است
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مجتبی ابطحی در یادواره شهدای خبرنگار غزه و گرامیداشت دهه بصیرت و مقاومت، که ظهر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: امروزشاهد تحولی عظیم هستم که یک جهان جدید در حال شکل‌گیری بوده و هندسه قدرت در حال تغییر است.

وی افزود: داستان غزه و طوفان الاقصی یک پرش استراتژیک و یک پیشران عظیم و غیرقابل باور در تحقق آن جهانی است که در آستانه آن قرار داریم.

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۱۹۱۶ سایکس و پیکو دو وزیر انگلیس و فرانسه برای تغییر جغرافیای منطقه خاورمیانه، توافقات و ملاقاتی باهم داشتند. در سال ۱۹۱۷ آقای بالفور‌ وزیر خارجه‌ وقت انگلیس به یهودی‌ها وعده داد که در سرزمین فلسطین برای آن‌ها مکانی برای استقرار درست کند.

این مسئول اضافه کرد: در شکل‌گیری دولت‌ها در جهان یک روند ثابت است و یک ملت در جغرافیای مشخصی هستند که یک تاریخ و فرهنگ مشترک دارند و آن‌ها برای اداره امور خودشان یک دولت تشکیل می‌دهند و آن دولت برای حفظ خود ارتش و نیروی امنیتی درست می‌کند.

وی ادامه داد: اما در تشکیل این دولت فسادپرور همه‌ چیز تغییر کرد و یک مجموعه گروه‌های تروریسم در فلسطین مستقر شدند، از همان ابتدا باهم متحد شدند، ارتش تشکیل دادند و این ارتش دولت درست کرد و این دولت، مردمی را که دین یهود داشتند را در این طبقات جای داد. آن‌ها شروع کردند یهودی‌ها را با توجه به طبقات مختلفشان تقسیم کردند که همان ابتدا جسارت به مردم و جنگ و نزاع‌های مختلف صورت گرفت.

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سال ۱۹۴۸ که این فساد با حمایت استکبار برپا شد؛ مسلمانان و جهان اسلام برای نبرد با یهودی‌ها به‌ پا‌ خواستند و پس از آن کشورهای دشمن وارد میدان شدند تا این سرزمین را آزاد کنند و در سال ۱۹۶۷ عرب‌ها حمله کردند تا سرزمین‌های اشغالی را پس بگیرند و این جنگ ۶ روزه در ایام جشن غفران یهود صورت گرفت.

این مسئول تشریح کرد: انگلیس گفت این ارتش شکست‌ناپذیر است و یهودی‌ها دین بر حق هستند و کسی در جهان به فکر جنگ با این دولت نباشد. با یک خیانت همه‌ چیز تمام شد و استعمار گفت هر کسی از اکنون به فکر خودش باشد و فلسطینی‌ها برای خودشان بروند و سرزمینشان را آزاد کنند و بقیه دولت‌ها به فکر مردم خودشان باشند‌. پس از حملاتی که به مردم فلسطین شد بسیاری از جمعیت‌ها آورده شدند و اکثرشان به اردن رفتند و در اردن هم دستور قتل و عام فلسطینی‌ها داده شد و مردم مجبور شدند به جنوب لبنان بروند.

ابطحی در ادامه مطرح کرد: تمام جهان عرب و اسلام دچار تفرقه و نفاق شدن و دیگر نمی‌شود به آن دل بست در این جا داستان فلسطین عملا تمام شد تا جایی که چرخه دیپلماسی آمریکا فعال شد.

مسئله فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی زنده شد

وی با اشاره به اقدامات و عملکردهای تاثیرگذار امام خمینی (ره) ابراز کرد: مسئله فلسطین در حال فراموشی بود تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و آزادی قدس با اقدامات امام (ره) جان دوباره گرفت.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان کرد: دشمن وقتی میدان را دید و فهمید نمی‌تواند ایران را از پا در بیاورد تصمیم گرفت صدام را به جان ایران بیاندازد و جنگ کفر و اسلام را راه انداخت.

این مسئول عنوان کرد: با مظلومیتی که در حوزه رسانه، دیپلماسی و محتوا و متون داشتیم دشمن توانست بر ما غلبه کند ولی خرمشهر که آزاد شد باز هم در دل دشمن ترس‌ ایجاد کرد و بعد از تصمیمات ایران، اسرائیل مستقیم به لبنان حمله کرد تا ایران نتواند با آن همراه شود. حزب‌الله و مقاومت اسلامی در عرض ۱۸ سال جنگ توانستند خود را به صفر مرزی برساند و تمام لبنان را آزاد کند و تپه به تپه جنگید. اسلام مبنای همه حرکات حزب‌الله است و از منظر امام خمینی (ره) به اسلام نگاه می‌کنند و از آمریکا به عنوان شیطان اکبر یاد می‌کنند.

ابطحی بیان کرد: عراق در ۲۰۰۳ توسط امریکا اشغال شد و از ایران به عنوان گرگ یاد می‌کردند تا بار منفی ایجاد کنند و بیان می‌کردند که باید پنجه این گرگ را بشکنیم و ایران دو پنجه دارد که یکی از آن لبنان و یکی غزه است و پس از آن شهید سلیمانی به میدان عمل وارد شد و ایران شد بازیگر برتر خاورمیانه و این پنجه نه‌ تنها نشکست بلکه در این جنگ ۳۳ روزه محکم‌و قوی‌تر شد و در ۲۰۱۰ در جنگ یازده روزه باز هم دشمن شکست خورد.

وی تاکید کرد: پس از این ماجرا تصمیم گرفتند و گفتند یهودی‌ها نمی‌توانند ایران را شکست بدهند؛ پس باید از جنس خودشان سرباز درست کنیم و این طور شد که داعش را تشکیل دادند و به فضل خدا شهید سلیمانی در این میدان هم قدرت خلق کرد و پیروز شد‌.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم همه‌ توطئه‌های دشمن در حال نابودی است و در میدان هیچ پیروزی به دست نیاورده‌ و ابتکار عملی نداشته است. ۱۰۷ خبرنگار شهید غزه باعث شد تا رسانه مقتدر و مقاومتی تشکیل بدهد و مهم‌تر اینکه برای اولین بار توانستند رسانه مقاومت را غالب رسانه دشمن کنند و غلبه رسانه مقاومت بر رسانه استکبار را نشان دهند.

ابطحی در ارتباط با وظایف و مسئولیت‌های مردم در این شرایط، گفت: سه وظیفه اصلی مردم در حال حاضر امید و عزت دادن به نسل جوان است، قطعاً ملت خودمان موفق عمل می‌کنند فقط کافی است نور امید و ایمان در دل‌هایمان بدرخشد و باید سطح آگاهی و تبیین در کشور بسیار افزایش یابد.

این مسئول در پایان گفت: وظیفه سوم این است که گفتمان جهانی برای خودمان تشکیل دهیم و از این ابزار رسانه‌‌ای امثال تلفن همراه به عنوان سلاح استفاده کنیم و از آن در راستای ارتباط‌‌گیری قوی بهره ببریم.

انتهای خبر /۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان