۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ۲۳ سفر خارجی رئیس‌جمهور با دستاوردهای همه‌جانبه
کد خبر: ۳۶۶۵۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۶:۶ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد:

۲۳ سفر خارجی رئیس‌جمهور با دستاوردهای همه‌جانبه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: رئیس جمهور تاکنون به لحاظ تعداد سفرهای دیپلماسی ۲۳ سفر خارجی داشته و حدود ۲۰ هیات خارجی به ایران سفر کرده‌اند و اسناد قابل توجهی به امضاء رسیده است و سازوکارهای چند‌جانبه نشان دهنده نقطه قوت دیپلماسی خارجی ایران است.

۲۳ سفر خارجی رئیس‌جمهور با دستاوردهای همه‌جانبه
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ناصر کنعانی در مراسم پرسش و پاسخ دانشجویی که ظهر امروز در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مسئله فلسطین پروژه نظام سلطه در منطقه و حتی جهان اسلام و بین‌المللی است و این تنها یک گام سلطه‌گران در اجرای پروژه‌های سلطه‌جویی خود است.
 
وی افزود: در گذشته در مسئله فلسطین بحث سازش مطرح شد در حالی که سازش درباره فلسطین یک امر نامشروع و نامطلوب است و سازش با اشغالگر اساساً یک امر باطل است.
 
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه کسی اجازه ندارد برای ملت فلسطین تصمیم بگیرد، گفت: ملت فلسطین بالغ و مستقل است و باید تعیین سرنوشت آن به دست خود ملت صورت گیرد.

مقاومت گستره جهانی پیدا کرده است 

کنعانی ادامه داد: مقاومت امروز گستره جهانی پیدا کرده و فلسطین مسئله اصلی جهان شده است و آمریکا در موضوع فلسطین در مجامع بین‌المللی منزوی‌تر از همیشه شده است.
 
وی با بیان اینکه آینده از آنِ فلسطین و ملت فلسطین است، گفت: امروز دیگر شرایط فلسطین به قبل از طوفان‌الاقصی باز نخواهد گشت؛ اقناع جهانی در نوع نگاه ایران به مسئله فلسطین بخشی از موفقیت جمهوری اسلامی ایران است و در بخش بین‌الملل توانستیم تبیین خوبی درباره فلسطین داشته باشیم.
 
کنعانی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونسیتی تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است، تصریح کرد: فلسطین داشت به فراموشی سپرده می‌شد و در مجامع بین‌المللی می‌خواستند مسئله فلسطین را از فهرست اولویت‌های کشورهای عربی و اسلامی حذف کنند.
 
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: در قالب نگاه و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شده است و مسئله فلسطین دوباره به فهرست موضوعات اساسی شورای امنیت بازگشته است.
 
وی تاکید کرد: مقاومت یک حق مشروع است و ما صدای رسای مقاومت هستیم؛ عملیات طوفان الاقصی کاملاً یک عملیات فلسطینی بود.
 
پرونده ترور سردار سلیمانی در دست پیگیری است 

رئیس دیپلماسی عمومی وزارت خارجه تصریح کرد: شهید سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جنایتکار آمریکا ترور شد و پرونده ترور این شهید بزرگوار به اندازه یک پرونده ملی در حال پیگیری است. 
 
این مسئول یادآور شد: اخیرا چندمین نشست کمیته حقوقی پیگیری پرونده ترور حاج قاسم با حضور مسئولان برگزار شد و اقدامات حقوقی بسیار خوبی در محاکم داخلی و بین‌المللی صورت گرفته و مقدمات کار انجام شده و از موضوعات مهم کشور است که وزارت خارجه، معاونت حقوقی دولت و قوه قضائیه پیگیری می‌کند.
 
کنعانی بیان کرد: شهید سلیمانی شهید قدس است، شهید سلیمانی شهید صلح است زیرا برای صلح و آرامش می‌جنگید، ایشان شهید اسلام و و دفاع از بشریت است و شهید سلیمانی شهید و قهرمان مبارزه با تروریسم است.
 
وی عنوان کرد: تروریسم که در قامت داعش و با شعار اسلام برای مهندسی سیاست‌های استکبار در منطقه و جهان اسلام ایجاد شده بود توسط حاج قاسم ریشه آن قطع شد و به خلافت نامشروع آن در منطقه خاتمه داد.
 
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: آمریکا جز ترور فیزیکی سردار سلیمانی هیچ دستاوردی دیگری نداشت چراکه منش و راه او بالندگی گرفت و رشد کرد؛ نرم‌افزار محور مقاومت به دست حاج قاسم تامین شده است.
 
پای تمامیت ارضی ایران ایستاده‌ایم

این مسئول ابراز کرد: در رابطه با مواضع روسیه نسبت به تمامیت ارضی ایران، با کسی مماشات نمی‌کنیم و با قاطعیت تمام اقدامات دیپلماتیک را انجام داده‌ایم. 
 
وی با اشاره به قدرت دیپلماسی دولت سیزدهم گفت: امروز ما از سیاست تحریم نفت عبور کردیم و آمریکا دید که سیاست تحریم نفتی ایران به نتیجه نرسید و عملاً تاثیر‌ لازم را نداشته و سیاست انزوای بین‌المللی ایران محقق نشده است به طوری که همان رژیم مدعی انزوای ایران منت می‌کشد که با ایران به طور مستقیم مذاکره کند.
 
رئیس دیپلماسی عمومی وزارت خارجه اضافه کرد: در مسئله مقاومت تحت تاثیر فشارها قرار نگرفتیم و کوتاه نیامدیم و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر عزت، حکمت و مصلحت روابط خارجی خود را چشمگیرتر از گذشته دنبال کردیم.
 
کنعانی افزود: امروز روابط تجاری و اقتصادی کشور توسعه پیدا کرده و حجم مبادلات افزایش ملموس داشته است.
 
وی افزود: رئیس جمهور تاکنون به لحاظ تعداد سفرهای دیپلماسی ۲۳ سفر خارجی داشته و حدود ۲۰ هیات خارجی به ایران سفر کرده‌اند و اسناد قابل توجهی به امضاء رسیده است و سازوکارهای چند‌جانبه نشان دهنده نقطه قوت دیپلماسی خارجی ایران است.

تقویت دیپلماسی دولت سیزدهم 

این مسئول عنوان کرد: تبدیل تهران به مرکز فعالیت‌ها و اقدامات دیپلماتیک، برگزاری نشست با حضور ۴۳ کشور و نمایندگان ۶۱ کشور و از سرگیری روابط با کشورهایی که در گذشته ارتباط با آنها قطع شده بود نیز نشان‌دهنده پویایی دیپلماسی دولت سیزدهم است.
 
وی درباره دایر شدن سفارتخانه ایران در افغانستان گفت: با نگاه ضرورت کمک به ملت افغانستان تلاش‌های سیاسی خود را در قالب‌ فعالیت‌های چند جانبه در منطقه انجام دادیم چون کشور افغانستان از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای ایران مهم است و از هیچ تلاشی برای تحقق آراء و نگاه ملت افغانستان دریغ نخواهیم کرد.
 
انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان