۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین مهرگان نیازمند احداث ۳۶۰ کلاس درس جدید است
کد خبر: ۳۶۶۵۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

مهرگان نیازمند احداث ۳۶۰ کلاس درس جدید است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در حال حاضر جمعیت دانش‌آموزی منطقه مهرگان بیش از ۱۱ هزار نفر است که برای این تعداد، نیاز به حداقل ۳۶۰ کلاس درس معادل ۳۰ مدرسه ۱۲ کلاسه است.

مهرگان نیازمند احداث ۳۶۰ کلاس درس جدید است
ابراهیم سعادت‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به امکانات آموزشی شهر مهرگان اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت دانش‌آموزی این منطقه بیش از ۱۱ هزار نفر است که برای این تعداد، نیاز به حداقل 360 کلاس درس معادل 30 مدرسه 12 کلاسه است.
 
وی افزود: تا به امروز 240 کلاس درس با مشارکت اداره‌کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی استان، بنیاد برکت، خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل نوسازی مدارس احداث شده است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: با تحویل واحدهای برج‌های جدید و مسکن ملی پیش‌بینی می‌شود جمعیت دانش‌آموزی به حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز افزایش یابد که در این صورت حدود 60 مدرسه 12 کلاسه به عبارتی معادل 720 کلاس درس مورد نیاز خواهد بود.
 
*سرانه فضای آموزشی شهرستان البرز کمتر از ۳ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است
 
وی خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی در شهرستان البرز کمتر از سه مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که کمتر از متوسط استانی با میانگین 4.6 مترمربع است، در حالیکه متوسط سرانه فضاهای آموزشی در کشور 5.4 مترمربع بوده و سرانه استاندارد فضای آموزشی هم 8.7 مترمربع است.
 
*تحقق ۱۰۰ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان
 
سعادت‌فر به میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان اشاره کرد و گفت: تعهدات خیرین استان بیش از 140 میلیارد تومان است که از این رقم حدود 100 میلیارد تومان تحقق یافته به طوریکه در ۷۰ درصد پروژه‌ها شاهد مشارکت خیرین هستیم.
 
وی اضافه کرد: میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین متنوع بوده به طوریکه تعدادی از مدارس به شکل کامل توسط خیرین احداث شده و در تعدادی دیگر هم بخشی از اعتبار ساخت پروژه را خیرین محترم متقبل شده است.
 
*هدایت خیرین به سمت احداث فضای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار
 
این مسئول میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان در سال قبل را 40 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به اولویت‌بندی انجام شده هدایت خیرین به سمت مناطق کمتر برخوردار و مناطق با سرانه‌های پایین فضای آموزشی صورت می‌گیرد. 
 
وی با اشاره به پروژه‌های آموزشی شهر مهرگان بیان کرد: در مهرگان دو مدرسه آماده تحویل به آموزش و پرورش استان داریم که شامل مدرسه 6 کلاسه مشارکتی مهر عظام و ۶ کلاسه مشارکتی سارا است ضمن اینکه سه مدرسه نیمه تمام در مرحله اسکلت داریم که به دلیل عدم تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه، راکد مانده است.
 
 
*سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی، کتابخانه و کانون دانش‌آموزی در شهر مهرگان صفر است
 
سعادت‌فر خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی، کتابخانه و کانون دانش‌آموزی در شهر مهرگان صفر است و نیاز جدی به احداث این فضاها در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد.
 
*خیرین در ساخت مدرسه استثنایی در مهرگان یاری‌گر اداره نوسازی باشند
 
وی با اشاره به عدم وجود مدرسه استثنایی در مهرگان عنوان کرد: در این راستا زمین برای احداث مدرسه استثنایی اختصاص پیدا کرده است و از خیرین مدرسه‌ساز تقاضا داریم که در ساخت این مدرسه با اداره نوسازی مدارس استان همراهی کنند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین یادآور شد: برای احداث کانون دانش‌آموزی، سالن ورزشی و مدرسه استثنایی و همچنین سه مدرسه نیمه تمام مهرگان بالغ بر 140 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تخصیص منابع مورد نیاز بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش‌هایی از شهر مهرگان از جمله در شرق و شمال غرب شهر، هیچ فضای آموزشی نداریم و مطمئنا در صورت عدم تدبیر ویژه در حوزه ساخت فضای آموزشی در این شهر، در سال‌های آتی دانش‌آموزان مدرسه‌ای برای تحصیل نخواهند داشت.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان