۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین کمبود سرانه فضای آموزشی در شهرستان البرز نگران‌کننده است
کد خبر: ۳۶۶۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

کمبود سرانه فضای آموزشی در شهرستان البرز نگران‌کننده است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در شهرستان البرز هم تراکم دانش‌آموزی را شاهد هستیم که نیاز جدی برای ساخت مدرسه در این شهرستان وجود دارد.

کمبود سرانه فضای آموزشی در شهرستان البرز نگران‌کننده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ابراهیم سعادت‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجموع مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین در حوزه آموزش‌و‌پرورش استان 300 میلیارد تومان بوده، در حالی‌که در سایر دستگاه‌های استانی بالای 500 تا 600 میلیارد تومان مصوبه صورت گرفته است.

وی افزود: آمار دانش‌آموزان شهرستان قزوین 107 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی بوده و در شهرستان البرز هم تراکم دانش‌آموزی را شاهد هستیم.

*کمبود سرانه فضای آموزشی در شهرستان البرز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸.۴ مترمربع است که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور۵‌.۲ مترمربع بوده و در استان قزوین این میزان کمتر از متوسط کشوری است و در شهرستان البرز کمبود سرانه فضای آموزشی را به صورت جدی شاهد هستیم.

53 درصد فضاهای آموزشی استان قزوین مقاوم است

وی عنوان کرد: در حال حاضر 53 درصد از فضاهای آموزشی استان قزوین مستحکم بوده و 17 درصد نیاز به مقاوم‌سازی داشته و 30 درصد دیگر هم به بازسازی کامل نیاز دارد.

سعادتفر خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین 324 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این میزان 52 درصد تخصیص پیدا کرد و پروژه‌های زیادی در حوزه آموزش‌و‌پرورش را پوشش داد.

وی ادامه داد: در ردیف اول مصوبه ریاست جمهوری ۱۶۱ میلیارد تومان برای تکمیل ۳۶ طرح مدرسه‌سازی و پروژه‌های آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شد که از این تعداد فقط ۶ مدرسه باقیمانده که تحویل داده نشده و امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده این پروژه‌ها تکمیل شوند.

تحقق اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام آموزش‌و‌پرورش از محل مصوبات ریاست جمهوری

این مسئول بیان کرد: در حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از قبیل استخر، کانون فرهنگی، احداث مدرسه پاسداران و سالن‌های ورزشی مصوبات خوبی در سفر ریاست محترم جمهور داشتیم که خوشبختانه بخش اعظمی از این مصوبات محقق شده است.

وی بیان کرد: ۵۷ درصد تخصیص از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور داشتیم و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هم بالای 85 درصد است و تنها 6 مدرسه از 36 مدرسه باقیمانده که آن هم تحویل خواهد شد.

سعادتفر یادآور شد: در حوزه ردیف دوم مصوبات سفر ریاست جمهوری ۱۶ میلیارد تومان برای کارگاه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده که تخصیصی در این حوزه نداشتیم اما پروژه‌های کارگاهی تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: احداث خوابگاه دانش‌‎آموزی هم در دست اقدام است که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و در مورد اردوگاه یانس‌آباد هم تخصیص اعتبارات خوبی داشتیم و سوییت‌های اردوگاه تکمیل شده و آماده افتتاح برای دهه مبارک فجر است و سالن آمفی تئاتر مجموعه را هم تا پایان سال تکمیل شده و تحویل خواهیم داد.

استخر شهید رجایی در دهه فجر به بهره‌برداری می‎رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: استخر شهید رجایی هم که در مصوبات سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شد، جزو پروژه‌های راکد مانده از سال‌های قبل بود که به واسطه سفر رئیس جمهور احداث این پروژه در دستور کار قرار گرفت و تا دهه فجر آماده تحویل می‌شود البته برای تسریع در تکمیل پروژه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی عنوان کرد: احداث 6 کانون در دستور کار ما قرار دارد که تا به امروز سه کانون فرهنگی و هنری احداث شده و تا پایان سال هم سه کانون دیگر تحویل داده می‌شود.

سعادت‌فر درخصوص پروژه‌های ورزشی در دست احداث خاطرنشان کرد: تاکنون دو سالن ورزشی تحویل آموزش‌وپرورش استان قزوین شده و اقدامات دیگر در دست پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به پروژه دبیرستان پاسداران قزوین گفت: موضوع جایگزینی دبیرستان پاسداران در حوزه دولتخانه صفوی مطرح شد و انتظارات ما این بود که از اعتباراتی خارج از اعتبارات آموزش‌وپرورش، مصوبه‌ای برای این منظور داشته باشیم لذا کمک میراث فرهنگی را در این حوزه خواهان هستیم تا این پروژه فاخر بتواند تا پایان سال تحویل داده شود و دانش‌آموزان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: بخشی از مصوبه هنوز تخصیص پیدا نکرده و همکاران ما در آموزش‌وپرورش از محل مولدسازی برای تکمیل پروژه رقمی را در نظر گرفته‌‎اند، تقاضا داریم میراث فرهنگی هم کنار ما قرار بگیرند تا این پروژه زودتر تکمیل شود.

وی در پایان بیان کرد: استخر راه آهن هم تحویل داده شده است، البته ما با مطالبات این پروژه را تحویل گرفتیم و هم اکنون میزان مطالبات پیمانکار سه میلیارد تومان است و تقاضا داریم تخصیص باقیمانده اعتبار هم صورت بگیرد تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان