۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین حماسه ۹دی تاریخ سرنوشت‌ساز در تقویم ایران
کد خبر: ۳۶۶۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۹ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد:

حماسه ۹دی تاریخ سرنوشت‌ساز در تقویم ایران

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: ۹دی مانند بسیاری از بزنگاه‌های تاریخ انقلاب، روز سرنوشت‌ساز و آزمون ملت ایران بود.

حماسه ۹دی تاریخ سرنوشت‌ساز در تقویم ایران
علی قاسم‌ زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به حماسه ۹دی اظهار کرد: ۹دی مانند بسیاری از بزنگاه‌های تاریخ انقلاب، روز سرنوشت‌ساز و آزمون ملت ایران بود.

وی افزود: در قرآن کریم در خطاب به مؤمنان آمده است که « احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا و هم لا یفتنون»؛ به نظر بنده فتنه ۸۸ آزمون استقامت و پایداری مردم ایران در راه دفاع از انقلاب و اسلام ناب محمدی بود که مانند بسیاری از حوادث پس از انقلاب همچون جنگ تحمیلی، فتنه ۷۸ و... میزان ادعا و اعتقاد و ولایت‌مداری مردم را سنجید و به لطف خدا سربلند شدند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) لازمه بیداری و کنش‌گری را آگاهی دانست و با اشاره به نقش بصیرت و آگاهی در تحقق حماسه ۹ دی اذعان کرد: لازمه بیداری و کنشگری، آگاهی است و بصیرت فردی و اجتماعي برجسته‌ترین جلوه بیداری و بینش هر جامعه است.

ایرانیان ملتی موثر و محوری در تاریخ و تمدن بشریت

قاسم‌زاده در ادامه عنوان کرد: ایرانیان همان‌گونه که در تاریخ و تمدن بشریت، ملتی موثر و محوری بودند به نحوی که به اذعان امثال «هگل» تمدن بشر مرهون ایران و ایرانی است و هرگاه در گذار زیست اجتماعی خود در تاریخ جهان، هویت ملی و تاریخی خود را در معرض خطر و هجوم دشمنان می‌دیدند، با اتحاد و یک‌دلی به مبارزه، جهاد و دفاع از کیان هویتی و مشروعیت تاریخی خویش می‌پرداختند.

وی در ادامه اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران مردم نیز این میراث اخلاقی و تاریخی را با همان روح حماسی و قهرمانی دنبال کردند و نظامی که بر پایه‌های ایمانی و اعتقادی ناشی از دین مبین اسلام و محوریت خداوند و پیامبر اکرم (ص) بنا شده را با بذل مال و جان خویش پاسداری می‌کنند.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: در تاریخ مبارزات انقلابی ملت ایران در دوره پهلوی، دی ماه یک ماه سرنوشت‌سازی بوده است به طوری که قیام مردم قم در پی توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ زمینه‌ساز مبارزه و قیام سراسری ملت ایران علیه رژیم پهلوی و استبداد غرب‌گرایان و نفوذ و سیطره آمریکا در ایران شد و ۳۲ سال بعد در فتنه ۸۸ دوباره ملت ایران بصیرت خویش را نشان دادند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ابراز کرد: در این برهه کنونی که نظام سلطه اهریمن‌خو و انحصارطلب غربی با تمام ثروت و سرمایه‌های مادی خویش در پی فروپاشی مقتدرترین نظام مردمی جهان؛ یعنی ایران اسلامی است باید در ادامه همان نقش تاریخی از حیثیت و بقای خویش پاسداری کنند.

قاسم‌زاده ادامه داد: بصیرت ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگر رشد یافته است و می‌دانند که کشور ایران در چند صد سال اخیر هیچ‌گاه به چنین اقتدار و شکوه افتخاربخش نرسیده بود و اکنون در اوج اقتدار قرار گرفته است و با وجود همه مشکلات اقتصادی و سو مدیریت‌ها و کشمکش‌های سیاسی کدورت‌افزا و وحدت‌شکن مقاوم است.

وی تشریح کرد: در این برهه عده‌ای منفعت طلب در خیانت‌های داخلی همچون آنچه در فتنه ۸۸ رقم خورد و همچنین فتنه سال گذشته که در نوع خود کم نظیر بود؛ بیشتر به تجزیه کشور و هرج و مرج می‌اندیشیدند.

ملت ایران در بزنگاه‌ها چشم فتنه و دشمن را کور خواهند کرد

قاسم‌زاده ادامه داد: ملت ایران همچنان با شعار بصیرتی برآمده از حماسه عاشورا که تسلیم‌ناپذیری در برابر ذلت سلطه بیگانه است، اعتقاد راسخ دارند و با تکیه بر هدایت و صلابت رهبر فرزانه خویش و همت شبانه‌روزی و ایثارگری فرزندان بسیجی، پاسدار، نخبگان علمی و دانشگاهی، انقلابی و مدیران پاک‌دست و مردمی همچون رئیس‌جمهور محترم به آینده درخشان خویش در دست‌یابی به قله‌های پیشرفت و اقتدار همه‌جانبه چشم دوخته‌اند و شتابان به آن ستیغ سرافرازی در حرکت‌اند و در بزنگاه‌ها چشم فتنه و دشمن را کور خواهند کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به نقش مردم و مسئولین، تاکید کرد: مردم نقش خود را خوب و مطلوب ایفا کردند ولی از مسئولان و مدیران اجرایی انتظار می‌رود خود را به سطح ایثار و بصیرت ملی ارتقا بخشند، از منافع فردی و حزبی بگذرند، از سطح زندگی عادی فراتر نروند، خضوع، خشوع و تواضع در برابر مردم داشته باشند، از فریب و نیرنگ برای حفظ مقام یا دست‌یابی به پست‌های بالاتر خودداری کنند.

قاسم‌زاده در ادامه نقش مردم گفت: از مسئولین انتظار می‌رود از بیت‌المال چنان جان خویش محافظت کنند، راه‌های نفوذ دشمن و خائنان را بشناسند، همواره خداوند، پیامبر و ائمه را ناظر بر اعمال خود بدانند، به خط و خون شهدا خیانت نکنند و همواره در راه خدمت خالصانه به کشور و مردم با رعایت قانون و تعالیم اسلامی با خلق نیکو و مردم پسند، حاج قاسم‌وار خود را در پیشانی جبهه جهاد خدمت و ایثار قرار دهند.

وی در پایان در ارتباط با وظایف مردم و مسئولین و دستگاه‌های اجرایی اذعان کرد: آن‌ها باید به یاد داشته باشند که روزی در پیشگاه حق مواخذه خواهند شد. بی‌شک رعایت چنین شرایطی منجر می‌شود تا خداوند محبت خادمان ملت را چنان شهید رجایی‌ها، بهشتی‌ها و حاج قاسم‌ها در دل‌های مردم جای دهد.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان