۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین صادرات ۲۷۰ ميليون دلار كالا از شركت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوين
کد خبر: ۳۶۶۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۶ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خبر داد:

صادرات ۲۷۰ ميليون دلار كالا از شركت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوين

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌جاری تاكنون واحدهای توليدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار توسط بيش از ۵۰ واحد صنعتي با حجم صادرات در حدود ۴۰۰ ميليون تن انجام شده است.

صادرات ۲۷۰ ميليون دلار كالا از شركت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوين
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی شركت شهرک‌های صنعتی استان، رضا صفاری با اعلام اين مطلب اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند ايجاد كنسرسيوم های صادراتی و حمايت از شركت‌های مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شركت‌های مديريت صادرات با توجه به اينكه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند.

وی افزود: ميلگرد و شمش، پودر شوينده، اكسيد موليبدن، رزين الكيد، سراميک، سيليكات سديم عمده اقلام صاداراتی بوده است.

رئيس هيات مديره شركت شهرک‌های صنعتی استان افزود: عمده خريداران كالاهای ايرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات ، پاكستان، روسیه ،ترکیه و... است كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

صفاری تصريح كرد: مطالعه بازارهای هدف به صورت كلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، كمک به تشكيل كنسرسيوم‌های صادراتی، كمک به ايجاد دفاتر و مراكز فروش كالا، پرداخت يارانه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه یابی برای تقویت و با هدف صادرات به صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های حمايتی است كه در دستور کار سازمان صنايع كوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان