۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ساخت ربات پرنده و ارائه ۸۰ مقاله علمی حاصل فعالیت‌های پژوهشی
کد خبر: ۳۶۶۴۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۷ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

پژوهشگر برتر استان در مصاحبه با صبح قزوین مطرح کرد:

ساخت ربات پرنده و ارائه ۸۰ مقاله علمی حاصل فعالیت‌های پژوهشی

پژوهشگر برتر استان قزوین گفت: نتيجه اين تحقيقات منجر به چاپ بيش از ٧٠ مقاله در مجلات معتبر علمي و پذيرش و ارائه بيش از ٨٠ مقاله در كنفرانس‌هاي معتبر علمي، داخلي و بين‌المللي شده است.

ساخت ربات پرنده و ارائه ۸۰ مقاله علمی حاصل فعالیت‌های پژوهشی
احمد فخاریان در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی خود بیان کرد: فعالیتم را از سال ١٣٨٠ در حوزه طراحي سيستم‌هاي نيروگاهي آغاز كردم و با توجه به علاقه زيادي كه به امر آموزش‌ و پژوهش داشتم شغل استاد دانشگاهي را انتخاب كردم و بسيار از اين انتخاب خوشحال هستم.

وی افزود: در سال ١٣٨٢ همكاري خود را با دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين به‌ عنوان عضو هيات علمي تمام وقت گروه مهندسي برق كنترل آغاز كردم كه اين همكاري تا كنون ادامه دارد و درحال حاضر دانشيار پايه ٢٤ گروه برق و معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي هستم.

پژوهشگر برتر استان قزوین تصریح کرد: از همان ابتداي كار تلاش كردم تحقيقات خود را در حوزه‌هاي جديد نظير رباتيک، هوش مصنوعي و همچنين حوزه انرژي توسعه دهم. در طول اين سال‌ها بارها به عنوان استاد برتر پژوهشي در دانشكده دانشگاه و استان انتخاب شده‌ام.

فخاریان تاکید کرد: نتيجه اين تحقيقات منجر به چاپ بيش از ٧٠ مقاله در مجلات معتبر علمي و پذيرش و ارائه بيش از ٨٠ مقاله در كنفرانس‌هاي معتبر علمي، داخلي و بين‌المللي شده است. همچنین در سال ١٣٨٩ برنده يک دوره يكساله پسا‌دكتري در كشور سوئد نيز شده‌ام.

وی در ادامه نتایج پژوهش گفت: همچنين مجري پنج طرح پژوهشي درون دانشگاهي و برون دانشگاهي در راستاي حل مشكلات صنايع نظير؛ شركت گاز استان قزوين بوده‌ام و تاليف و ترجمه بيش از چهار كتاب هم از ديگر فعاليت‌هاي ‌پژوهشی‌ام است.

پژوهشگر برتر استان قزوین در ارتباط با حوزه رباتيک اظهار کرد: طراحي و ساخت انواع ربات‌ها از جمله؛ ربات‌هاي پرنده توسط من و دانشجويانم صورت گرفته است كه در صنايع مختلف كاربرد دارد و همچنین نمونه‌هاي مختلفي از اين ربات‌ها ساخته شده است.

فخاریان، مهمترين اصل برای ورود به حوزه تحقيقات كاربردي را ديد درست از مشكلات و معضلات كشور دانست و اذعان کرد: فرد در ابتدای کار باید دید و نگرش مطلوبی نسبت به مشکلات و موانع در کشور داشته باشد و سعي كند تحقيقات را در راستاي حل اين مشكلات جهت دهد. براي رويارويي با اين چالش‌ها لازم است خود را به علوم جديد در حوزه تخصصي مجهز نماييم و ايده‌هاي كاربردي را پرورش دهيم.

وی عنوان کرد: براي ادامه كار تلاش دارم كه فعالیت‌های خود را در حوزه‌هاي ملي و بين‌المللي گسترش دهم تا بتوانم با ديد بهتر پژوهش‌هاي خود را با ساير دانشگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي ادامه دهم و اهداف كاربردي بزرگ‌تري را ميناي حركت خود قرار دهم.

فخاریان به علاقه‌مندان فعالیت‌های پژوهشی این حوزه صبر و استواری در کار را پیشنهاد کرد و یادآور شد: مهمترين امر در اين مسير صبور بودن است و اینکه مشكلات موجد در مسير، آن‌ها را دلسرد نكند. و نکته دوم اینکه تحقيقات خود را كاربردي كنند و صرفا چاپ مقالات غيركاربردي را مبناي كار خود قرار ندهند.

وی گفت: افراد در این حوزه باید تمام تلاش خودشان را کنند تا ارتباط خوبي با سازمان‌ها و شركت‌هاي مرتبط برقرار كرده، نيازهاي پژوهشي و فناورانه آن‌ها را احصا كنند و با تشكيل تيم‌هاي كاري مناسب در جهت رفع مشكلات آن‌ها اقدام كنند. تلاش کنند كه فعاليت‌هاي خود را ماموريت‌گرا و در راستاي حل مشكلات جاري کشور عزيزمان متمركز كنند و ارتباط خود را با صنايع تقويت كنند.
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان