۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین چرا اسرائیل سید رضی را ترور کرد؟
کد خبر: ۳۶۶۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۵ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

دیپلمات ارشد ایران تشریح کرد:

چرا اسرائیل سید رضی را ترور کرد؟

سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران قدیمی ایران در سوریه روز گذشته در سوریه و توسط اسرائیل به شهادت رسید، اما هدف صهیونیست‌ها از این کار چیست؟

چرا اسرائیل سید رضی را ترور کرد؟
به گزارش حوزه ایران وجهان پایگاه خبری تحلیلی«صبح قزوین»، در جریان حمله دیروز اسرائیل به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید. سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران درسوریه جزییات تازه‌ای از نحوه شهادت «سید رضی موسوی» ارایه داد وتاکید کرد بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و۱۹۷۳ این حمله جنایت از سوی رژیم صهیونیستی بوده است.

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه  با اشاره به نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان، امروز ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

چرا اسرائیل فرمانده شناخته شده ایران را ترور کرد؟

دیپلمات ارشد ایران با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات شرایط بحرانی اسراییل را بحرانی‌تر خواهد کرد، بیان کرد: ما رویش‌های زیادی چون سیدرضی داریم و با شهادت این عزیزان خللی در مقابله با ظلم صورت نمی‌گیرد.

حسن کاظمی قمی دیپلمات ارشد با اشاره به شهادت سیدرضی موسوی در سوریه توسط رژیم صیونیستی اظهار داشت: شهادت این همرزم شهدای جبهه مقاومت که همزمان با شهدای غزه است را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی تاکید کرد: این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که منجربه شهادت این سردار سرافراز بود از این جهت است که این رژیم به دنبال توسعه عملیات در خارج از مرزهای فلسطین اشغالی است تا جمهوری اسلامی را وارد مرحله درگیری مستقیم کند.

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: باتوجه به شکست‌هایی که این رژیم از مردم غزه خورده به دنبال فرافکنی بحران و درگیر کردن مستقیم ایران است.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: سید رضی از مجاهدین واقعی بود و در همکاری‌هایی که با نظام سوریه و محور مقاومت داشت باعث شد تا اسراییل هدفمند او را به شهادت برساند.

کاظمی قمی با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات شرایط بحرانی اسراییل را بحرانی‌تر خواهد کرد، بیان کرد:  ما رویش‌های زیادی چون سیدرضی داریم و با شهادت این عزیزان خللی در مقابله با ظلم صورت نمی‌گیرد و فقط این رژیم را در مقام دریافت پاسخ آن قرار می‌دهد و پاسخ آن را مقاومت فلسطین در غزه خواهد داد.

وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی در حالت تدافعی برای حفظ موجودیت خود است و طوفان الاقصی معادلات را به زد.

منبع:تسنیم
انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان