۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین برای چهره برتر دربی؛ VAR !
کد خبر: ۳۶۶۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

حواشی بعد دربی؛

برای چهره برتر دربی؛ VAR !

بی تردید مهمترین چهره و موضوع دربی پایتخت، حضور و استفاده از کمک داور ویدئویی بود که سرانجام اجرایی شد.

برای چهره برتر دربی؛ VAR !
به گزارش حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«صبح قزوین»T دربی پایتخت دیروز برگزار شد و پس از افت و خیز بسیار، با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. شاید بتوان اذعان کرد که عمده حاضران در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی، از آنچه به نمایش گذاشته شد، راضی بودند. در این بازی، محافظه کاری کمتری از دو تیم دیده شد و در دقایقی نیز شاهد فوتبال جذابی بودیم اما چهره اصلی دربی در بیرون از این دایره بود.

کمک داور ویدئویی یا همان وی ای آر را بایستی چهره و موضوع اصلی و برتر این رقابت نامید. اتفاقی که مدت ها بود درباره وقوعش صحبت می شد، سرانجام رخ داد و فوتبال باشگاهی ما نیز از این فناوری بهره مند شد؛ اتفاقی مثبت که امید می رود ادامه داشته و در تمامی مسابقات و ورزشگاه ها نیز اجرایی شود.

برای چهره برتر دربی؛ VAR !

اما در کنار این موضوع، به نظر می رسد که بایستی نحوه مواجهه با این فناوری نیز در باشگاه ها و حتی تیم های داوری مورد توجه قرار گیرد. اتلاف غیرمتعارف داوری در استفاده از وی ای آر، چانه زنی ها و بحث های طولانی دو تیم و ... نشان از این دارد که بایستی در اجرایی سازی این ماجرا نیز توجه شده و زیر ساخت های فرهنگی و رفتاری ایجاد شود.

اگر هم اکنون که این فناوری به صورت کامل وارد فوتبال کشور نشده، این موضوعات اصلاح و درست تعریف نشود، در آینده شاهد مشکلات متعددی خواهیم بود که در این بازی هم نمودهایی از آن را به وضوح دیدیم. امیدواریم فدراسیون در این باره با دقت بیشتری اقدام کند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان