۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین تولید محتوای فاخر با اندیشه نسل چهارم انقلاب
کد خبر: ۳۶۶۳۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۴ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

تولید محتوای فاخر با اندیشه نسل چهارم انقلاب

رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج، ماراتنی ۴۸ ساعته است که طی آن تیم‌های شرکت‌کننده به تولید محتوا در زمینه بازی رایانه‌ای، انیمیشن و نرم‌افزار می‌پردازند، شرکت‌کنندگانی که عمدتا از جوانان و نوجوانان هستند و شور و نشاط وصف‌ناشدنی به این رویداد داده‌اند.

تولید محتوای فاخر با اندیشه نسل چهارم انقلاب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان قزوین با حضور ۲۵ تیم و 105 شرکت کننده کار خود را در پارک علم و فناوری استان آغاز کرده است.

این رویداد ماراتنی 48 ساعته است که طی آن تیم‌های شرکت‌کننده به تولید محتوا در زمینه بازی رایانه‌ای، انیمیشن و نرم‌افزار می‌پردازند، شرکت‌کنندگانی که عمدتا از جوانان و نوجوانان هستند و شور و نشاط وصف‌ناشدنی به این رویداد داده‌اند.

با برخی از تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد همراه شدیم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:


محمدحسین برجعلی سرپرست تیم افسران حاج قاسم در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» بیان کرد: تیم ما سه نفره است و از بین محورهای رویداد در زمینه بازی‌های رایانه‌ای مشغول به کار هستیم.

وی افزود: طبق موضوعاتی که در این رویداد وجود داشت، تیم ما موضوع قرآن و عترت را انتخاب کرد و پایه اصلی کار ما تشابه بین دو دین است که در اصل مستند بر موقعیت اسلام از دیدگاه دین مسیحیت است.
برجعلی تصریح کرد: ما در این کار به نوعی به تایید اسلام از زبان مسیحیت می‌پردازیم.

وی ادامه داد: تیم ما تاکنون در دوره این مسابقات شرکت کرده؛ احساس می‌کنم سطح مسابقه نسبت به سال‌های گذشته بالاتر رفته و اکثر تیم‌ها قوی هستند، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

سرپرست تیم افسران حاج قاسم در پایان گفت: از نظر مکانی نیز امسال موقعیت مناسبی انتخاب شده و با توجه استقرار رویداد در محل پارک علم و فناوری قزوین و ارتباطی که این مکان با شرکت‌های دانش‌بنیان دارد شرایطی مساعدی برای به کارگیری نخبگان این رویداد فراهم شده است.



امیرعلی مرادی عضو تیم شهید بابایی در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» اظهار کرد: تیم ما اولین بار است در این رویداد شرکت کرده و در حوزه بازی‌سازی مشغول به کار هستیم و تاکنون تقریبا دو سوم کار را تمام کردیم.
وی ادامه داد: از بین موضوعات رویداد، موضوع گردشگری و آموزش را انتخاب کردیم که امیدواریم بتوانیم یک بازی طراحی کنیم که بتواند معرف خوبی برای جاذبه‌های گردشگری استان ما باشد.

محنا رحمان‌شاهی از نوجوانان شرکت‌کننده در این رویداد است وی که به همراه همکلاسی‌هایش در این رویداد شرکت کرده در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» بیان کرد: تیم چهار نفره ما از هنرستان هنرهای زیبا در این رویداد شرکت کرده و امسال دومین سال است که در رویداد تولید محتوی دیجیتال شرکت می‌کنیم.

وی گفت: امسال نیز در زمینه پویانمایی و با موضوع بحران جمعیت شرکت کردیم که امیدواریم به عنوان تیم برتر انتخاب بشویم.

 
النار ابراهیمی دیگر نوجوان شرکت‌کننده در این رویداد در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین بیان کرد: اسم تیم ما میکرو است از دبیرستان عفاف در بخش پویانمایی شرکت کردیم، امیدواریم در این رویداد تجربه خوبی کسب کنیم و بتوانیم عملکرد خوبی ارائه بدهیم.

این دانش‌آموز هنرمند گفت: موضوعی که برای این رویداد انتخاب کردیم ایران قوی است که به نظرم موضوعی هست که می‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.


زینب معروفی هنرآموز رشته پویانمایی از دبیرستان عفاف در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» اظهار کرد: من سرپرست چهار تیم دانش‌آموزی هستم، ما دو سال پیش هم در این رویداد شرکت کردیم منتهی ترکیب تیمی ما متفاوت بود.

وی افزود: خوشبختانه در دو دوره قبل توانستیم رتبه اول رویداد را کسب کنیم، امسال از بین موضوعات رویداد ایران قوی و بحران جمعیت را انتخاب کردیم که روی آن کار کنیم.
 
معروفی بیان کرد: امسال رشد گروه‌های دانش‌آموزی در این رویداد کاملا مشهود است، فارغ از اینکه چه تیمی برنده خواهد شد همین که شرکت‌کنندگان تجربه یک کار تیمی را در کنار هم تجربه می‌کنند بسیار اتفاق خوبی است.

وی با اشاره تجربه حضور خود در این رویداد بیان کرد: از زمان حضور هنرجویان ما در رویدادهای قبلی تا به امروز، این نوجوانان بسیار تلاش کردند تا به عنوان تیم حرفه‌ای و توانمند در این رویداد حضور داشته باشند.

 
زهرا فرجی بانوی جوانی که به همراه همسر خود در این رویداد شرکت کرده به خبرنگار «صبح قزوین» گفت:  ما دومین سال است در این رویداد شرکت کردیم و در سال گذشته به عنوان تیم دوم انتخاب شدیم.

وی افزود: امسال سعی کردیم کمی حرفه‌ای‌تر در این رویداد حاضر شویم و از بین موضوعات، مسئله فرزندآوری را انتخاب کردیم چرا که این موضوعی است بسیار مورد تاکید رهبری معظم انقلاب بوده و جامعه در این مسئله در شرایط بحرانی بسر می‌برد.

فرجی با بیان اینکه اسم تیم ما جهاد اکبر است، خاطرنشان کرد: اميدواريم بتوانیم در زمینه تولید محتوا دیجیتال جهاداکبری داشته باشیم.



سرپرست تیم اتحاد جماهیر آناناس که از هنرستان هنرهای زیبا در این رویداد شرکت کرده‌اند در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: تیم ما متشکل از چهار نفر است در رشته پویانمایی و به سبک استاپ‌موشن در این رویداد شرکت کردیم.

وی بیان کرد: موضوع طرح ما فرزندآوری است که در مورد پسر بچه‌ای است که به دلیل نداشتن خواهر و برادر مجبور است به تنهایی بازی کند.

این نوجوان خلاق گفت: شرکت در این رویداد به جهت اینکه با سطح رقبای خود در رشته انیمیشن آشنا بشویم برای ما اهمیت دارد و هم اینکه زمینه آشنایی بیشتر ما با همسن و سالان هنرمند شهر را فراهم می‌کند تا در کنار هم تجربه کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر «صبح قزوین»، رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج فرصتی مغتنم است برای شناسایی هنرمندان و نخبگان نوآور از بین جوانان ونوجوانان ناشناخته استان، که زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم خواهد کرد، امید است رویدادهای این چنینی با حمایت و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و علمی استان هرسال پرشورتر و غنی‌تر برگزار شود.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان