۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین حمایت پارک از تیم‌های برتر رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج
کد خبر: ۳۶۶۳۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۲ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین خبر داد:

حمایت پارک از تیم‌های برتر رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: کارهایی که در حیطه پویانمایی، بازی رایانه‌ای و نرم‌افزار قابلیت لازم را داشته باشد، از حمایت‌های مادی و معنوی در پارک علم و فناوری یا مراکز رشد برخوردار می‌شوند

حمایت پارک از تیم‌های برتر رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج
اصغر احمدی در حاشیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: این رویداد با حضور پرشور تیم‌های نوجوان و جوان متشکل از دانش‌آموزان و دانشجویان در حال برگزاری است که با توجه به بازدیدی که داشتیم تیم‌های مستعد و توانمندی به نظر می‌رسند.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادی در حوزه‌های مختلف بتوانیم هسته‌ها و تیم‌های مستعدی را در سطح ملی معرفی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین بیان کرد: این نوید را به همه شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌دهیم که کارهای تولیدی آنان حتما به صورت ویژه در پارک علم و فناوری استان بررسی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: کارهایی که در حیطه پویانمایی، بازی رایانه‌ای و نرم‌افزار قابلیت لازم را داشته باشد، از حمایت‌های مادی و معنوی در پارک علم و فناوری یا مراکز رشد برخوردار می‌شوند.

احمدی اظهار کرد: این عزیزان همچنین می‌توانند در خانه خلاق استان مستقر در مجموعه سعدالسلطنه که از سال گذشته کار خود را آغاز کرده در حوزه تولید محتوا کارهای موثری در سطح ملی ارائه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: این حمایت‌ها در قالب خدمات مشاوره‌ای، ایجاد فضای مورد نیاز برای انجام کار و پرداخت تسهیلات مالی و غیره خواهد بود.
 
احمدی با بیان اینکه در پارک علم و فناوری استان قزوین شرکت‌هابل موضوعات مختلف فعال هستند، تاکید کرد: تیم‌های مستقر در پارک علم و فناوری شامل گروه‌های فنی و مهندسی، فنی و شیمیایی، تجهیزات پزشکی و دارو، تولید محتوا و نرم افزار و دیگر حیطه‌ها هستند.

وی بیان کرد: یکی از تیم‌های مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه تولید محتوا در سطح ملی مطرح بوده و در چندین سریال و فیلم‌های فاخر سینمایی و صدا و سیما در زمینه جلوه‌های ویژه ‌اثرگذار بوده است و اخیرا در سطح ملی و بین‌المللی قراردادهایی را بسته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: این نشان می‌دهد استان قزوین در حوزه تولید محتوا و نرم‌افزار فعال بوده و به دلیل نزدیکی استان قزوین به پایتخت تیم‌ها می‌توانند فعالیت موثرتری در حوزه تجاری‌سازی و همکاری با شرکت‌های بزرگ داشته باشند.

 
وی با اشاره به رویداد تولید محتوی دیجیتال بسیج تاکید کرد: این رویداد در سه روز با هدف کنشگری در موضوعات مختلف روز کشور از جمله: بحران جمعیت، تحولات غزه، گردشگری و سبک زندگی و تمدن اسلامی در قالب 25 تیم از سراسر استان در حال برگزاری است.
 
احمدی یادآور شد: این رویداد که به صورت سالانه در حال انجام است، می‌تواند یک فرهنگ‌سازی در راستای شناسایی تیم‌‌های مستعد در سطح استان و ملی ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح راهیان پیشرفت بیان کرد: از سال گذشته با همکاری سازمان آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان راهیان پیشرفت در پارک علم و فناوری در حال انجام است که عمده متقاضیان آن دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که در سال گذشته بیش از 55 تیم از مدارس سطح استان در قالب تیم‌های 40 یا 50 نفره از نمایشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری استان بازدید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال نیز این طرح در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان به صورت مستمر در حال انجام است، که البته ما در آینده یک برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای غناسازی طرح راهیان پیشرفت خواهیم داشت که جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از 180 تیم در قالب شرکت‌های تک نفره تا چند ده نفره در پارک علم و فناوری استان قزوین فعال هستند که به مجموع آن باید مراکز رشد استان که به صورت مشترک با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنند را نیز افزود.

احمدی در پایان گفت: نزدیک 400 شرکت فناور و دانش‌بنیان در سطح استان داریم که 160 واحد آن دانش بنیان هستند که آمار نسبتا خوبی است اما برای استانی با ظرفیت قزوین ایده‌آل نیست، امید است در سال‌های آینده به لحاظ کمی و کیفی شاهد بهبود و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان باشیم.
 
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان