۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین نقش محوری خانه‌ خلاق در توانمندسازی صنایع نوآورانه
کد خبر: ۳۶۶۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۱ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر خانه خلاق و نوآوری قزوین تاکید کرد:

نقش محوری خانه‌ خلاق در توانمندسازی صنایع نوآورانه

مدیر خانه خلاق و نوآوری استان قزوین گفت: ماموریت کلیدی خانه خلاق و نوآوری، شکل‌دهی به اکوسیستم خلاق استان قزوین، شناسایی ظرفیت‌های درآمدزایی و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی استان قزوین است

نقش محوری خانه‌ خلاق در توانمندسازی صنایع نوآورانه
هومان بابااولادی مدیر خانه خلاق استان قزوین در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: خانه خلاق و نوآوری استان در سرای سعدالسلطنه قزوین در سال گذشته با حضور معاون وقت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد تا در این فضا ۱۱ شرکت و هسته مستقل تشکیل و افراد در قالب دو فضای کار اشتراکی بتوانند مستقر شده و فعالیت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خانه خلاق اظهار کرد: امیدوارم این ظرفیت‌ها راه روشنی در پیش روی علاقمندان ترسیم کند تا جوانان خلاق بیشتری در مسیر کسب‌وکارهای صنایع خلاق و فرهنگی حرکت کنند‌.

عضو انجمن مخترعین ایران درباره ظرفیت‌های خانه خلاق استان قزوین گفت: خانه‌ خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده، طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی محصولاتشان است که برنامه آن توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، ریاست جمهوری، طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

شتاب‌دهی به فعالان حوزه صنایع خلاق در خانه خلاق و نوآوری

این مسئول در ادامه ابراز کرد: خانه خلاق و نوآوری با هدف شتاب‌دهی به فعالان حوزه صنایع خلاق در کاروان‌سرای تاریخی سعدالسلطنه و در انتهای حیاط سعدیه واقع شده است.

بابااولادی ادامه داد: خانه خلاق با امکانات فیزیکی از جمله ۱۱ واحد جهت استقرار تیم‌ها، دو فضای کار اشتراکی، اتاق کنفرانس، اتاق جلسات، اتاق فکر و مشاوره، سالن برگزاری رویداد و امکانات رفاهی پذیرای افراد، ایده‌ها و تیم‌ها استارتاپی است.

وی تصریح کرد: این مرکز جهت تقویت صنایع خلاق در استان دارای سه کمیته پذیرش، راهبردی و علمی است. خدمات قابل ارائه در این مرکز شامل؛ شناسایی افراد خلاق و مستعد، شتاب‌دهی، مشاوره و منتورینگ، کوچینگ، توانمندسازی، حفظ مالکیت معنوی تولیدات فعالان این حوزه، شبکه‌سازی و تیم‌سازی، برندسازی، تجاری‌سازی، کمک به جذب سرمایه، توسعه کانال‌های فروش و اتصال به بازار، برگزاری رویدادها و نشست‌های تخصصی و توسعه پایدار است.

مدیر خانه خلاق و نوآوری استان قزوین مطرح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های خلاق همانند شرکت‌های دانش‌بنیان، اهمیت قابل توجهی در رشد اقتصادی و جهت‌دهی به مسیر آینده توسعه اجتماعی و فرهنگی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی جوامع انسانی دارند لذا خانه خلاق طی برنامه‌ریزی‌های خود بر آن است تا بتواند با ارائه خدمات و حمایت‌های خود تعداد این شرکت‌ها را در استان افزایش دهد.

بابااولادی یادآور شد: ماموریت کلیدی خانه خلاق و نوآوری، شکل‌دهی به اکوسیستم خلاق استان قزوین، شناسایی ظرفیت‌های درآمدزایی و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی استان قزوین است که حمایت‌های پارک علم و فناوری استان در جهت آماده‌سازی تجهیزات، بنا و حمایت‌های معنوی بسیار قابل تقدیر است.

وی در پایان گفت: تیم‌های مستقر طی دوره‌های نوپا محور، نوآورانه و خلاق محور شتاب‌دهی شده است. پس از طی این مدت تیم‌ها در قالب شرکت‌های رشد‌یافته می‌توانند به صورت مستقل در خارج از خانه خلاق فعالیت نمایند و محصولات و خدمات خود را به بازار هدف ارائه دهند.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان