۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۴ میلیارد ریال در طرح نیابت و محرومیت قزوین هزینه شد
کد خبر: ۳۶۶۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۰ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل جمعیت هلال احمر قزوین:

۲۴ میلیارد ریال در طرح نیابت و محرومیت قزوین هزینه شد

مدیرکل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ۲۴ میلیارد ریال اعتبار امسال برای ادامه فعالیت کمک به نیازمندان استان در طرح نیابت و محرومیت از سوی واحد داوطلبی هزینه شد.

۲۴ میلیارد ریال در طرح نیابت و محرومیت قزوین هزینه شد
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی هلال احمر استان، حسین خوئینی اظهار کرد: جذب و سازماندهی نیروی انسانی داوطلبان جمعیت و مشارکت‌های مردمی، ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان و نیز جذب و هدایت کمک‌های نقدی و غیرنقدی آحاد جامعه جهت کمک به آسیب دیدگان حوادث و سوانح داخلی و بین‌المللی از وظایف این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه طرح محرومیت‌زدایی از برنامه‌های خوب و قابل تحسین واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر است، تاکید کرد: طرح داوطلبی محرومیت‌زدایی با مشارکت ۳۴۸ داوطلب در قالب ۴۰ پروژه صورت گرفت که تاکنون ۱۹ هزار و ۸۸۰ داوطلب را تحت پوشش قرار داده و به طور قطع نیز این طرح تا پایان امسال ادامه پیدا می‌کند.

خوئینی خاطرنشان کرد: طرح محرومیت زدایی شامل کمک‌های عمومی و شخصی به نیارمندان است که شامل توزیع لوازم تحریر در اول مهرماه و یا بسته‌های معیشتی در مناسبت‌های گوناگون بین مردم محروم استان و همچنین کمک‌های شخصی با اعلام نیاز خود نیازمندان، تامین می‌شود که غالبا شامل جهیزیه و یا تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است.

وی با بیان اینکه طرح نیابت با هدف ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی در زمینه‌های مختلف به سالمندان و دیگر گروه‌های نیازمند هم اجرا می‌شود، تاکید کرد: در این طرح ۸۷ داوطلب خدمات فرهنگی و پزشکی شامل ویزیت پزشک، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، اخذ زمان ویزیت پزشک و خدمات اجتماعی شامل خرید، بازدید، تهیه البسه و لوازم شخصی را به ۲۵۸ سالمند در قالب خدمات ارائه می‌دهند.

این مسئول از اهدای تجهیزات پزشکی به صورت امانت به نیازمندان خبر داد و گفت: واحد داوطلبان با تهیه اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران بی بضاعت، ۶۱۹ قلم از جمله کپسول‌های اکسیژن را به صورت امانت به بیماران اهدا کرده است و چهار قلم هم به عنوان هدیه به بیماران بدحال اهدا می‌کنند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر قزوین از تداوم خدمت رسانی‌های واحد داوطلبی خبر داد و گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین همواره به عنوان بازوی اجرایی این سازمان عمل کرده و عملکرد آن‌ها در طول سال به نحو چشمگیری به مناسبت‌های مختلف قابل توجه است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان