۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین شهدا به دنیا درس مقاومت دادند
کد خبر: ۳۶۶۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۹ ساعت: ۲۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام خضری:

شهدا به دنیا درس مقاومت دادند

امام فرمودند زمانی می‌آید که می‌پرسند ثمره این خون شهدا چه شد مادرانشان سال‌ها در فراقشان گریستند سختی‌ها کشیدند؟ امام در پاسخ فرمودند:ما راه طولانی باید طی کنیم تا ارزش این شهدا را درک کنیم.شهدا به دنیا درس مقاومت دادند.

شهدا به دنیا درس مقاومت دادند
حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با بیان اینکه قرآن یک حقیقت زنده است و ما باید جای خود را در این آیات پیدا کنیم، اظهار کرد: خدای متعال هم در قرآن هم تورات و انجیل از این انسانهایی که به یاد آنها هستیم صحبت کرده؛ سیمای آنها را توصیف کرده است. خدای متعال به این انسانها هم افتخار کرده و هم در قرآن(آیه 27 سوره فتح) و دیگر کتاب‌های آسمانی از انسانی‌هایی که معیت پیدا کردند و متصل شدند از همه صحبت کرده است.
 
خضری با بیان آیه ذلک مثلهم فی التورات و مثلهم فی الانجیل محمد رسوالله والذین معه اشداه علی الکفارو رحما بینهم تشریح کرد:کسانی که اتصال پیدا کردند و آنهایی که معیت پیدا کردند نه فقط کسانی که دور وبر پیامبر بودند بلکه یک حرف بالاتری پیامبر فرمود.
 
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد:روزی پیامبر در جمع اصحاب نشسته بودند فرمودند خدایا برادران من را بفرست آنها را ببینم اصحاب گفتند ما برادران شماییم پیامبر فرمودند شما اصحاب من هستید اما روزی می‌آید کسانی می‌آیند که من و اهل بیت ما رو ندیدند و امامشان رو ندیدند  و فقط یک نوشته دیدند و ایمان آوردند شما ما را می‌بینید اما آنها نمی‌بینند و ایمان می‌اورند آنها از شما بالاترند.

خضری اضافه کرد:خدا در این آیه نه تنها فقط به کسانی‌که درغزوات کنار پیامبر بودند افتخار می‌کند بلکه به این شهدا هم افتخار می‌کند و از آنها یاد می‌کند. فهمیدیم قرآن زنده است پرونده قرآن باز است.
 
وی بیان کرد: شهدا جمع اضداد هستند.اشدا علی الکفار و رحما بینهم هستند.وقتی در منطقه ای اسم‌حاج قاسم می‌آمد عملیات پیروز می‌شد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه گفت: همین انسان مصادیق رحمتش یعنی چه؟ رحمت ایشان یعنی در عین سرشلوغی توجه به مومنین و انسانها دارد. رحمت این فرد به این صورت بود که فرمانده سپاه قدس یعنی فاطمیون عراق یمن حشدالشعبی و کل سپاه زیر نظر ایشان اداره می‌شد ولی با اینهمه مشغله از کرمان زنگ می‌زد به مادر شهید بگوید ننه سکینه قرص‌هایت را خوردی یا نه این یعنی رحمت و شفقت.
وی ادامه داد: مادرشهیدی نبود در کرمان که حاج قاسم به آن سر نزده باشد اشدا علی الکفاری که در میدان همه از اسمش می‌ترسند برای دیدار مادر شهید نیم ساعت در کوچه منتظر او می‌ماند تا به عیادت و ملاقت وی برود.

وی با بیان خاطره‌ای از سردار قاسم سلیمانی افزود: با بچه‌های جنگ نشسته بودیم یکی از آن‌ها جانباز بود و یک دست نداشت پرتقال اوردند همه مشغول پوست کردن شدند که یهو حاج قاسم با پرتقال زد به کسی که کنار این جانباز نشسته بود تلنگری زد که آیا ندیدی این فرد نمی‌تواند میوه پوست کند؟توجه با این همه جزییات نشانه دقت و رحمت این شهداست.
 
خضری افزود: شفقت و رحمت یعنی حضرت آقا با اینهمه مشغله با پیگیر کارهای جزییات تحصیلی و مطالعات غیردرسی نوه‌هایشان هستند اینها جلوه‌های رحمت در زندگی آدم‌هاست که حواسش به نوه و فرزند و ...است.

وی در ادامه عنوان کرد:قرآن شهدا رو توصیف کرد ذلک مثلهم فی التورات کزرع اخرج شطیه اینها مثل گیاهی می‌مانند که جوانه‌ می‌زنند شما فکر کردید سیل جوانان مومن تمام می‌شود؟یعنی این جوانها کم کم روی پا خودش می‌ایستد.

مثال بارز این مورد یمن است که کسی فکر می‌کرد بتواند در برابر رژیم صهیونیست بایستد.و بتواند کشتی‌های آن را متوقف کند.این وعده خداست.

این رژیم صهیونیست منفور تصور می‌کند بچه‌ها را بکشد یا همه فرماندهان حماس شهید کند یا تونل‌های پناهگاه را آب بگیرد اینها نابود می شود:خیر.قران میگه نه کازرع نخله بیشتر می‌شود اما کم نمی‌شود.حدا اراده‌اش این‌است که این جریان به ظهور حضرت حجت متصل شود.

وی ادامه داد:خون شهدا نابود نشده.امام فرمودند زمانی می‌آید که می‌پرسند ثمره این خون شهدا چه شد مادرانشان سال‌ها در فراقشان گریستند سختی‌ها کشیدند؟ امام در پاسخ فرمودند:ما راه طولانی باید طی کنیم تا ارزش این شهدا را درک کنیم.شهدا به دنیا درس مقاومت دادند

خضری بیان کرد:الگویشان داستان همان طوطی و بازرگان است. می‌خواهی از قفس بیرون بیایی بمیر.کاری که الان مردم غزه انجام می‌دهند .می‌میرند که از قفس بزرگی که رژیم منفور صهیونیست سال‌هاست ساخته است بیرون بیاییند و این را از کجا یاد گرفتند از همین شهیدان سرفراز انقلاب ما.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان