۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین تمرکز اصلی مرکز «حمپا» بر تیم‌سازی، توانمندسازی و مسئله‌محوری است
کد خبر: ۳۶۶۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۵ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز حمپا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

تمرکز اصلی مرکز «حمپا» بر تیم‌سازی، توانمندسازی و مسئله‌محوری است

مسئول مرکز نوآوری، فرهنگی و اجتماعی «حمپا» دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: تمرکز اصلی ما در این مرکز تیم‌سازی، توانمندسازی و مسئله‌محوری است، چرا که این سه مفهوم و به سرانجام رساندن آن دغدغه کل کشور است.

تمرکز اصلی مرکز «حمپا» بر تیم‌سازی، توانمندسازی و مسئله‌محوری است
محمدحسن چناسی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: مرکز «حمپا» یک مرکز نوآوری دانشجویی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است که به عنوان اولین مرکز در سطح دانشگاه‌های کشور در ۱۴ اسفند سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به هدف راه‌اندازی مرکز حمپا افزود: به این نتیجه رسیدیم که باید در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) یک تحولاتی در حوزه اقدامات فرهنگی دانشجویان رخ دهد.

مسئول مرکز نوآوری، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته با حمایت معاونت‌ فرهنگی و ریاست دانشگاه نسبت به فضایی که داشتیم، تصمیم بر شکل‌گیری یک مرکز نوآوری فرهنگی با نام «حمپا» گرفتیم.

وی ادامه داد: واژه «حمپا» سرواژه «حرکت مبتکرانه برای پیشرفت ایران» است، باتوجه به اینکه حرکت مبنای زیست دانشجویی است و دانشجو در محیط دانشگاه باید حرکت و پویایی را در محیط دانشگاه ایجاد کند، پس اگر به دنبال تحول هستیم باید این حرکت مبتکرانه باشد.

چناسی خاطرنشان کرد: این مرکز شامل یک فضای کار اشتراکی، سالن جلسات و سالن کار اختصاصی، آتلیه و استودیو است که در واقع مجموعه‌ای کامل برای انجام کارهای خلاقانه است که زیرساخت آن فراهم شده است.

وی تاکید کرد: از بُعد فکری این مجموعه یک ماموریت خطیر دارد چرا که به عنوان اولین مرکز نوآوری در سطح دانشگاه‌های کشور فعالیت کرده و باید آن انگیزه لازم را در دیگر مراکز آموزش عالی کشور ایجاد کند.

مسئول مرکز حمپا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: ما برای سازوکار این مرکز روش‌های مختلف را امتحان کرده و در مصاحبه و گفتگوهایی که با دانشجویان داشتیم به یک مدل اجرایی رسیدیم که تمام کارها باید دانشجومحور انجام شود.

وی با بیان اینکه ما در این مجموعه تنها نقش تسهیل‌گری را داریم، یادآور شد: ما در مرکز حمپا یک واسطه بین ساختار و دانشجو هستیم تا تمام امور مشاوره‌ای را انجام داده و محیطی را برای شکوفایی ایده‌های آنان فراهم کنیم تا دانشجویی که وارد حمپا می‌شود با دیگر دانشجویان وجه تمایز داشته باشد.

چناسی اظهار کرد: تمرکز اصلی ما در این مرکز تیم‌سازی، توانمندسازی و مسئله‌محوری است، چرا که این سه مفهوم و به سرانجام رساندن آن دغدغه کل کشور است.

وی افزود: از اقدامات خوب ما در این مرکز، اولین رویداد طراحی بازی مساله‌محور کشور در سطح دانشگاه‌ها است که تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز نوآوری، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: رویداد حقیقت یک کنشی به مسائل و اتفاقاتی است که در غزه به وقوع پیوسته و همه را ناراحت کرده است که در این مرکز توسط دانشجویان برگزار شد.

وی یادآور شد: البته به صورت متداول رویدادهای مختلفی در این مرکز انجام شده که به صورت رویداد حل مسائل دانشجویی با همراهی و مشاوره آنها برای راه‌اندازی ایده‌های خلاقانه صورت گرفته است.

چناسی در پایان گفت: با توجه به رویکرد تحولی که در مسیر رسانه و امور فرهنگی دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) پیگیری می‌شود، از این به بعد بیشتر نام و فعالیت‌های دانشجویان حمپایی را در سطح کشور خواهید شنید.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان