۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دانشجویان دانشگاه آزاد پای میز مطالبه‌گری از استاندار قزوین
کد خبر: ۳۶۶۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۶ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز دانشجو صورت گرفت؛

دانشجویان دانشگاه آزاد پای میز مطالبه‌گری از استاندار قزوین

نشست صمیمی پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین با حضور استاندار قزوین و هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان دانشگاه آزاد پای میز مطالبه‌گری از استاندار قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نشست صمیمی پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین روز گذشته با حضور استاندار قزوین و هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.
 
در این نشست که به مناسبت روز دانشجو و با حضور جمع زیادی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، دانشجویان به بیان مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های خود پرداختند.
 
محمدمهدی اعلایی روز گذشته در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: ۷۰ سال از واقعه شهادت دانشجویان حق طلب در دوران طاغوت می‌گذرد که این مهم نشان می‌دهد استقلال‌خواهی، حق‌طلبی و مبارزه با استکبار سابقه‌ای دیرینه در این دیار دارد.
 
وی افزود: با همین جانفشانی‌ها و رشادت‌ها امروز جمهوری اسلامی توفیقاتی به دست آورده است که در سطح جهان و بین‌الملل بی‌نظیر است و روز به روز با موفقیت‌های بیشتری همراه می‌شود.

 
استفاده از نخبگان دانشگاهی در فضای فعلی مدیریتی استان
 
استاندار قزوین تصریح کرد: استفاده از نخبگان دانشگاهی در فضای فعلی مدیریتی استان در دستور کار قرار دارد و سن مدیران نسبت به گذشته به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است و تعداد زیادی از جوانان در مناصب مستقر شده‌اند و این روند ادامه دارد.
 
وی تاکید کرد: سطح تحصیلات مدیران نسبت به گذشته افرایش پیدا کرده و همچنین تعداد بانوان مدیر هم بیشتر از گذشته شده است و مدیران تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مهم را بانوان تشکیل می‌دهند.
 
اعلایی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی استان قزوین به دنبال استفاده هر چه بیشتر از امور پژوهشی است و پروژه‌های تحقیقاتی کتابخانه‌ای به پروژه‌های کاربردی تبدیل شده اند، چرا که به این مسیر اعتقاد داریم و به دنبال استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی هستیم.
 
استاندار قزوین با بیان اینکه سرکشی، بازرسی و نظارت از عملکرد دستگاه‌ها ضروری است، ادامه داد: خیلی از دستاوردها و سالم‌سازی‌ها در دستگاه‌های اجرایی براساس همین نظارت‌ها اتفاق می‌افتد و این مهم با جدیت در استان دنبال می‌‎شود.
 
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: دولت فضایی را فراهم کرده تا در سامانه اخذ ایده از نخبگان به نام شهریاران ایده‌های نخبگان را جمع‌آوری و از این ایده‌ها در مسیر پیشرفت و تعالی کشور استفاده کند.
 
در ادامه این نشست دانشجویان دانشگاه آزاد ضمن ایراد سخنانی کوتاه سوالات و دغدغه‌های خود را با استاندار قزوین مطرح کردند.


کم‌برخورداری استان قزوین از راه روستایی و خدمات بهداشتی مناسب
 
یکی از دانشجویان از وضعیت بحرانی بهداشت و درمان در استان قزوین گله کرد و استاندار در پاسخ او گفت: استان قزوین با وجود اینکه در نگاه اول استان برخورداری به نظر می‌رسد ولی در برخی از حوزه‌ها به ویژه راه روستایی و خدمات بهداشتی محروم است و به همین دلیل در دو سال گذشته و به ویژه در سفر رئیس جمهور به قزوین یک توجه ویژه‌ای اتفاق افتاده تا استان به میانگین کشوری نزدیک شود.
 
وی تاکید کرد: همه پروژه ها از جمله پروژه بیمارستان ۷٠٠ تختخوابی در حال اجراست.
 
اعلایی افزود: موضوع مسکن هم یکی از اولویت‌های اصلی دولت است و با تمام توان به دنبال خانه‌دار کردن مردم می‌باشد، درخصوص خوابگاه متاهلین هم تنگناهایی وجود دارد که در همین راستا رایزنی‌هایی را با خیرین و موسسات اجتماعی انجام داده‌ایم تا اعتبار لازم در کنار حمایت‌های دولتی تامین شود.

 
فساد به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست

در ادامه دانشجویی از وجود فساد و لزوم مقابله با آن سوال کرد و اعلایی در پاسخ به او بیان کرد: در فضای خدمت‌رسانی شاید بتوان برخی از کاستی‌ها را توجیه کرد و مردم آن را از دولت بپذیرند ولی به طور قطع فساد به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست.
 
وی ادامه داد: شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل اعتماد مردم و استقرار آیت‌الله رئیسی در این منصب مقوله حساسیت و برخورد با فساد است، موضوعی که در استان سعی شده با شفافیت و بکارگیری انسان‌های معتمد، متعهد و متخصص در بسترهای مدیریتی با آن مقابله شود.
 
وضعیت اشتغال در استان قزوین مناسب است

استاندار قزوین در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر شرایط اشتغال در استان قزوین توضیح داد: قزوین در اشتغال مشکل‌ بحرانی ندارد و جزو استان‌های خوب در زمینه اشتغال است و در جامعه فعلی هر کسی که قوی باشد در حوزه اشتغال مسئله نخواهد داشت، لذا به همه دانشجویان توصیه می‌شود که در رشته تخصصی خود رشد همه جانبه و کسب تجربه را جدی بگیرند تا بتوانند با قوت در بازار کار حضور داشته باشند.


پرونده شرکت خودرویی غفاری در سطح ملی پیگیری می‌شود

در این نشست دانشجویی در خصوص روند پیگیری قضایی پرونده شرکت خودرویی سوال کرد و استاندار قزوین در پاسخ به او عنوان کرد: این فساد از هشت سال پیش اتفاق افتاده است، این شرکت مجموعا از حدود ۴۰ هزار نفر پول گرفته و الان حدود ۳۴ هزار نفر درگیر این موضوع هستند و نفر اول از حیث گرفتن سود در این پرونده حدود ۸٠٠ میلیارد تومان سود گرفته است.
 
وی ادامه داد: گام اول شناسایی دقیق اموال و رصد دقیق میزان تعهدات توسط دستگاه قضایی است، این پرونده به طور کامل قضایی است و دستگاه قضا به صورت جدی پیگیر این پرونده است.

اعلایی یادآور شد: اگر دستگاه قضایی، جلوی فعالیت این مجموعه را نمی‌گرفت شاید الان تعداد خیلی بیشتری گرفتار مشکلات این شرکت بودند.

وی بیان کرد: درخواست اصلی ما تسریع در روند رسیدگی پرونده در دستگاه قضایی است و پیگیری در سطوح بالای ملی انجام شده است.



لزوم ارتباط مجموعه مدیریت استان با مجموعه دانشگاهی

اعلایی در ادامه بیان کرد: حضور مجموعه مدیریتی استان در دانشگاه تشریفاتی نیست و مداوم است و تا به امروز در جلسات متعدد دانشجویی، مدیریتی و اساتید دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده ایم.
 
وی افزود: رابطه دوطرفه ارتباط مجموعه مدیریتی استان با دانشجو افتخار است و تمامی مدیران استان برخواسته از این فضا هستند و تلاش می‌شود این‌ نگاه‌ها را در وجود خود حفظ کنند.
 
اعلایی در پایان با بیان اینکه باید فضای رسانه‌ای در استان تقویت شود، گفت: از همین تریبون به دانشجویان پیشنهاد می‌کنم که به سمت ایجاد رسانه بروند، چرا که هر چقدر رسانه تقویت شود جامعه با اعتلا، پیشرفت و شفافیت بیشتری پیش می‌رود.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان