۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین استان قزوین از بی‌تفاوتی خواص رنج می‌برد
کد خبر: ۳۶۶۲۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۵ ساعت: ۱۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

استان قزوین از بی‌تفاوتی خواص رنج می‌برد

استاندار قزوین گفت: به عنوان کسی که در سمت‌های مختلف در چند استان‌ خدمتگزار بودم، احساس می‌کنم استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که دارد، در مقام مطالبه‌گری برای پیشرفت و تعالی با نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد.

استان قزوین از بی‌تفاوتی خواص رنج می‌برد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی عصر امروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهارکرد: استان قزوین، استانی پرظرفیت در اکثر حوزه‌های علم و صنعت، علوم انسانی و گردشگری است.

وی افزود: مسیر تعالی و پیشرفت در استان ما هموار است و مزیت‌های نسبی و مطلق استان به شکل قابل توجهی بارز هستند.

استاندار قزوین تصریح کرد: ظرفیت‌های استان جا دارد که اندیشمندان علمی روی آن کار کرده و با نقش‌آفرینی به تعالی استان کمک کنند.

اعلایی بیان کرد: از همه پژوهشگران و اندیشمندان خواستارم که در حوزه تخصصی خود نقش‌آفرینی برای توسعه استان را متصور بشوند.

وی ادامه‌ داد: ما در مجموعه مدیریت استان اعتبارات پژوهشی استان را به پروژه‌های مفید و قابل اجرا تخصیص خواهیم داد.

استاندار قزوین تاکید کرد: صنعت و کشاورزی استان قزوین قابلیت خوبی دارد که اگر پژوهش‌های با حمایت صاحبان سرمایه ادغام شود، شاهد شکوفایی و توسعه در آن خواهیم بود.
 
رئیس ستاد هفته پژوهش استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین برای توسعه و پیشرفت نیاز به فضای مطالبه‌گری دارد، اظهارکرد: در این مقوله در حوزه علوم انسانی و اجتماعی نیاز به تحقیق، مطالعه و تهیج در فضای مطالبه‌گری احساس می‌شود.

وی افزود: به عنوان کسی که در سمت‌های مختلف در چند استان‌ خدمتگزار بودم، احساس می‌کنم استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که دارد در مقام مطالبه‌گری پیشرفت و تعالی با نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد.


اعلایی بیان کرد: در روزهای گذشته استان قزوین میزبان جشنواره چندرسانه‌ای ميراث فرهنگی کشور بود که یک ظرفیت بزرگ برای شناساندن استان قزوین و ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی آن بود، به طوری برای چند روز استان سرخط خبری همه فضای رسانه‌ای کشور و حتی در حوزه بین‌الملل بود.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت موضوع و در کانون توجه قرار گرفتن استان قزوین در فضای رسانه‌ای کشور و حضور افراد تراز اول فضای گردشگری و هنری، اما این ظرفیت از سوی خود هم‌استانی‌ها مورد حمایت قرار نگرفت.

استاندار قزوین گفت: این بی‌تفاوت بودن‌ها و پیگیری‌ نکردن‌ها، مدیریت را برای مدیران سهل و آسان می‌کند، اما سرعت رشد و توسعه استان را کم خواهد کرد.

وی بیان کرد: دانشمندان و پژوهشگران به عنوان خط اول جبهه علمی استان باید به دنبال تقویت مزیت‌های استان و کار در حوزه فرهنگی باشند، باید برای آنان تفاوت بکند که دانشگاه را چگونه اداره کنند، باید به دنبال نقش‌آفرینی باشند.

اعلایی اظهارکرد: در فضای امروز جایگاه مقبولیت اجتماعی افراد و مرجعیت علمی بسیار اثرگذارتر از بقیه افراد است که نیاز است مراجع علمی از جایگاه خود به‌ نفع توسعه استان استفاده کنند.

استاندار قزوین در پایان گفت: در این مسیر اگر تعارض منافع هم رخ دهد و افراد باید مسیر تعالی استان و پیشرفت آن را در منافع خود ترجیح دهند تا به لطف خداوند و کمک شهدا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استان در عرصه‌های مختلف باشیم.

گفتنی است در این مراسم از ۷۰ پژوهشگر و فناوری برتر در حوزه دانشگاهی و دانش‌آموزی تجلیل شد.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان