۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۶۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۵ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین:

رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال در قزوین برگزار می‌شود

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین از برگزاری رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج از ۲۲تا۲۴ آذرماه در قزوین خبر داد.

رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدرضا خوش‌عقیده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش‌از ظهر امروز در سالن جلسات سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امسال پنجمین سال برگزاری رویداد تولیدمحتوای بسیج در سطح ملی است و استان قزوین هم میزبان تیم‌های برتر و علاقه‌مند در این رویداد در مرحله استانی خواهد بود.

وی افزود: شناسایی، حمایت و توانمندسازی و شبکه‌سازی از ایده‌های برتر بسیج در حوزه‌ تولیدات تخصصی و مورد نیاز جبهه انقلاب اولین هدف برگزاری این رویداد است.

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین ادامه داد: دومین هدف برگزاری این رویداد کمک به ایجاد نهضت تولید محتوای مورد نیاز کشور و انقلاب در حوزه‌های مختلف و سومین هدف هم اشتغال‌زایی و رونق کسب و کارهای مجازی است.

این مسئول تصریح کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد باید حول محور سوژه‌های تعیین شده فعالیت و در چالش شبانه‌روزی 48 ساعه رقابت کنند.

وی اضافه کرد: سوژه‌های رویداد شامل پویانمایی با محوریت «امیدآفرینی و تکیه بر سوژه‌ها و ظرفیت‌های بومی استان قزوین»، حوزه بازی‌های ویژه تلفن همراه «قرآن و عترت، اقتدار ایران، ایران قوی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، بازی‌های آموزشی، گردشگری، خدمات شهری، ورزش و سلامت و اقوام ایرانی» و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه شامل «جهاد خدمت، گردشگری، خدمات شهری، ورزش، اقوام ایرانی، قرآن و عترت، امیدآفرینی و تکیه بر ظرفیت‌های بومی استان است.


خوش‌عقیده گفت: یک اتفاق دیگر هم در کنار برگزاری پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال هم داریم که هر ساله در اختتامیه آن اجرا می‌شود که معرفی چهره سال فضای مجازی استان است که از بین فعالان، موثران و کنش‌گران فضای مجازی استان قزوین انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: هیات داورانی تشکیل شده که نفرات فعال در فضای مجازی را احصاء کرده و مورد ارزیابی قرار می‌دهند که در اختتامیه رویداد نیز چهره سال فضای مجازی جبهه انقلاب در استان را معرفی خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه : اختتامیه رویداد در دی ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رویداد از 22 تا 24 آذرماه به مدت 48 ساعت و به طور شبانه‌روزی در محل پارک علم و فناوری قزوین خواهد بود و افتتاحیه آن در هشت صبح روز چهارشنبه 22 آذرماه در سالن شهید رجایی پارک برگزار می‌شود.

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: در چهار دوره گذشته خوشبختانه تیم‌های راه یافته از قزوین به مرحله کشوری نیز توفیقاتی داشته به طوری که در سال 1399 در حوزه نرم‌افزار حائز رتبه دوم کشوری و در سال 1400 تیم راه یافته در حوزه بازی‌های ویژه تلفن همراه به رتبه سوم دست یافتند.

وی افزود: اتفاقات قابل توجه و حائز اهمیتی برای تیم‌های راه یافته به مرحله کشور اتفاق می‌افتد از جمله اهدای جوایز ارزنده و حمایت‌های ویژه توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان بسیج مستضعفین و معرفی و اتصال تیم‌های راه یافته به مرحله ملی به شرکت‌های دانش بنیان و امکان فعالیت آنها به عنوان دانش‌بنیان است.

خوش‌عقیده ابراز کرد: رویداد استانی با حضور بیش از ۲۰ تیم در سه حوزه انیمیشن، بازی و نرم‌افزار با حمایت معاونت علمی سپاه، پارک علم و فناوری استان، استانداری، شورای شهر و شهرداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد.

مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین بیان کرد: شرایط پذیرش 20 تا 25 تیم را فراهم کردیم که تا کنون 10 تیم ثبت‌نام کردند و تا 20 آذرماه مهلت ثبت‌نام وجود دارد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه رویداد در سطح کشور در بهمن ماه برگزار خواهد شد، گفت: ثبت‌نام تیم‌ها در رویداد کاملاً رایگان بوده و محدودیت سنی و جنسیتی نداریم ورویداد شهرستانی ما در حد فاصل ۶ ماهه ابتدای سال برگزار شده که تیم‌های برتر در سطح استان به رقابت می‌پردازند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان