۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی در هنر تعزیه
کد خبر: ۳۶۶۲۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۵ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین خبر داد:

اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی در هنر تعزیه

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین از اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی برای آموزش هنر تعزیه خبر داد و گفت: قزوین اولین استان در سطح کشور است که به صورت هدفمند وارد عرصه استعدادیابی و آموزش هنر تعزیه به دانش‌آموزان شده است.

اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی در هنر تعزیه
حشمت الله اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، از آغاز فرآیند استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی برای آموزش هنر آئینی تعزیه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با آموزش‌وپرورش استان قزوین، انجمن تعزیه استان به عشق علمدار کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درصدد تشکیل کلاس‌های آموزش نمایش‌های آئینی و سنتی تعزیه برای علاقمندان این هنر است.

وی افزود: قزوین اولین استان در سطح کشور است که به صورت هدفمند وارد عرصه استعدادیابی و آموزش هنر تعزیه به دانش‌آموزان شده است و امیدواریم با این کار افراد مستعد و توانمندی وارد هنر تعزیه‌خوانی شوند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین تصریح کرد: مهمترین راه حفظ و اشاعه هنر آئینی تعزیه، فراهم کردن بستر آموزشی این هنر از دوران کودکی و نوجوانی است تا علاقمندان بتوانند با شیوه درست ذاکری اهل بیت(ع) آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در این دوره آموزشی اساتید تعزیه‌خوانی با حضور در کلاس‌های آموزش تعزیه به تبیین فرهنگ عاشورایی برای دانش‌آموزان پرداخته و با آموزش‌های مستمر، آنان را با خوانش صحیح تعزیه و جایگاه واقعی این هنر در فرهنگ اسلامی کشور آشنا می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح استعدادیابی و آموزش تعزیه‌خوانی به دانش‌آموزان استان قزوین به شکل رسمی از روز شنبه «۱۸ آذرماه» در مدرسه پسرانه شهید مافی2» با حضور اساتید تعزیه‌خوانی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در سطح کشور با کمبود هنرمندان تعزیه‌خوان مواجه هستیم بنابراین برای حفظ این هنر آئینی که بیش از ۱۴۰۰ سال قدمت دارد باید فعالیت‌های آموزشی از سنین کودکی و نوجوانی انجام شود که این طرح در حقیقت در راستای این هدف اجرایی می‌شود.

اسلامی با اشاره به استقبال بالای دانش‌‌آموزان برای یادگیری هنر تعزیه گفت: در گام نخست اجرای طرح استعدادیابی تعزیه، هفت مدرسه شهر قزوین انتخاب شده و ۲۵۰ دانش‌آموز در این مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰۰ دانش‌‌آموز استان قزوین جذب این کلاس‌ها شوند.

وی در پایان گفت: دانش‌آموزان پس از استعدادسنجی در کلاس‌های آموزش تعزیه با حضور اساتید مجرب هنر تعزیه، آموزش‌های لازم را در رشته‌های مخالف‌خوانی و شهادت خوانی فرا می‌گیرند ضمن اینکه آموزش موسیقی از جمله ترومپت و سایدارم همچنین زره‌بافی نیز از جمله هدف‌های انجمن تعزیه استان است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان