۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین دومین رویداد مسئله‌محور «پیشگام» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۶۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۴ ساعت: ۲۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

دومین رویداد مسئله‌محور «پیشگام» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری دومین رویداد مسئله محور «پیشگام» در قزوین گفت: رویداد پیشگام یک رویداد نخبگانی برای انتقال و ترویج گفتمان حل مسئله است.

دومین رویداد مسئله‌محور «پیشگام» در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در نشست خبری که با محوریت موضوع برگزاری دومین «رویداد مسئله محور پیشگام» استان در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: رویداد پیشگام قرار است که در دو مقطع زمانی در روزهای 29 و 30 آذر و یکم دی ماه و همچنین در روزهای ششم، هفتم و هشتم دی ماه در استان قزوین برگزار شود.

وی افزود: در برگزاری رویداد پیشگام سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین و سایر نهادها، ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی، حاکمیتی و مردمی مشارکت و همکاری دارند.

«پیشگام» یک رویداد آموزشی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: «پیشگام» یک رویداد آموزشی است که با هدف آموزش روش حل مسئله به صورت عملی با حضور اساتید کشوری که خودِ آنان صاحب تجربه‌های ارزشمندی در حل مسائل کلان انقلاب اسلامی هستند؛ برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مرکز «گام» مسئول برگزاری این دوره است و در واقع به واسطه برگزاری این رویداد آموزشی، نخبگانی که در عرصه‌های مختلف مسئله شناسی و حل مسئله در استان قزوین آمادگی شرکت در این رویداد را دارند، در ابتدا فراخوان و دعوت می‌شوند.

پورآرین خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان رویداد پیشگام سپس مصاحبه‌های لازم را از متقاضیان شرکت در رویداد انجام داده و در ادامه تیم‌های سه نفره انتخاب و وارد مرحله آموزش می‌شوند.

وی عنوان کرد: استان قزوین در اولین دوره برگزاری رویداد پیشگام مطابق نظر کارشناسان یکی از استان‌های موفق بوده است، لذا تصمیم گرفته شد تا مرحله دوم آن در استان قزوین اجرا شود.

این مسئول بیان کرد: حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید بسیاری نسبت به اجرای برنامه‌های آموزشی دارند که به حل مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک می‌کند.

مشارکت حداکثر 40 تیم در دومین رویداد پیشگام استان قزوین

وی ادامه داد: همراهی دو مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین و سازمان تبلیغات در برگزاری رویداد پیشگام حائز اهمیت است و تلاش می‌شود که خیلی به سمت فضای انتزاعی نرویم بلکه مسائل موجود در استان، مسئله اصلی رویداد پیشگام شود.

پورآرین عنوان کرد: دومین رویداد پیشگام استان با مرحله قبلی آن دو تفاوت دارد، نخست آنکه قرار است مجموعه استانداری با محوریت معاونت اجتماعی و فرهنگی استان، دستگاه‌ها، سیستم‌ها و کنشگران حاکمیتی را پای کار آورد تا با تعامل صورت گرفته، نظام مسائل استان استخراج شوند اما تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد، خودشان مسئله خود را انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دومین تفاوت دومین رویداد پیشگام استان با دوره قبلی در نوع مخاطب یابی است، یعنی ضمن اینکه دستگاه‌ها و ارگان‌های دارای تیم‌های حل مسئله شناسایی خواهند شد؛ مخاطبان اختصاصی سازمان تبلیغات را هم اطلاع رسانی شده و تیم‌هایی هم از بین آنان فراخوان خواهند شد.

«پیشگام» یک رویداد نخبگانی برای انتقال و ترویج گفتمان حل مسئله است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر سازمان تبلیغات استان چندین شبکه گسترده ایجاد کرده که از جمله آن شبکه دختران حاج قاسم، شبکه بانوان محلات، شبکه امامان محلات وشبکه قرآنی‌ها است که اطلاع‌رسانی جهت شرکت در رویداد به آنان داده خواهد شد، البته جهت حضور در رویداد مصاحبه جدی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته حداکثر 40 تیم در دومین رویداد پیشگام استان قزوین مشارکت خواهند داشت و مبالغی هم جهت تشویق، ویژه تیم‌های برگزیده اختصاص داده شده است.

پورآرین در پایان گفت: رویداد پیشگام یک رویداد نخبگانی برای انتقال و ترویج گفتمان حل مسئله است که با همکاری جدی سیستم‌های عمل کننده و دارای دغدغه در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان