۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین نمود رویکرد ضدفساد دولت در استان قزوین با پالایش اداری
کد خبر: ۳۶۶۲۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۴ ساعت: ۱۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد:

نمود رویکرد ضدفساد دولت در استان قزوین با پالایش اداری

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد ضدفساد دولت در استان قزوین با پاکسازی در برخی پست‌های اداری نمود پیدا کرده به طوری که هر از گاهی خبر دستگیری یک مدیر و یا کارمند متخلف به گوش هم‌استانی‌ها می‌رسد.

نمود رویکرد ضدفساد دولت در استان قزوین با پالایش اداری
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم اظهار کرد: رویکرد اصلی دولت سیزدهم مبارزه با فساد است که این رویکرد موجبات خشنودی مردم در تمام سطوح را فراهم کرده است.
 
وی افزود: عملکرد ضدفساد دولت در استان قزوین با پاکسازی در برخی پست‌های اداری نمود پیدا کرده به طوری که هر از گاهی خبر دستگیری یک مدیر و یا کارمند متخلف به گوش هم‌استانی‌ها می‌رسد.

این نماینده مجلس با اشاره به مصادیقی از فسادستیزی دولت در استان تاکید کرد: دستگیری شبکه فساد اداری اقتصادی در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در راستای برخورد با مفاسد کلان اقتصادی و اداری و جلوگیری از ایجاد شبکه‌های فساد، تبانی و ارتشاء بوده است که در چند روز گذشته اتفاق افتاد.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌گونه اخبار هرچند موجب ناراحتی مردم جامعه می‌شود و اما در عین حال نشان‌دهنده عزم دولت برای پالایش و مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی است.
 
وی بیان کرد: البته بسیاری مفاسد و ترک فعل‌های اتفاق افتاده مربوط به اکنون نیست بلکه پیشینه‌ای چنددهه‌ای دارد که باید در روند رسیدگی قرار می‌گرفته‌اند که طی این سال‌ها با اهمال مواجه بوده و در این دولت کشف و با آن مبارزه شده است.
 
محمدبیگی با بیان اینکه رویکرد ضدفساد دولت سیزدهم قابل ستایش است، تاکید کرد: این اعمال سبب می‌شود اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه است بار دیگر جلب شده و کارمندان پاکدست از غیرپاکدست تمیز داده شده و مورد حمایت مردم قرار گیرند.

عزم دولت در برخورد با مفاسد 

وی ادامه داد: البته این روند ضدفساد نه تنها در استان قزوین بلکه در سطح ملی به طور جد توسط دولت سیزدهم پیگیری می‌شود که البته رسانه‌های زرد و مقرض از آن به نفع خود و برضد دولت بهره‌برداری می‌کنند و به جای حمایت از دولت در کشف و مبارزه فساد، فساد را برگردن دولت می‌اندازند.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت دنبال این است زمینه‌های فساد را از بین ببرد، بیان کرد: اکثر موضوعات و فسادهای اتفاق افتاده ریشه قبلی داشته است و در طی سال‌های گذشته زمینه فساد بزرگتر شده که دولت آنها را کشف کرده است.
 
وی گفت: البته نیاز است در حوزه نظارتی گزارشات درست و به موقع به مردم داده شده و مسائل تبیین شود تا برخی‌ رسانه‌های معناد داخلی و خارجی نتوانند از آن بهره‌برداری نادرست کنند.
 
محمدبیگی اظهار کرد: موضوع شرکت خودرویی غفاری یکی از معضلات استان قزوین برای امروز نیست بلکه ریشه‌های آن به چندین سال گذشته برمی‌گردد و با حمایت‌های برخی مسئولین همراه بوده است که در این دولت کشف شده است.
 
وی افزود: مردم بدانند که خدمتگزاران آنها چه در مجلس شورای اسلامی و چه در دولت، فساد را در هیچ عنوان و سطحی نمی‌پذیرند و با تمام توان با آن مبارزه خواهند کرد.

پیگیری حل مشکلات مالبخاتگان شرکت‌های خودرویی در قزوین 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس قوه قضائیه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده در گفتگوی کوتاهی که با حجت‌الاسلام اژه‌ای داشتم درخواست کردم که از فسادستیزی حمایت بیشتری کرده و برای حل مسئله خودروی غفاری و پرونده مربوط به شرکت‌های خودرویی در استان قزوین با سرعت بیشتری عمل کنند.
 
وی ادامه داد: امروز نیز در صحن علنی مجلس میزبان وزیر دادگستری بودیم که موضوع شرکت غفاری و مشکلات عدیده مردم آسیب‌دیده را برای ایشان بیان کرده و تاکید کردم که مردم لازم است اقدامات شما را به صورت عینی مشاهده کنند تا با دستگاه قضا همراه شوند.
 
محمدبیگی با بیان اینکه مردم به خوبی حوادث را رصد می‌کنند، تاکید کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته میزان سرمایه اجتماعی دولت و قوه قضائیه نسبت به دو سال گذشته چنددرصدی افزایش پیدا کرده که این مهم جز با رویکرد مبارزه با فساد، بازپس‌گیری پول‌های بلوکه شده، افزایش روابط دیپلماتیک با کشورها و برخورد با عوامل فساد بدست نیامده است.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از دولت محترم و قوه قضائیه می‌خواهیم که رویکرد فسادستیزی و مبارزه به گلوگاه‌های فساد را با سرعت بیشتری ادامه دهند تا شاهد افزایش اعتماد و امید در دل آحاد مردم جامعه باشیم.
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان