۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین صدور ۱۱۱ مجوز واحد دانش‌بنیان در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۶۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۳ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد:

صدور ۱۱۱ مجوز واحد دانش‌بنیان در استان قزوین

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۱۱ فقره جواز شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین صادر شده است.

صدور ۱۱۱ مجوز واحد دانش‌بنیان در استان قزوین

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف مدیران در بنگاه‌های اقتصادی به دست آوردن حداکثر بازدهی از منابع موجود و دستیابی به سطوح بالاتر بهره‌وری است.  

این مسئول اضافه کرد: واحد‌های تحقیق و توسعه به طور عمده فعالیت‌هایی از قبیل ارتقا کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه‌سازی فرآیندها، انتقال و جذب فناوری ها، کسب دانش فنی برای تولید را در چارچوب منافع صاحبان صنایع دنبال می‌کنند که همه این موارد باعث بهره وری عوامل تولید می‌شود.

رستمی گفت: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود و هر نوع پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشور‌های پیشرفته، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.

سرپرست سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در بخش صنعت نیز رویکرد ما کمک به فرایند‌های پژوهشی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید است که در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز واحد‌های صنعتی و معدنی از طریق مراکز آموزشی معتبر در اولویت است.

رستمی بیان کرد: اداره آموزش‌و‌پژوهش و فناوری سازمان صمت استان قزوین در این راستا فعالیت‌های خوبی را در برنامه دارد که امسال نیز تداوم خواهد یافت.

وی اظهارداشت: ۱۵۸ واحد دانش بنیان مستقر در استان قزوین داریم که ۱۱۱ واحد از سازمان صمت مجوز خود را دریافت کرده‌اند.

رستمی افزود: صدور ۱۴۷ فقره پروانه تحقیق و توسعه و صدور ۸۵ فقره جواز و پروانه فنی و مهندسی را از اقدامات این سازمان ذکر کرد.

سرپرست سازمان صمت استان قزوین گفت: تشکیل کارگروه صنعت دانش‌بنیان در جهت رفع نیاز‌های صنعتی واحد‌های دانش بنیان مورد توجه بوده است.

وی کسب رتبه سوم در کشور در صدور پروانه تحقیق و توسعه را از موفقیت‌های این سازمان دانست.

سرپرست سازمان صمت استان قزوین گفت: از طرح‌های پژوهشی که به دنبال ارائه راهکار‌های برون رفت از مشکلات بخش صنعت هستند حمایت می‌کنیم.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان