۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۶۶۱۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۱ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سراسر کشور؛

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان قزوین آغاز شد

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور در استان قزوین با عنوان پویش سبز مینودری البرز کاشت درخت در حاشیه سد نهب شهرستان تاکستان آغاز شد.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان قزوین آغاز شد
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، همایش کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور در استان قزوین با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، فرماندار تاکستان، نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری، مسولین سپاه شهرستان، بسیجیان، تشکل‌های مردم نهاد، دوستداران طبیعت و دانش‌آموزان برگزار شد.

محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این مراسم گفت: کاشت درخت در تولید اکسیژن و تلطیف هوا و فضای سبز نقش بسزایی دارد.

وی افزود: اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال به تنهایی کار دولت نیست و نیازمند مشارکت همگان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اقدامات خوبی با مشارکت بخش خصوصی در توسعه و کاشت نهال در استان انجام شده که باید اینگونه طرح‌ها توسعه یابد.

قاسم‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از طرح‌های مردمی دولت آغاز شده و طی چهار سال این طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: در قزوین امسال سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال کشت خواهد شد که کاشت آن از امروز آغاز شده که این طرح با هدف توسعه و حفظ پوشش گیاهی اجرا می‌شود.

در این مراسم فرماندار تاکستان و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز بر اهمیت صیانت از منابع طبیعی و لزوم مشارکت در کاشت درخت تاکید کردند.

در ادامه شرکت‌کنندگان اقدام به کشت نهال در حاشیه سد نهب کردند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان