۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین مجهزترین کتابخانه سیار کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۶۶۱۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۰ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

مجهزترین کتابخانه سیار کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از ایجاد مجهزترین و بروزترین کتابخانه سیار کشور در این استان خبر داد.

مجهزترین کتابخانه سیار کشور در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان، فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: این نهاد با هدف افزایش دسترسی به خدمات کتابخانه‌ای برای تمامی اقشار جامعه به ویژه در مناطق کم برخوردار اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار کرده است‌.

وی افزود: در این راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با پیگیری مستمر یک دستگاه خودرو کامیونت ۶ تن برای ایجاد کتابخانه سیار خریداری کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: کتابخانه سیار استان قزوین در فاز نخست به مناطق فاقد کتابخانه شهرستان البرز از جمله مهرگان، روستای حصارخروان، روستای پیریوسفیان و سایر روستاهای فاقد کتابخانه‌ای این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: مخزن این کتابخانه سیار با ظرفیت حداکثر شش هزار نسخه کتاب به تمامی گروه‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال در تمامی موضوعات امکان ارائه خدمات دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در ادامه گفت: این نخستین کتابخانه سیار کشور است که مجهز به پنل خورشیدی به منظور تامین انرژی و برق خودرو است که نقش بسزایی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طراحی داخلی این خودرو نیز از بروزترین و زیباترین فضاسازی‌ها استفاده شده است.

محمدبیگی در پایان ضمن قدردانی از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: خرید و تجهیز این خودرو از محل اعتبارات تملک دارایی استانی تامین شده که برای نخستین بار در سطح استان قزوین محقق شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان