۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین جهاد تبیین رسواکننده چهره شیطان است
کد خبر: ۳۶۶۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۰ ساعت: ۰:۵ ↗ لینک کوتاه

در همایش مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان مطرح شد؛

جهاد تبیین رسواکننده چهره شیطان است

در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان قزوین با اشاره به اهمیت انجام جهاد تبیین و اثرگذاری آن عنوان شد: حضرت زهرا(س) شهیده جهاد تبیین بوده و جهاد تبیین رسوا کننده چهره شیطان است.

جهاد تبیین رسواکننده چهره شیطان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان قزوین در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی‌جو در این همایش اظهار کرد: سه نوع نگاه در موضوع زن در جهان مطرح است که یک نگاه جنسیتی و منهای ماهیت آدمی است، نگاه دیگر، نگاه آدمی منهای شرایط جنسیتی است و یک نگاه هم جمع اینها یعنی انسان مونث است.

وی افزود: اولین موضوع خلقت انسان و اولین ماجرای کنشگری انسان و بازخورد حرکت انسان، موضوع محوری جنسیت و تلاقی جنسیت با آدمیت و انسانیت است.

امام محله شهر مهرگان با اشاره به انواع تربیت بیان کرد: ماهیت تربیت نسل و تربیت نفس، کنترل حرص است و دو مدل تربیت داریم که یک مدل، تربیت جسمی و فکر مادی بوده که عقل معاش است و مدل دیگر تربیت روحی و فکر معنوی بوده که عقل معاد است.

وی عنوان کرد: برای تربیت کوثری که مبنای آن مدیریت حرص است اسلام یک واژه «حیا» را مطرح می‌کند که آنقدر مهم است که شاکله دین و ملاک داخل بودن در دین، این یک کلمه است به طوری که کسی که برای او حیایی نیست، دینی ندارد.

مهدی‌جو با اشاره به نقش بانوان در جهاد تبیین گفت: جهاد کبیر، جهاد تبیین بوده و حضرت زهرا(س) شهیده جهاد تبیین است و جهاد تبیین تنها سلاح در برابر سوگند شیطان بوده و رسوا کننده چهره شیطان است و حضرت زهرا(س) چون بانو بود و یک بانو عنصر پرورش دهنده و زاینده افکار است، برای جهاد تبیین انتخاب شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) این ماموریت را بر عهده گرفت زیرا یک بانو است و قرآن را بلد است و انسان‌ها برای تحت تاثیر قرار گرفتن نیاز به عنصر احساس و عاطفه دارند.



در ادامه حجت‌الاسلام قدس استاد دانشگاه و فعال فرهنگی استان بیان کرد: یکی از نکات مهم در کار تشکیلاتی این است که هدف همواره مورد توجه قرار گیرد و مکرر یادآوری شود تا از آن غفلت نشود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در کار تشکیلاتی این است که کارهای اضافی کنار گذاشته شود زیرا کارهای حاشیه‌ای و اضافی سبب می‌شود از هدف دور شویم.

قدس خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت مردمی، تکنیک مهم دیگر در کار تشکیلاتی است و برای این امر هم باید محیطی را درست کنید که افراد بتوانند کار کنند و برای این امر هم باید هزینه آزمون و خطا دهید.

وی عنوان کرد: اصل وحدت فرماندهی در کار تشکیلاتی مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و اگر انتقادی دارید به صورت‌ پیشنهاد مطرح کنید؛ چراکه وحدت فرماندهی، اصل مسلم مدیریتی است.

استاد دانشگاه یادآور شد: موضوع دیگر در کار تشکیلاتی، کار تیمی و تیم‌سازی و همچنین مکتوب کردن اقدامات است که بسیار اهمیت داشته و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: ارزش زن بالاست و این گوهر وجودی خود را در نظر بگیرید و کار تیمی انجام دهید ضمن اینکه ویژگی‌های نسل جدید را بخوانید و بدانید نسل جدید احساس تنهایی می‌کند و به شدت خواهان مطرح شدن است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان