۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین جشنواره ملی چندرسانه‌ای فرصتی برای تجلیل از مفاخر استان‌هاست
کد خبر: ۳۶۶۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۸ ساعت: ۲۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری:

جشنواره ملی چندرسانه‌ای فرصتی برای تجلیل از مفاخر استان‌هاست

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: این جشنواره‌ فرصتی برای تقدیر و تجلیل از مفاخر استان قزوین است که جز نامداران و بزرگان ایران اسلامی هستند.

جشنواره ملی چندرسانه‌ای فرصتی برای تجلیل از مفاخر استان‌هاست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی دارابی چهارشنبه شب در آئین افتتاح دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای ميراث فرهنگی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین اظهارکرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای با این عظمت همت همه دست‌اندرکاران و مجموعه‌های فرهنگی را می‌طلبد که بدون شک مردم قزوين به خوبی و شایستگی از پس آن برمی‌آیند.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در این سطح موجب نشاط و شادمانی خواهد شد.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: این جشنواره‌ فرصتی برای تقدیر و تجلیل از مفاخر استان قزوین است که جز نامداران و بزرگان ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به بزرگانی چون پروفسور ساروخانی، دکتر صالحی، استاد خرمشاهی و امیرخانی و حجت‌الاسلام ابوترابی تاکید کرد: همه این عزیزان فرزندان قزوین و از مفاخر ایران هستند و جوانان ما به وجود آنها افتخار کرده و آنان را به عنوان الگوی برتر خود برمی‌گزینند.

دارابی بیان کرد: وجود چنین جشنواره‌هایی موجب می‌شود یک استان کانون توجه قرار گیرد و هنرمندانی که در آن شرکت کردند به عنوان سفیران شایسته‌ای برای شناساندن ظرفیت‌های دیدنی این استان قرار خواهند گرفت.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اظهارکرد: در شهریور سال جاری در اجلاسیه یونسکو ۵۴ کاروانسرای ایرانی به ثبت جهانی رسید که کاروانسرای سعدالسلطنه نیز یکی از آنها بود.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده شما عزیزان شاهد بودم که در زمان ثبت این ۵۴ کاروانسرای تاریخی تمامی حضار بیش از یک دقیقه به افتخار ایران و ایرانی و فرهنگ غنی‌اش دست‌افشانی کردند.

دارابی بیان کرد: ما یک ملت متمدن هستیم، هفت هزار تاریخ داریم و بیش از یک میلیون سال پیشینه سکونت بشری داریم.

وی ادامه داد: قریب یک میلیون اثر تاریخی در ایران داریم و تنها چند 53 هزار آن ثبت شده و برای ثبت این تعداد اثر ارزشمند تاریخی راه بسیار داریم.

قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: در این جشنواره فرصتی برای رقابت سالم برای پدیدآورندگان هنر ایجاد شده و بیش از دو هزار اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه آن ارسال شده است.

دارابی در پایان ضمن ادای احترام به خانواده معزز شهدا و ایثارگران گفت: از مهمان‌نوازی مردم قزوين بسیار سپاسگزارم و امیدوارم در این سه روز جشنواره‌ به اهداف خود که همان ایجاد نشاط و شناساندن ظرفیت‌های شهر تاریخی قزوین است برسد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهیدان لشگری و حسن‌پور و همچنین مفاخری چون علی‌اکبر صالحی، پروفسور ساروخانی و بهاءالدین خرمشاهی و استاد امیرخانی تجلیل شد. 

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان