۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین تقارن بازگشت پیکر شهید چگینی با ایام فاطمیه حال عجیبی برایم دارد
کد خبر: ۳۶۶۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۸ ساعت: ۷:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نویسنده کتاب زندگینامه «شهید الیاس چگینی»:

تقارن بازگشت پیکر شهید چگینی با ایام فاطمیه حال عجیبی برایم دارد

نویسنده کتاب زندگینامه شهید «الیاس چگینی» گفت: وقتی خبر آمدنش را شنیدم انگار عزیز خودم برگشته، دلم در تب و تاب است تا پیکرش را در آغوش بگیرم، همزمانی بازگشت این شهید با سالگرد شهادتش و همچنین ایام فاطمیه حال من را دگرگون‌تر کرده است.

تقارن بازگشت پیکر شهید چگینی با ایام فاطمیه حال عجیبی برایم دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، روز گذشته رسانه‌های استان قزوین، از پایان انتظار هشت ساله چشمان گریان نه‌نه فاطمه خبر دادند، مادری که دردانه خود را با مشق غیرت علوی شیر داد، تا برای دفاع از حرم و حریم بی‌بی زینب بی‌تاب باشد و دلاوری کند و تا پای جان بایستد.

«الیاس چگینی» شهیدی که به عنوان رزمنده تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و در چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله‌های انفجاری و جراحات وارده شهید شد و در این مدت هشت سال پیکر مطهرش به وطن بازنگشته بود.

امروز اما بار دیگر «ماه» به خانواده‌، ارادتمندان و دوستدارانش «لبخند» زده و پیکر پاکش بعد از سال‌ها انتظار به وطن بازگشته است، به همین مناسبت به محسن نجفی نگارنده کتاب «لبخند ماه»، زندگینامه این شهید بزرگوار هم‌صحبت شدیم تا حس و حالش را از شنیدن خبر بازگشت الیاس برای ما بازگو کند.


الیاس دارای شخصیتی صاف و زلال بود

محسن نجفی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین‌ اظهار کرد: یک نویسنده وقتی روی سوژه‌ای کار می‌کند، چه بخواهد و چه نخواهد از آن تاثیر می‌پذیرد و با آن انس خواهد گرفت، حال چه برسد که آن سوژه یک شهید باشد که جان خود را برای دفاع از آرمان‌هایش فدا کرده است.

وی افزود: شهدا سوژه‌های خاص هستند که شاید قبل از شهادتشان مانند افراد عادی زندگی می‌کردند، اما با شهادت و جاودانگی که خداوند به آنها روزی می‌کند، دارای کرامت می‌شوند و می‌توانند معجزه‌ها بیافرینند.

نویسنده کتاب لبخند ماه تصریح کرد: شهید الیاس بسیار شوخ طبع و خنده‌رو و در عین حال صاف و زلال بوده است، به نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر و در دستگیری از دیگران بسیار اهمیت می‌داده، با اینکه خود زندگی معمولی داشته بسیار در کمک به دیگران پیش‌قدم بوده است.

وی ادامه داد: همین خصوصیات در کنار دیگر خصایل معنوی، الیاس را به درجه رفیع شهادت رساند، در واقع خداوند او را برای شهادت انتخاب کرد همانگونه که دیگر شهدا را گلچین می‌کند.

نجفی یادآور شد: شهید الیاس در همین روزها در چهارم آذر ماه به شهادت می‌رسد و در واقع در همین روز «حمید سیاهکالی مرادی»، «زکریا شیری» و «الیاس چگینی» در جنگ با گروه‌های تکفیری در سوریه شهید شده و تنها پیکر مطهر شهید سیاهکالی به وطن برگشت و شهید چگینی و شیری مفقودالاثر باقی ماندند.

وی تاکید کرد: من در طی دوران نگارش زندگی‌نامه ایشان بارها معجزاتی را از این شهید بزرگوار به چشم دیدم، ایشان حتی بیماری من را شفا داد، بعد از نگارش این کتاب فضای نوشتن برای من بازتر شد و بسیاری از کرامات که در این مقال نمی‌گنجد، به من عنایت شد.

این نویسنده قزوینی بیان کرد: اگر کتاب لبخند ماه توانسته در دل مخاطبان جای بازکند به خاطر عنایات خود شهید است و گرنه من محسن نجفی هیچ چیز از خودم ندارم که به آن ببالم.

بیش از دوسال است با شهید چگینی زندگی می‌کنم

وی با اشاره به حس و حالش در زمان شنیدن خبر بازگشت شهید به وطن بیان کرد: من بیش از دوسال است با این شهید زندگی کرده و انس عجیبی با ایشان دارم وقتی خبر آمدنش را شنیدم انگار عزیز خودم برگشته، دلم در تب و تاب است تا پیکرش را در آغوش بگیرم.

نجفی اظهار کرد: همزمانی بازگشت این شهید با سالگرد شهادتش و همچنین ایام فاطمیه حال من را دگرگون‌تر کرده است، اما در کنار این حس و حال، خدا را شاکرم که چشم انتظاری نه‌نه فاطمه، خواهران، همسر و فرزندان این شهید بزرگوار پایان یافته و یوسف خود را یافتند.

نویسنده کتاب لبخند ماه با بیان اینکه خانواده شهید در چشم انتظاری می‌سوختند، بیان کرد: برای کسی که سایه سر خود را از دست داده، برای مادری که باید دل خوش به سنگ مزاری باشد که جگر گوشه‌اش در آن آرمیده، چشم انتظاری بسیار سخت بود.

وی تصریح کرد: این چشم انتظاری‌ها باید ما را به سمت انتظار ظهور بکشاند، هدف از نگارش کتاب شهدا همین است که با آشنا کردن مردم به سیره شهدا روند ظهور و آماده‌سازی سرباز برای امام زمان را تسریع داده و با این کار به چشم انتظاری تمام مسلمانان پایان ببخشیم.

نجفی با اشاره به شباهت انتظار برای پیکر مطهر شهدا و انتظار فرج تاکید کرد: همانگونه که وقتی شهیدی را به شهری می‌آورند همه به استقبال او رفته و از او میزبانی می‌کنند، در مورد ظهور حجت خدا هم ما باید خودمان به سمت امام حرکت کنیم باید خودمان دست به کار شده و برای ظهور ایشان کاری کنیم.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: امام به مثابه کعبه است، ما باید دور کعبه طواف کنیم؛ حجت خدا اینگونه است ما نباید منتظر ایشان مانده و دست روی دست بگذاریم بلکه باید خودمان تلاش کنیم و جامعه را برای پایان این انتظار آماده کنیم.

انتظار بازگشت پیکر شهدا مشق انتظار فرج است 

این نویسنده قزوینی خاطرنشان کرد: شهدا با اعمال خود و فداکردن جانشان به دنبال برطرف کردن موانع ظهور هستند، شهدا زنده هستند و دارند برای امام زمان(عج) یارگیری می‌کنند، خصوصا شهدای غریب مدافع حرم بسیار کرامت دارند.

وی افزود: این شهدا در دهه 90 با آن هجمه رسانه‌ای دشمن از خانواده و فرزندان خود دل کنده و راهی مسیر عشق الهی شدند و جان عزیز خود را در راه دفاع از حرم ناموس خدا فدا کردند.

نجفی در پایان گفت: پیکر پاک شهید الیاس چگینی بازگشته و حال دل خانواده‌اش را شاد کرده است، از خود شهید می‌خواهیم انشاءالله روزی چشم انتظاری تمام شیعیان با ظهور حضرت مهدی(عج) به پایان برسد.

انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان