۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین افتتاح دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمال‌غرب کشور در هیدج قزوین
کد خبر: ۳۶۶۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۷ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سفر رئیس‌جمهور به زنجان محقق می‌شود؛

افتتاح دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمال‌غرب کشور در هیدج قزوین

فرماندار ابهر گفت: دومین گلخانه‌ شیشه‌ای مدرن شمال‌غرب کشور در هیدج طی سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان افتتاح خواهد شد.

افتتاح دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمال‌غرب کشور در هیدج قزوین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل ازروابط عمومی استانداری زنجان؛احمد ذوالقدر روز سه شنبه با اشاره به ساخت دومین گلخانه‌ شیشه‌ای مدرن شمال‌غرب کشور در هیدج، عنوان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان افتتاح خواهد شد.

وی با توضیح اینکه برای این پروژه که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در ابهر است، ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۴۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات است، تصریح کرد: طی روزهای گذشته اولین بار صادراتی این گلخانه نیز به روسیه صادر شد.

فرماندار ابهر با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ها در ابهر حمایت از استقرار صنایع پاک و با بازدهی بالا در این شهرستان است، متذکر شد: در همین راستا ۶ واحد تولیدی در هفته دولت در ابهر به بهره‌برداری رسید.

ذوالقدر با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال علاوه بر حمایت از واحدهای تولیدی بزرگ از مشاغلی که در روستاها وجود دارد و همچنین از مشاغل خانگی نیز حمایت می‌شود، ادامه داد: مشاغل خانگی در هیدج که یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور است، نمود بیشتری دارد.

وی با توضیح اینکه نرخ بیکاری در هیدج به برکت صنعت کفش، منفی است، اظهار کرد: بخشی از کارهای اولیه مربوط به تولید کفش در هیدج توسط بانوان در منازل مسکونی انجام می‌شود و سپس برای ادامه روند تولید دوباره به واحدهای صنعتی باز می‌گردد.

فرماندار ابهر با تاکید بر این مطلب که از طریق تسهیلات تبصره ۱۶ که دولت در اختیار گذاشته است، مشاغل خانگی را در شهرستان تقویت کرده‌ایم، متذکر شد: در حمایت از صنایع تنها به فکر صنایع بزرگ نیستیم.

در حال حاضر ۱۶۰ واحد گلخانه‌ای تجاری و کوچک‌مقیاس در زنجان فعال است و سالانه ۴۷ هزار تن محصول از ۴۱ هکتار از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود.

در همین راستا احداث بزرگ‌ترین گلخانه هوشمند و مدرن در زنجان با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که این شهرک گلخانه‌ای شیشه‌ای در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در اراضی محدوده شهر هیدج و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا با سیستم کشت هیدروپونیک، احداث شده است.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان