۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین عطر گروه جهادی شکوفه‌های سیب در ۴۰ نقطه محروم قزوین پیچید
کد خبر: ۳۶۶۰۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۱ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول گروه جهادی پزشکی در مصاحبه با صبح قزوین:

عطر گروه جهادی شکوفه‌های سیب در ۴۰ نقطه محروم قزوین پیچید

مسئول گروه جهادی پزشکی شکوفه‌های سیب از خدمت‌رسانی به ۴۰ نقطه از مناطق محروم استان قزوین خبر داد.

عطر گروه جهادی شکوفه‌های سیب در ۴۰ نقطه محروم قزوین پیچید
ماجده حسینعلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، بیان کرد: گروه جهادی شکوفه سیب در حوزه تخصصی پزشکی فعالیت دارد و دارای ۳۰۰ عضو فعال است که در سال 1390 تشکل شد.

وی افزود: گروه جهادی شکوفه‌های سیب در زمینه خدمات پزشکی از جمله ویزیت رایگان پزشکی، دارودهی، سنجش‌ فشارخون و قند خون،غربالگری، نمونه خون‌گیری، تزریقات، پانسمان، مشاوره‌های مامایی و مشاوره‌های پزشکی، آموزش‌های بهداشت، پیشگیری پزشکی و... فعالیت دارد.

مسئول گروه جهادی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: گروه شکوفه سیب از سال 1390 تاسیس شد و من چهار سال در این فعالیت‌ها با گروه همکاری دارم اما دو سال است که به عنوان مسئول گروه جهادی کار می‌کنم.

حسینعلی اذعان کرد: این گروه ۳۰۰ نفر عضو دارد که در همه رشته‌های مختلف علوم پزشکی اعم از پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی، دندان پزشکی، بهداشت محیط، عمومی، حرفه‌ای و رشته‌هایی که مرتبط با پزشکی است فعالیت دارند.

وی یادآور شد: گروه شکوفه سیب دو هدف را پیگیری می‌کند که هدف اول خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم است.

این دانشجوی جهادی ادامه داد: جهاد به معنی جهد و تلاش و کوشش در برابر یک مانع است که می‌تواند یک مانع بیرونی باشد که همان محرومیت است. موانع درونی هم همان حس راحت طلبی یا خودخواهی است که در گروه جهادی چنین موانعی از میان می‌رود و افراد دارای حس ایثار و فداکاری هستند.

وی در ادامه افزود: همکاران این مجموعه تلاش می‌کنند که سطح مناطق محروم را ارتقا دهند یا موانع را از سر راه بردارند.

مسئول گروه جهادی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: قسمت اعظمی از اهداف و اتفاقاتی که در گروه می‌افتد بیشتر برای قوی کردن و خودسازی است چراکه تربیت نیروی جهادی در اجتماع بسیار حائز اهمیت است.

حسینعلی افزود: افراد معمولا با یک عقیده‌ و زاویه دید متفاوت وارد گروه می‌شوند اما وقتی در جمع قرار می‌گیرند دیدگاه آن‌ها تغییر می‌کند به طوری که دغدغه‌مند، مسئولیت‌پذیر و کنش‌گر می‌شوند و دیگر نمی‌توانند به محیط اطراف خود بی‌توجه باشند.

این مسئول تصریح کرد: گروه جهادی شکوفه‌های سیب طی این چهار سال به ۴۱ منطقه استان قزوین خدمت‌رسانی کرده‌ است. فعالیت در حاشیه شهر اعم از محله ایران‌ گاز، هادی آباد، باغ نشاط، کوی‌ بهار و روستاهایی مثل منطقه کوهین، طارم و روستاهای اطراف آن از جمله این مناطق بوده است.

حسینعلی در رابطه با تاثیر حضور گروه گفت: در این مجموعه در اکثر مواقع به وضوح زنده شدن امید در بین مردم یک منطقه را می‌بینیم، در آن‌ها این حس که یکی به آن‌ها توجه می‌کند و آن‌ها را می‌بیند و به فکرشان است، ایجاد می‌شود. اینکه گروهی دغدغه‌ها و مسائل مردم را می‌بیند و می‌شوند و پیگیری می‌کند برای افراد یک منطقه محروم بسیار خوشحال کننده‌ است.

وی افزود: در برخی مواقع در اردوهای جهادی که شرکت می‌کنیم بحث شناسایی هم مد نظر است، یعنی در کنار خدماتی پزشکی که ارائه می‌دهیم یک نفر فقط مسئول این نکته است که با مردم صحبت کند و دغدغه‌هایشان را بشنود و مشکلات و نیازهای منطقه را شناسایی و پیگیری کند.

مسئول گروه جهادی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: بسیاری از بیماری‌های سخت که از پس مخارج آن‌ها برنمیایم را می‌توانیم به مراکز بهداشت جامع‌تر ارجاع دهیم تا از طریق آن‌ها پیگیری شود.

این دانشجوی قزوینی ادامه داد: اعضا هنگامی که این مسائل و محرومیت‌ها را می‌بینند دغدغه‌مند می‌شوند و این موضوعات برای آن‌ها مهم می‌شود.اعضا خودشان را در برابر آن کودکی که در شرایط نامناسب ، فقر فرهنگی در یکی از روستاهای دور افتاده‌ زندگی می‌کند مسئول می‌دانند.

حسیعنلی عنوان کرد: تفاوت کار جهادی با سایر کارها از خود گذشتگی نیروهای جهادی است خود و منافع خود را زیر پا می‌گذارند تا بتوانند نیاز یک فرد دیگری را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: افراد زیادی وجود دارند که از این فضاها دور هستند؛ شاید خودم هم اگر از این فضا دور بودم این مسائل را نمی‌دیدم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم که من بتوانم از خودم و راحتی خودم برای یک شخص دیگری بگذرم اما هنگامی‌ که در این فضا قرار می‌گیرید نوع نگاه و دیدگاه‌تان کاملاً عوض می‌شود، اهدافتان در کل روند زندگی تغییر می‌کند و در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید به فکر کمک به مردم هستید و علاقه‌مند هستید که کمک کنید و به این فکر هستید که کارتان چه تاثیری بر مردم دارد.

مسئول گروه جهادی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در این گروه این نکته مورد توجه است که فرد از آن خودبینی فاصله می‌گیرد و محیط اطراف و افراد منطقه برایش مهم می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که مسئولیت‌پذیرتر شود.

وی گفت: از نظر بنده فقط در کارهای جهادی می‌توان این روحیه و آرامش را مشاهده‌ کرد زیرا در اکثر حوزه‌ها افراد که کاری انجام می‌دهند در عوض انتظاری اعم از پاداش و امتیاز و حقوق و ... دارند.

این مسئول گروه جهادی با اشاره به آثار فعالیت جهادی اظهار کرد: آثار معنوی این کار به شدت فراوان است از جمله تاثیراتی که در روحیه افراد و زندگی وی می‌گذارد. موضوع خودسازی فرد یک هدیه و دستاورد بسیار بزرگی است که فقط در فضای جهادی اتفاق می‌افتد.

حسینعلی در ادامه بیان کرد: من قبل از اینکه وارد کار جهادی شوم خیلی از توان‌مندی‌‌های روحی و روانی و رفتاری را نداشتم اما وقتی در این فضا قرار گرفتم، رشد کردم. این فعالیت‌ها یک سکوی پرتابی برای من بود. جرات خیلی کارهارا و اعتماد به نفس به دست آوردم و خیلی رفتارهای درست و مطلوب را در زمینه‌های مختلف یاد گرفتم و کارهای غلط و خطا را در حد ممکن کنار گذاشتم و این دستاورد برای من از بسیاری از مسائل مالی و امتیاز و ... با ارزش‌تر است.

وی در ادامه گفت: این نکته‌ای است که من به وضوح در اردوها هم می‌بینم، روز اول یک فردی وارد کار شده و روز آخر به کلی آن فرد با عقاید و زاویه دید و صفات متفاوتی خارج شده‌ است و این بسیار ارزشمند است.

مسئول گروه جهادی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: اینکه همین تلنگر را بتوانیم به خودمان بزنیم در اردوها بسیار مطلوب و امید دهنده‌ است حتی اگر اردو یک روزه باشد اتفاق و تلنگر مورد نظر کار خودش را می‌کند و این فرد را خودساخته ، دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر می‌کند.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان