۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین ارسال ۲ هزار اثر به دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی
کد خبر: ۳۶۶۰۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۵ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قزوین خبر داد:

ارسال ۲ هزار اثر به دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قزوین گفت: دو هزار اثر هنری و رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ارسال شده است .

ارسال ۲ هزار اثر به دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی
به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علیرضا خزائلی در نشست خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که ظهر امروز درعمارت تاریخی سردار مفخم قزوین برگزار شد، با اشاره به میزبانی قزوین از رویداد دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: در سال 1402 شاهد ثبت جهانی کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان اولین میراث جهانی استان قزوین بودیم که ظرفیت مناسبی‌ برای معرفی قزوین به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی است.

وی افزود: دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی از چهارشنبه هشتم الی دهم آذرماه در قزوین برگزار خواهد شد و طی آن برنامه‌های متنوعی در راستای این جشنواره به صورت مردمی برگزار می‌شود که نشاط اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.
 
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قزوین یادآور شد: از رسانه‌های استان می‌خواهیم که در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و آثار تاریخی قزوین طی این رویداد ملی ما را کمک کنند.
 
خزائلی با بیان اینکه لازم است فرصت به وجود آمده در برگزاری جشنواره را مغتنم بشماریم، تاکید کرد: اگر از این فرصت به وجود آمده در جهت شناساندن ظرفیت‌های استان قزوین به کشور درست استفاده نکنیم، دست کم 31 سال دیگر طول خواهد کشید که بار دیگر این فرصت را به دست آوریم.


وی با بیان اینکه جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در پنج محور برگزار می‌شود، گفت: دو هزار اثر هنری و رسانه‌ای به این جشنواره ارسال شده است که نکته جالب آن گستردگی جغرافیایی مشارکت‌کنندگان در این جشنواره است که خود این تعداد شرکت‌کننده می‌توانند سفیران خوبی برای استان ما باشند.

خزائلی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این جشنواره مردمی بودن آن است، ادامه داد: ما سعی می‌کنیم ادب میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم، از همشهریان عزیز نیز دعوت می‌کنیم با حضور و مشارکت خود در طی این سه روز ما را در هرچه بهتر برگزار کردن این جشنواره کمک کنند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قزوین بیان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره روز چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که در آن از تعدادی از مفاخر ایران که اهل قزوین هستند تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم آذرماه و در زمان برگزاری جشنواره، میزبان تورهای گردشگری خواهیم بود، همچنین مراسم اختتامیه روز جمعه در دانشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان