۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین اعزام بیش از ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه
کد خبر: ۳۶۶۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۴ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد:

اعزام بیش از ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از اعزام بیش از ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه خبر داد.

اعزام بیش از ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ۲۰ عنوان برنامه برای ایام فاطمیه تدارک دیده که محتواهای مختلفی با محوریت سیره فاطمه زهرا (س) را در برمی‌گیرد.
 
وی افزود: محتوای تبلیغی برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت معجزه مادری یا نقش مادری در تقویت پیوندهای اجتماعی است که توسط شبکه‌های مختلف تبلیغی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از جمله شبکه هیئات مذهبی، شبکه امامان روستا و محلات، موسسات و خانه‌های قرآنی، شبکه مبلغین و مبلغات و کانون‌های فرهنگی تبلیغی به آحاد مردم منتقل می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای محتوای تبلیغی برنامه‌های ایام فاطمیه کتاب‌های هم پیش‌بینی شده که به بازخوانی نقش مادری با محوریت سیره فاطمه زهرا(س) اشاره شده است که در اختیار کنشگران مراکز تبلیغ، مبلغین و مبلغات قرار می‌گیرد.
 
 
وی عنوان کرد: محتوای دیگری تحت عنوان ظلم خاموش آماده شده که به بررسی جایگاه زن در اسلام، غرب و اثبات وجود ظلم خاموش در حق زنان در نگرش‌های غیراسلامی می‌پردازد که این محتواها از طریق کل شبکه‌های تبلیغی به عنوان شبکه کنشگران برای آحاد مردم منتقل می‌شود.
 
برگزاری پویش «ما مدعی هستیم» در ایام فاطمیه 
 
پورآرین ادامه داد: پویش دیگری با عنوان «ما مدعی هستیم» آماده شده که تبیینی متفاوت از جایگاه بانوان در جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی خاطرنشان کرد: محتوای دیگری برای ایام فاطمیه با عنوان «زن اگر مادر باشد» آماده شده که به بررسی سیره فاطمه زهرا(س) برای بیان دستاوردها و منافع مادری و اثبات این حقیقت که تا زن، مادر نشود کامل نمی‌شود، می‌پردازد و این محتواها در اختیار شبکه‌های تبلیغی و آحاد مردم قرار می‌گیرد.
 
این مسئول یادآور شد: محتوای «مادر اگر مادر باشد» با هدف الگوگیری از مادرانه‌های حضرت زهرا(س) برای اصلاح و تقویت روحیه مادری به عنوان بهترین راه حل جهت عمق بخشی به پیوندهای اجتماعی آماده شده است. 
 
انتشار نشریه عهد در فضای مجازی با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن 
 
وی ادامه داد: یک پرونده ویژه در قالب نشریه عهد جهت انتشار در فضای مجازی آماده شده است که به بیان گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن می‌پردازد.
 
پورآرین تصریح کرد: با توجه به هجمه همه جانبه دشمن در مسئله زن که سال گذشته با رمز گفتمانی زن، زندگی، آزادی آغاز شد، مجموعه کنشگران تبلیغی و تبیینی به این نتیجه رسیدند که یک بازخوانی مجددی در مورد نقش مادری از دیدگاه اسلام انجام شود.
 
برگزاری دوره توانمندسازی برای مدیران هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی
 
وی بیان کرد: در آستانه ایام فاطمیه یک دوره توانمندسازی تحت عنوان «دوره توانمندسازی ماه» برای مدیران و دست‌اندرکاران هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی استان قزوین برنامه‌ریزی شده که در روزهای هفتم، هشتم و نهم آذر ماه امسال با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود. 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: پویش نشر خوبی‌ها با محتوای معجزه مادری با هماهنگی مجموعه رسانه‌های استان، پویش معرفی کتاب در هیئات با محوریت موضوع فلسطین و جایگاه نقش مادری، ساماندهی روضه‌های خانگی و توانمندسازی مسئولان روضه‌های خانگی در سطح استان و دوره توانمندسازی برای مادحین از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام فاطمیه در سطح استان قزوین است.
 
اعزام بیش از ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه 
 
وی از اعزام بیش از ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر به مناطق مختلف استان در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: مبلغان تخصصی به منظور تبیین نقش مادر در تقویت پیوندهای اجتماعی به مناطق تبلیغی مورد نیاز شهری و روستایی و همچنین ادارات و مدارس اعزام خواهند شد.
 
پورآرین عنوان کرد: اجتماع مدیران هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع)، اجرای برنامه و محافل قرآنی به یاد شهدای غزه، دوره آموزش کنشگری ویژه امامان محله و روستا، برگزاری اجتماع دختران نوجوان به مناسبت ایام فاطمیه و تجمع هیئت‌های نوجوان از دیگر برنامه‌هاست.
 
برگزاری تجمع مادران و فرزندان با هدف حمایت از مادران و کودکان فلسطینی
 
وی در ادامه بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تجمع مادران و فرزندان با موضوع حمایت از مادران و کودکان غزه در پیاده راه میدان آزادی قزوین روز ۲۴ آذر ماه برگزار می شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: برگزاری نشست فعالان حوزه جمعیت و فرزندآوری و همچنین مجموعه همایش‌های تبیینی تحت عنوان همایش راوی در همه شهرستان‌های استان قزوین از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده برای ایام فاطمیه در استان قزوین است. 
 
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان